Indlæg af Aagaard1000

    Helt ny og i ubrudt emballage. Kvitteringen haves og følger med ved køb, så der er fuld garanti.



    Normalpris: 12.000,-



    14" Full HD-skærm (1920 x 1080)
    Intel Core i7-10510U (1,8 GHz, 4 kerner) '
    NVIDIA GeForce MX 250 (2 GB GDDR5)
    Hukommelse: 16 GB DDR4 RAM
    Lagerkapacitet: 512 GB M.2 SSD



    Afhentning i Kbh. foretrækkes

    Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC



    Hvor købte du henne? Skal nemlig selv ud og have en, men er i tvivl om det er billigst at købe mobilen uden abb. og derefter evt. få bibob el. lign. Eller om man skal købe telefonen med håndjern et sted :)


    Jeg gjorde det, at jeg købte den med en fodlænke hos CBB, hvor jeg i forvejen havde abonnement. Det giver mig et minimumsforbrug på 199 kr pr måned og så fil jeg mobilen til 1999.- hvilket er en ganske fin pris, synes jeg.
    Bare til info, så er denne besked faktisk skrevet på den nye mobil. Jeg er ret glad for den!

    Men hvordan er batteritiden på en HTC Desire Z i forhold til en iPhone 4? Jeg kan kun finde hvad der er angivet på producentens hjemmeside, og det er vel ikke altid til at stole på?


    HTC Desire Z: 430 standbytimer


    iPhone 4: 300 standbytimer

    Mange tak for hjælpen alle sammen!


    :rules:




    Jeg tror godt det kunne ende med sådan en HTC Desire Z. Den ser virkelig fed ud. Og det ligner også noget man kan skrive forholdsvis hurtigt på.


    Alternativt bliver det en iPhone.


    Tak for hjælpen!


    Iphone er bestemt stadig en mulighed og overhovedet ikke udelukket. Det var som sådan nogenlunde at skrive på, jeg havde bare håbet på noget lidt mere "tastatur"-agtigt.


    Jeg er meget åben mht. budgettet, men jeg forestillede mig noget i omegnen af højst 3000 kr.

    Hej!


    Det er efterhånden sjældent jeg ligger min vej forbi tweak.dk, men når jeg endelig gør det, får jeg altid fantastisk hjælp.


    Jeg skal købe en smartphone, men jeg må indrømme, at jeg ikke ved en flyvende fis om hvilken jeg skal vælge.


    Jeg skal på vandretur og leder egentlig bare efter en mobil, der giver mig mulighed for at opdatere min blog (blogspot) undervejs. Vi skal være af sted i 5-6 måneder og har mange venner og bekendte der interesseret følger med i projektet.
    Det skal altså være en mobil med et godt tastatur eller en god touchscreen og så skal den have Wi-Fi. Den må gerne have en god batterilevetid og den skal helst ikke være alt for dyr (hvad end det så betyder).


    Jeg har prøvet min søsters iPod-touch og jeg synes virkelig det er et fantastisk smart system med måden internettet virker på. Jeg synes dog, at tasterne på skærmen er en anelse for små i det, hvis man skal skrive noget langt.


    Vigtigste prioriteter opsummeret:
    - Let at skrive på
    - Wi-Fi
    - God batteritid
    - Ikke for dyr


    Den behøver ikke være alt for fancy, bare den har de efterspurgte funktioner.


    På forhånd tak,
    Anders.



    Til slut en kort reklame for vores blog ;)
    http://pctrail.blogspot.com/

    Hej!


    Jeg sidder for tiden og klipper i noget videomateriale, vi har med hjem fra en vandretur i Lapland. Der er dog en ting der irriterer mig; volumen på klippene varierer meget. Nogle klip har høj volumen, mens andre klip har rigtig lav volumen.


    Jeg har fundet ud af at gøre de "høje" klip lavere, men jeg kan ikke rigtig få de klip med lav volumen højere.


    Jeg bruger Movie Maker og filerne er i WMV. Der er skruet helt op for lyden på de enkelte klip i Movie Maker.


    Findes der noget software der kan give volumen et lille løft?


    Mvh. Anders.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dwmc
    ma kunne vel sælge ideen itl et forlag og lave en desideret foto bog fra turen, evt med lidt dagbog med..


