Advarsel om SHG

  • Quote

    Originally posted by martinb
    Tror nu at denne policy er en del af forretningsmodellen for alle i branchen, ellers kan det ikke løbe rundt. Der er utrolig stor konkurrence og det kommer os forbrugere til gode, bagsiden af medaljen er så bl.a. sådan nogle situationer som No.5 er udsat for. Det er ærgerligt og jeg har da også selv oplevet at få tilsendt produkter som helt øjensynligt er en tidligere fortrydelsesret, men sådan er det bare....


    Alternativ synes jeg mere man skal se lidt på lovgivning, synes 14 dages reglen er helt håbløs, folk som handler på netten ved sku udemærket hvad de handler og hvis de ikke ved det så må de jo bare handle i en butik hvor de har mulighed for at tjekke varen ud inden køb.


    Men at hænge SHG ud på denne baggrund er ikke fair, alle internetbutikker gør det i mere eller mindre grad.... tænk fx på TDC mobil som også sælger "fortrydelses"-telefoner som nye...


    Er det i orden bare fordi alle gør det???? Der er helt klar lovgivning på området! Længere er den ikke. At i så vælger at acceptere det er jo jeres egen sag. Men de skal skilte med det. Jeg vælger så ikke at sende skærmen retur, da jeg ikke gider bavlet med Postdanmark. Den skærm kan for alt i verden have stået tændt 24/7 i et år i deres udstilling, jeg aner det ikke. Men den er ikke nu, og derfor skal man ikke betale nypris.

  • Quote

    Originally posted by No.5


    Er det i orden bare fordi alle gør det???? Der er helt klar lovgivning på området! Længere er den ikke. At i så vælger at acceptere det er jo jeres egen sag. Men de skal skilte med det. Jeg vælger så ikke at sende skærmen retur, da jeg ikke gider bavlet med Postdanmark. Den skærm kan for alt i verden have stået tændt 24/7 i et år i deres udstilling, jeg aner det ikke. Men den er ikke nu, og derfor skal man ikke betale nypris.


    Kan man ikke tænde den når filmen sidder på panelet? -hint hint jo det kan man..

  • om loven er bagud eller ej har jo ingen indflydelse på at den skal følges. Jeg skal jo også overholde 80km/t reglen selvom min bil kan styre og bremse meget bedre end de biler reglen dannede udgangspunkt i selvom reglen er latterlig.


    derudover synes jeg at shg af de firmaer jeg har handlet med har den dårligste service - bortset fra getmore, der jo ikke har service udover det loven foreskriver men heller ikke påstår andet.


    Edit: "et af de" burde omskrives, idet det helt klart er det ringeste af slagsen jeg har handlet med de sidste 10 år.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

    Rettet en gang, sidst af neiro ().

  • Jamen der vil jo altid være et par uheldige episoder med alle butikker.


    Så tag det helt roligt og send den tilbage og køb en ny.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Folk er meget mere flinke når du møder dem i person.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Ja jeg vil da også lige indskyde at jeg ikke har super gode erfaringer med deres RMA afdelig.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Originally posted by nano
    Ja jeg vil da også lige indskyde at jeg ikke har super gode erfaringer med deres RMA afdelig.


    Da jeg ringede til dem engang fik jeg fat i en knægt.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by nano
    Ja jeg vil da også lige indskyde at jeg ikke har super gode erfaringer med deres RMA afdelig.


    Helt enig. Derimod synes jeg det er ved at være et generelt problem, når firmaerne sender brugte produkter afsted som nye - hvilket så igen er grunden til jeg er stoppet med at handle hos SHG.

  • Heh det kan ske for alle firmaer!


    Jeg bestilte engang noget til fyn som ifølge fakturaen blev leveret i højer, men ifølge track & trace lå i tønder, hvorefter jeg fandt det på posthuset i jejsing.


    Var bestilt ved midtdata

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Quote

    Originally posted by No.5
    Hej.


