Indlæg af Stubkier

Mange tak for alle de fine bud. Som altid kan budgettet godt strækkes lidt og det lyder jo til at 500-1000kr mere vil gøre en meget stor forskel.

Men desværre har jeg ikke selv haft tiden til at følge med så jeg ved ingen gang hvilke chipset, socket og CPU'er jeg skal gå efter (eller hvilke der passer sammen).

Hej TWEAK.dk

Jeg skal sammensætte en klippestabil kontor PC til ca. 2500-3000kr (til de gamle).

Den skal erstatte en gammel socket 939 PC med IDE harddiske så jeg tror desværre ikke der er så meget der kan genbruges. Men den har kørt stabilt i ca. 8 år nu.

Som sagt skal den bruges til kontor arbejde og en lille smule behandling af billeder. Kravene til den er:
    - Lille formfaktor
    - Diskret kabinet
    - Meget stabil
    - Støjsvag
    - Meget plads

Jeg tænker vi skal ud i et bundkort med indbygget grafikkort. 8gb ram og en stor haddisk.

For beløbet skal vi altså have:
    - Bundkort
    - CPU
    - PSU
    - RAM
    - Harddisk
    - Kabinet (der skal være plads et optisk drev og en 5,25 kortlæser)
    - Optisk drev (gerne et Blu-Ray drev)
    - Kølere

Deres nuværende PC er delt i flere forskellige partioner men de gemmer alligvel alt på c drevet. Den rutine kan der desværre ikke ændres på så en lille SSD og en stor lager disk er ude af billedet.

Udover de 2500-3000 vil de også gerne have en ny (større skærm) i dag har de en 19´så jeg tænker vi skal op i noget 23-24´widescreen.

Håber I kan hjælpe :)

Jeg skal prøve at svare på alle spørgsmålene.

1) Nej min fullrate router kører ikke i bridge mode. Den er sat til at forwarde til min routers IP og alle porte fra 0 til 65536.

2) Nej jeg har ikke betalt ekstra for en offentlig fast IP adresse. Det havde jeg heller ikke med min gamle router opsætning

3) Min Asus router er sat til at forwarde traffikken til den ene nas (med fast IP) den anden kører med dynamisk IP men de opfører sig ens.

4)Forbindelse kommer ind i huset -> FullrateASDL router - > Wan port på asus router > Lan porte til resten af netværket.

5) har nu prøvet at installere Utorrent og det kan fint hente de forskellige ting på min PC.

Sætter meget pris på din hjælp.

Det kunne godt tyde på et DNS problem.

Jeg har ikke fundet en mulighed for at pinge fra mine to DS servere - hvis nogen kan hjælpe mig vil jeg sætte stor pris på det.

Men ingen af de to servere kan tilgå synology.com og hente automatiske opdateringer = de kan altså ikke se noget uden for mit lille hjemmenetværk.

Hvordan for jeg løst dette problem?

Mvh Stubkier

Jeg har nu opdateret begge DS servere og min router men desværre uden held.

I min første post har jeg vedhæftet et screenshot af min router opsætning og syntes jeg har åbent for de rigtige porte.

Med min gamle router skulle jeg ikke ind og ændre i opsætning af Fullrate routere for at kunne hente Linux Image osv ned - så jeg tror ikke det er der fejlen ligger gemt. Men jeg er i gang med at undersøge det nærmere.

Tak for jeres bud - men tror desværre ikke vi har fundet en løsning endnu.

Hej TWEAK.dk

Efter at have købt en ny router, efter jeres anbefalinger, kan jeg ikke længer downloade til min synology servers. Det gælder både min gamle DS207+ og min nye DS213.

Den nye router er en Asus RT-N56U som jeg, bortset lige fra dette problem, er godt tilfreds med.

Problemet opstår både når det er et direkte link og en torrent fil. Fx dem fra denne side:
    [url]
    http://www.mirrorservice.org/s…/releases/8.04.1/release/[/url]http://www.mirrorservice.org/s…/releases/8.04.1/release/

Er der nogen der har et godt bud på hvad der er årsagen til problemet - og hvordan jeg får det løst? Jeg kan sagtens flytter filer rundt på mit lokale netværk.

Jeg har forsøgt at åbne de relevante porte
     [Blocked Image: http://peecee.dk/upload/view/386802
    http://peecee.dk/upload/view/386802
    Men ikke en helt et netværkshaj - så der kan sagtens være gået noget galt.

Min internetudbyde er Fullrate hvis det har nogen betydning.

På forhånd mange tak for jeres hjælp.

Mvh

der der ikke noget galt med trendnet router, det er meget normalt at den genstartes hver 14 dag.
    du kunne jo også se, om der var noget firmware, til den trend router, kunne løse problemet.