    Jeg har selv tænkt tanken, men jeg synes det lyder meget ambitiøst. Jeg kender intet til processen i at udgive en bog. Jeg ved ikke hvilke forlag, man kunne kontakte.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga


    Det lyder straks (dog marginalt) mere fornuftigt :P hvordan finansierer i sådan en tur? Tænker på om i mon ikke kan tjene en lille skilling på ihvertfald et par af billederne


    Planen er, at vi skal have sparet 50.000 kr. op, inden vi skal afsted. Det mener vi må være nok. Man lever jo billigt når man er på vandretur. Sover i telt og spiser stort set ikke andet end nudler og havregryn.


    Jeg har lidt overvejet muligheden for at sælge nogle af billederne, men jeg ved ikke hvor jeg kan gøre det henne. Colourbox, som jeg tidligere har solgt billeder til, har skiftet provisionsordning og det er ikke længere særlig meget man kan tjene på det. Tidligere fik jeg 100 kr. pr. billede de valgte at købe.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af woyer
    Flot fisk.


    Billedet med de behårede ben er bedst imo, 10/10.


    Ja, jeg ved godt at jeg har flotte ben ;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Flotte billeder :)


    4400 km på en måned, så skal i jo ca. gå 8-9 km/t konstant - ikke medregnet fotopauser :crazyeyes: i må være gale


    De 4400 km. skal ikke gåes på en enkelt måned heldigvis :))


    Vi skal bare være fremme inden oktober, hvor snestormene begynder at sætte ind.


    Åh gud. Jeg hader at fryse :))


    Ej, jeg ville faktisk rigtig gerne prøve en vinterfjeldtur på et tidspunkt. Det må dog vente lidt. Jeg skal lige gennemføre Pacific Crest Trail først.


    Tak for kommentarerne!

    Hej!


    Årets sommerferie valgte min kammerat Asger og jeg at bruge på at gå 800 kilometer i Nordsverige, Nordnorge og Finland. Vi vandrede ad en rute der hedder Nordkalottleden, som går fra Kautokeino i Norge, gennem Finland, til Kvikkjokk i Sverige.


    Det var en kæmpe stor oplevelse.


    Her er nogle af de billeder der kom ud af det.
    http://www.aagaardfoto.dk/nordkalottleden/


    Jeg forventer selvfølgelig ikke konstruktiv kritik, når jeg uploader 46 billeder på en gang. Jeg vil bare gerne fremvise nogle billeder fra turen.


    Jeg håber I kan lide billederne.


    Med venlig hilsen,
    Anders.

    Jeg har allerede læst hele bogen, og enig, den er helt fantastisk :)


    Jeg kunne bare godt tænke mig, hvis det kunne lade sig gøre at genopfriske den del af bogen, der er dækket i første film - og kun den del - inden jeg skal se filmen.


    Ved alle de andre film, har jeg læst bogen lige inden jeg så filmen og det har været en fantastisk kombination.


    Hvis det ikke kan lade sig gøre, må jeg jo bare læse hele bogen igen, inden jeg ser filmen.

    Hej!


    Længe siden jeg har skrevet herinde. Jeg har lige et spørgsmål, og jeg er sikker på, at der er en herinde, der vil kunne hjælpe mig. Jeg har ikke kunnet finde ud af at google mig til det.


    Jeg vil gerne læse den del af Harry Potter bogen, der dækkes af første film - altså den der kommer her til november - før filmen. Og så vil jeg læse resten af bogen inden sidste halvdel af filmen, som kommer næste år.


    Jeg kan bare ikke finde ud af præcis hvor langt jeg skal læse i bogen. Til hvilket kapitel?


    Er der nogen herinde der ved det?


    Mvh. Anders.

    Hej!


    Jeg ved at dette ikke er det forum man normalt ville vælge at spørge om den her slags på, men det er jo en side med mange brugere fra hele landet, så jeg tænker at der er mulighed for at nogen kan hjælpe mig ;)


    Sagen er den, at jeg skal på nogle lange vandreture i bjergene på Corsica og i Nordskandinavien til sommer, og kunne godt tænke mig at lave lidt trappetræning for at styrke de muskler man bruger når man vandrer opad. Samtidig vil jeg gerne have lidt puls på.


    Kender I til nogle trapper i Odense, der er lange nok til at man ikke skal løbe op og ned hele tiden?


    Mvh. Anders.