Folketingsvalg den 13. november

  • Jeg kan desværre ikke stemme endnu, men hvis jeg havde muligheden ville min stemme gå til SF.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Kan godt nok ikke stemme, men ville heller ikke stemme på nogle af de fjolser der..


    Dolph som statsminister...!!!!! :T

    This post has been edited 176 time(s), it was last edited by FarFar^


    The Answer to Life, the Universe, and Everything = 42

  • Har stemt Dansk Folkeparti som jeg har gjort de sidste 2 år..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • D'uh fjog, hvad er pointen i et valg... VKO vinder alligevel, med Y som outsider til O... de skal nok mønstre flertal under alle omstændigheder med den svage S formand som leger gemmeleg - havde det været Vestager som statsminister, var der måske en lille chance IMO. :roller:

  • Havde ellers set frem til at kunne stemme denne gang, men så bliver valget så sat en måned før jeg bliver 18 (arrghh, 14. december).
    Men hvis jeg kunne stemme ville jeg stemme socialdemokratiet...

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Ved ikke hvad jeg stemmer på, blir nok noget soc. dem. Så jeg sætter kryds der... Ellers vil jeg ringe til de forskellige partier og høre hvad de vil gi' for min stemme, helst kontanter men tilgode beviser er også fint.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Jeg venter med at svare til jeg har set lidt mere af valgkampen... Jeg synes det bliver meget spændende at følge hvad de forskellige partier har at byde på i denne omgang.


    Lige pt. står jeg lidt på en vippe... Vælger man højrefløjen følger desværre Dansk Folkeparti og en masse besparelser med, til gengæld får man økonomisk stabilitet på trods af lav skat.


    ...Hvorimod; vælger man venstrefløjen følger desværre Enhedslisten, en lempelig udlændingepolitik og en lidt for rundhåndet økonomisk politik, til gengæld får man mere velfærd, hvilket jeg efterhånden synes er mere end tiltrængt.

  • Hvis bare vi dog kan slippe for den stjerne psykopat til Bertel Haarder så er jeg da glad... Og Dansk Folkeparti's til tider usmagelige politik.. Se så er vi derhenne hvor det næsten er til at få tåre i øjnene over...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Efter at have set tv2 debatten "Det første ord", og at have set hvordan de borgelige fik så ufatteligt mange tæsk af alle andre, så er det blevet lidt svært at vælge et af de stærke partier (til debatten).


    Dog vil jeg anbefale at man holder lidt øje med Kristendemokraterne, for deres leder sagde bare Pow Wow chikhi yoow chikhi yeeaah! Og så kunne de borgelige sådan ikke rigtigt svarer igen :boxing: Hun var da godt nok bare en stærk person!


    Ellers havde jeg da overvejet SF eller Radikale.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    Efter at have set tv2 debatten "Det første ord", og at have set hvordan de borgelige fik så ufatteligt mange tæsk af alle andre, så er det blevet lidt svært at vælge et af de stærke partier (til debatten).


    Dog vil jeg anbefale at man holder lidt øje med Kristendemokraterne, for deres leder sagde bare Pow Wow chikhi yoow chikhi yeeaah! Og så kunne de borgelige sådan ikke rigtigt svarer igen :boxing: Hun var da nok bare en stærk person i dag!


    Ellers havde jeg da overvejet SF eller Radikale.


    Der er jo altid mest slagkraft i ordene fra dem som bare kan sidde og kaste den ene anklage ud efter den anden. Spørgsmålet er så om partierne fra den modsatte side kan gøre det bedre selv, uden det hele ender med at gå op i hat og briller.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlowingLil
    Jeg stemmer socialdemokratisk, jeg satser på lighed og velfærd istedet for skattelettelser og idiotisme.


    Med fare for at træde dig over tæerne - så stemmer jeg Konservativ for nogen af de samme grunde som du stemmer Socialdemokratiet :)


    Vi kan godt blive eninge om at der skal være lighed i samfundet - men jeg synes ikke at folk skal have lov til at "snylte og nasse". Synes også de bredeste skuldre skal bære det tungeste læs - men der må være grænser.


    Hvis folk tager en lang uddannelse, får en god ide eller bare er super gode til at tjene penge synes jeg ikke de skal "straffes" med en topskat. En topskat som er med til at finasere arbejdsløse som ikke gider arbejde, eller folk der bare ikke kan tage sig sammen! Det skal kunne betale sig at arbejde og tage en uddannelse.


    Danmark kan på ingen måde klare sig i den store verden hvis vi ikke på en eller anden måde belønner folk der starter nye virksomheder og arbejder meget.


    Ang idiotisme - så synes jeg personligt det vil være helt hen i vejret at fjerne skatte stoppet og bare give komunerne alle de penge de gerne vil have - penge er ikke løsningen på alt!


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Der er jo altid mest slagkraft i ordene fra dem som bare kan sidde og kaste den ene anklage ud efter den anden. Spørgsmålet er så om partierne fra den modsatte side kan gøre det bedre selv, uden det hele ender med at gå op i hat og briller.


    Kunne ikke være mere enig med dig i det Mikkel


    Mvh Stubkier

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    Dog vil jeg anbefale at man holder lidt øje med Kristendemokraterne, for deres leder sagde bare Pow Wow chikhi yoow chikhi yeeaah! Og så kunne de borgelige sådan ikke rigtigt svarer igen :boxing: Hun var da godt nok bare en stærk person!


    Ja hvis man vil have draget religionen mere ind i politik er de nok gode nok.. Religion har aldrig bragt noget godt med sig når det bliver blandet med politik. At hun kammede helt over er imho ikke et tegn på styrke.. Det er mere et tegn på afmagt.


    En ting er sikkert, som bolig (og bil-) ejer får de røde ikke min stemme. Jeg vil fannerme ikke beskattes af en *mulig* økonomisk gevinst når jeg engang skal sælge min bolig. Det ville svare til at man som lønmodtager skal betale ekstra skat "fordi du _kan_ tjene mere end du gør". Nææh de røde får ikke min stemme, og det gør dansk folkeparti heller ikke.