Jeg har lagt den nyeste firmvare ind og det har ikke afhjulpet problemet. Det kan jo heller ikke være normalt når den for 6 måneder siden ikke skulle genstartes :)

Hej TWEAK

Min trendnet router er begyndt at vise tegn på at den skal skiftes ud. Den skal genstartes ca. hver 14. dag. Så jeg håber I kan hjælpe mig med at finde en ny.

Mine krav er:
    - Klippe stabil
    - Gigabit kobling
    - min 4 porte ud
    - Højt signal output
    - N trådløs opkobling

Den skal styre/bruges på et netværk bestående af:
    - 2 pc'er
    - 1 xbox 360
    - 2 nas
    - boxeebox
    - Sonos system
    - Wii
    - 2 stk tv
    - 2 tablets
    - 2 telefoner

Jeg har været godt tilfreds med min trendnet men har også et godt øje til Linksys. Smertegrænsen ligger ved de 1000kr men den må self gerne koste mindre.

Har I nogle gode bud.

Mvh Stubkier

Hvis jeg var dig ville jeg kigge en gang på WDs nye "Red" serie, som er specifikt beregnet på brug i NAS' de burde være et bedre valg, når nu de er beregnet til formålet.

Umiddelbart syntes jeg i øvrigt at den NAS er ret dyr, ud fra hvad du har beskrevet, har jeg svært ved at se behovet for en så dyr NAS.

Med hensyn til at købe en DS411, så syntes jeg at du skal lade være med at købe den, af den simple årsag at det er ved at være et ældre produkt og mig bekendt har Synology for vane at stoppe med at opdatere softwaren til deres ældre NAS'

Tak for dit indput - det blive sat meget pris på det i den anden ende :)

Med dit råd i mente kunne det være at en Ds413J var et bedre bud?
    http://www.dustinhome.dk/produ…logy-disk-station-ds413j/

Den koster jo ca det sammen med tilgengæld for jeg/vi mulighed for masse af plads.

Sammenligner jeg DS413j med min nuværende DS207+ er det jo også meget bedre på specs + understøtter DMS4.0

Man kunne jo også vælge en Ds213 eller DS213j - det er alt for mange valg. Men er gået væk fra + modellerne og det skal også gerne være en 13'e model så man er sikker på support 4 år endnu.

Har du kigget på de færdige løsninger på HTPC'er der er på market pt?
    - boxeebox
    - Apple TV
    - Popcorn Hour
    - Western Digital Live
    - osv.

Jeg har selv prøvet at bygge et par HTPC'er fra bunden af - efter at have brændt alt for mange penge af er jeg endt med en BoxeeBox.

Det virker bare og alt spiller max. Hvis du kun skal bruge HTPC'en til streaming syntes jeg du skal overveje det nøje om det kan svare sig at bygge dit eget fra bunden af.

Med dit budget har ud råd til at købe en Boxeebox og en fin 4 disk nas fx synology ds 412 med den plads du har brug for. I mine øjne virker det som en langt bedre løsning.

mvh Simon

+1 klippe stabil NAS med virkelig god ydelse.

hmm det var jo også en mulighed. Havde ikke lige tænkt på en 4 disk løsning. Men man kan jo næsten få 2 styks DS 212+ for den pris som en 412+ koster.

Men jeg vil nok gerne holde fat i Synology - så kan den gamle stå som en ekstra backup af de super vigtige ting på en anden adresse :)

Er de nye 2012 versioner virkelig så meget bedre end 2011 modellerne at de er mer' prisen værd:
    http://www.edbpriser.dk/comput…d%22LE%22)%C2%A7&count=50

Man kan jo få en 4 disk 2011 model for samme pris som en 2 disk 2012 model. På denne oversigt ser DS411 ud til at være meget ens med DS212+
    http://www.synology.com/produc…=84%2C90#compare_show_top
    + de kan begge to køre med DSM4.0

Hej TWEAK

Da min nas er ved at være fyldt op med data og den max kan indeholde 2TB (DS207+) er jeg på udkig efter en ny NAS med plads til mere data.

Jeg er super glad for min DS207+ men hvilken en skal jeg opgradere til?

På forhånd tak

Mvh Simon

Min Boxee Box siger ikke et pip. Selvom den sidste weekend blev udsat for de 3 første Star Wars film i streg i HD.

Er altså ret sikker på at der er noget galt med din hvis den larm - eller også står din bare lige ved siden af dit øre.

Jeg har selv leget med en del forskellige mediacenter løsninger og Boxee Box er helt klart den bedste, fordi:
    - Den larmer ikke
    - Medfølgende fjernbetjening
    - Æder alle de formater jeg har smidt efter den
    - Kan stå gemt i et skab
    - Finder selv covers + info til de film/serier der ligger på min NAS