Indlæg af TheOriginalTB



    Hvad vil du have ?


    GFX har jeg ikke noget at bruge til, så hvis du har et billigere du kan smide i er det fint.


    1500 er budt - hvis den er fejlfri. Har du billeder af den ?

    Bytte med en iPhone 16GB ?


    Der er org. headset med, Jabra Bluetooth headset (Stone) lader, kasse osv. Jeg tror ikke jeg har den originale kvittering mere, men jeg skriver gerne kvittering med IMEI nummer osv. på hvis jeg ikke kan finde den originale kvittering.

    Mimum:


    Core2Duo/Quad 2.8GHz
    4 GB ram
    300GB disk
    Kabinet med god køling (og gerne lydsvag køling)
    Ingen skærm, og intet OS.


    Grafikkort er flintrende ligegyldigt, onboard er fint.



    Hvad har I liggende?



    Det lyder udemærket, vil helst købe noget der er samlet i kabinet und alles - men hvad skal du have for det?

    Jeg er på udkig efter en stationær med følgende specs eller bedre.


    Eneste krav jeg har er:


    _kun_ intel processor, skal minimum være en Core2Duo på 2Ghz
    Så meget ram som muligt, 2GB er minimum
    SATA diske
    Gigabit NIC


    Grafikkort er fuldstændig ligegyldigt og jeg vil ikke betale mere for et hurtigt kort.
    Der må være nogle som skal opgradere og derfor skal af med den gamle pc.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Lad os nu lige kalde en klementin for en klementin. Det er da fint at han har taget initiativ til at checke handlen op andre steder - at han så har valgt at udstille "vasketøjet" i den offentlige salgstråd og ikke først over PMs, er så en anden sag. Det nytter jo ikke noget at man på den ene side beklager sig over de der bevidst prøver at snyde folk i salg/køb, men på den anden side beklager sig når der så endelig stilles legitime tvivl ved en handel.




    Skal vi nu ikke liiige klappe hesten..


    Jeg er helt åben omkring salget af denne mac, hvor jeg har købt den og hvad den fejler, jeg forsøger IKKE at snyde nogle eller tjene nogle hurtige penge, jeg vil blot have minimeret mit tab pga. mine manglende evner til at pille hele maskinen fra hinanden og skifte en harddisk.


    At du - nu igen - skal insinuere at jeg bevidst er ude på at snyde nogle hører ikke hjemme her.


    I ser spøgelser overalt, man kunne nok læne sig tilbage og tænke på det gamle ordsprog: "Tyv tror hver mand stjæler"..

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Ikke noget, du skal bare have den nye HDD med.
    iMac 8,1 kom i øvrigt både med 250 og 320GB HDD afhængig af hvilken udgave/model.


    Ok, det er absolut et godt tilbud :) jeg overvejer det lige en dag eller to.


    Ved du om de kan tage en SSD disk?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Madster321
    @OP og alle andre der er interesseret.


    Er det denne maskine, som du har købt for kr. 1300,- og sat en ny harddisk i, og fundet ud af det ikke virker?? (du købte den med en defekt 250GB og har sat en 300GB i?? - som nu også er defekt?).


    http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=11&tid=582192


    Det er samme maskine ja - det er skam ingen hemmelighed. Jeg købte den i håb om at man let kunne skifte harddiske i den, men det kan man ikke uden at skille den helt ad. (skærmen skal b.la. ud). Jeg har sat ny ram i den (og opgraderet den til 2GB), i håb om at det måske skydles defekt ram - men det har ikke hjulpet desværre. Rammen er det eneste man kan skifte uden at skille hele maskinen ad. Harddisken er den samme som der sad i da jeg købet den, det er da muligt det er en 250Gb, jeg husker den som 300Gb - men jeg kan godt tage fejl.





    Quote

    Oprindeligt indlæg af Madster321
    I så fald, så syntes jeg det er rimelig dårlig stil, at sælge videre, vel vidende, at den ikke virker med den nye harddisk du selv har sat i den - og så tilmed til kr. 700,- mere end du selv gav for den.



    Det siger vist mere om dig end det gør om mig.. Du antager at jeg vil opføre mig på samme måde som du selv ville gøre.. Som sagt købte jeg den med tanke på "bare at skifte harddisken" men dette er ikke muligt uden at skille maskinen helt ad - og det har jeg ikke mod på at gøre. Jeg har forsøgt med ny ram - men det løste ikke problemet. Det er imho for dyrt at få Humac til at skifte harddisken på den og jeg har ikke mod på at splitte den helt ad.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Madster321
    Beklager hvis det ikke er den samme maskine, men din tekst er næsten 100% identisk med sælgers på hol.dk



    Men hvis det er den samme maskine, så vil jeg ærlig talt stille mig lidt tvivlende omkring det du skriver med, at DU har haft den til rep. hos Humac - men i så fald, så må du jo ha' en kvittering fra Humac med en dato nyere end 8-12-2010 hvor du, måske, måske ikke, købte maskinen af en gut fra hol.dk


    Kan du ikke lige være flink at påpege hvor det er jeg siger at JEG har haft den hos Humac?
    Jeg skriver at Humac har haft den inde til rep og fundet frem til at harddisken skal skiftes på den. Der er et fint brev med tilbud på at skifte harddisken på den samt en pris. Det er denne pris jeg forholder mig til.
    Jeg tror at du skal sætte dig ned og læse HVAD jeg reelt skriver og ikke hvad DU TROR jeg skriver.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Madster321
    Nu skal jeg ikke dømme dig på forhånd, men hvis det er den samme, defekte maskine, du forsøger at tjene penge på, efter du har konstateret, at det ikke nytter at skifte harddsiken alene, så syntes jeg godt nok du er en klaphat af dimensioner!


    Måske du gad bruge et minimum af tid på at stille spørgsmål i stedet for at antage du har ret i alle dine postulater? ja det er samme maskine som solgt på HOL (jeg har købt den gennem anden side), nej jeg har ikke prøvet at skifte harddisken på den jeg har forsøgt med ny ram til den hvilket ikke hjalp. Jeg har ikke mod på at skille den helt ad og skifte harddisken i den og måske ødelægge skærmen eller andet - derfor sælger jeg den igen.


    Måske en undskyldning fra din side vil være på sin plads..

    Psycho: ja det ser sådan ud.


    fjongejohn: du mangler at skrive hvad du vil give. Det passer mig bedst d. 31/12 - der har jeg fri fra arbejde.


    Maverick: Det er en godt tilbud, det skal jeg lige overveje. Hvor meget vil du have for det ?

    iMac 8,1 fra Nov 2008 sælges.


    20" 1680x1050
    2.4Ghz
    2Gb Ram
    300Gb disk
    Duallayer DVD brænder
    Ingen keyboard eller mus med til den.


    Maskinen er begyndt at hænge en gang imellem, Humac har haft den inde til reperation og fundet frem til det skyldes defekt harddisk. Prisen for at få Humac til at smide en ny harddisk i den er for meget til jeg vil ofre, så der er sikkert en af jer der kan klare det selv. Der medfølger selvfølgelig originale papirer, reperationspapirer fra Humac, powerkabel, original kasse, OSX 10.5 install skiver osv.


    Den er uden ridser og fremtræder i tæt på perfekt stand.


    Sælges for HBO 2000,-