    Jeg syntes lige jeg ville advare andre om SHG.dk metoder. jeg har i mange år handlet hos SHG.dk, og været meget tilfreds. Lige indtil jeg købte en ny acerskærm. Dvs, jeg betalte for en ny, men fik en med fedtfingre og maglende beskyttelses cover (dem som har købt acer skærme ved havd der menes) tapen der skulle holde det cover sad der endnu. Jeg kontaktede SHG, og bad om at blive kompenseret, da skærmen ikke var det som jeg havde bestilt. Deres begrundelse for ikke at kompensere noget var at købelovens mulighed for 14 dages retur ret ikke skulle belaste deres økonomi. Jeg bad ikke om noget bestemt beløb, 50kr have været acceptablt, da skærmen for så vidt ikke fejler noget, men princippet i at man tror man køber noget helt ny. Jeg ved ikke om andre har det ligesom mig, men den følelse og lugt der er når man pakker nyt og ubrugt hardware ud, det skal bare være der, og det må jeg sige mangler når man står i denne situation. SHG.dk sagde jeg altid kunne benytte mig af de 14dages retur ret, men så skal men ulejlige sig afsted på posthuset, betale for at sende en skærm (80-100kr??) i det hele tage temmelig besværligt. Skulle de så vælge at refundere din porto, på en check, så skal man igen i banken og hæve. Alt i alt en ærgelig oplevelse med SHG.


    MED ANDRE ORD, NÅR DU HANDLER HOS SHG.DK SÅ KAN DU IKKE VÆRE SIKKER PÅ DET DU FÅR ER 100% NYT. FOR DE GØR IKKE OPMÆRKSOM PÅ DET ER ET OMBYTTER PRODUKT:


    Send lortet tilbage - det er endda dem der skal betale for fragten tilbage jf. købeloven of fjernkøb.

  • Jeg fik aldrig svar tilbage fra shg da jeg spurgte om hvorfor jeg fik et brugt sæt Logitech Z-5400 da jeg jo også købte mit som nyt, Og endna gav mere for det end hvad jeg kunne få det til i andre net butikker, Men efter det er jeg sgu også stoppet med at handle der.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Hey


    jeg selv har også haft problemer med SHG... Det er nok 3 år siden


    Jeg købte med deres saml en computer: Bundkort, CPU, Ram, Kabi samt CD Brænder... Det billigste Asus (Var i pengenød) og en 2000+ AMD


    Det hele kom som ventet, der var ingen problemer der...


    Jeg samler så det hele og min fader, som har været IT mekaniker i 15 år hjælper mig med at samle... Alt under Antistatiske forhold self....


    Da jeg får det hele samlet kommer der boot - Supert. Derfra går det galt! Under XP Installationen går den i blå skærm, og jeg må til sidst sænke min FSB ned til 100 mhz! Men så kører den!


    Jeg kontakter SHG Kundesupport, hvor jeg får at vide at jeg kan indsende det hele, men konkluderer de at de virker skal jeg betaler 500kr! Men bundkortet kostede 300 nyt så lod vær:P


    Senere tjekker jeg lige mit bundkort hos dem... De har jo været så søde at ændre speccs fra 2100+ til 1800+ som maks! Jeg ringer og brokker mig meget! Og efter 3 supportere er der 1 der siger jeg skal hente nyeste bios opdatering, men da de ikke må anmode folk om det ang. garanti med bios har jeg ikke hørt det fra ham (I ved hvad jeg mener)....


    Rigtig nok virker det... Men det er den værste kundeservice jeg nogensinde har oplevet! Ved godt de har rettigheder til at ændre det... Men det er sq da lamt jeg skal ringe og fejlmelde før end de lige tjekker efter!!!


    har kun købt min fladskærm der siden... Og det pga. Infocare tager service på den...

  • Quote

    Originally posted by Happy^


    Send lortet tilbage - det er endda dem der skal betale for fragten tilbage jf. købeloven of fjernkøb.


    Jeg kunne da godt vælge at sende den retur, og SHG vil da givetvis også sende mig en pakkelabel. Men de skal ikke sende mig en brugt skærm i første omgang. Ideen med nethandel, er at det er nemt og bekvemt. Hvis jeg alligvel skal bevæge mig ned i byen og sende den tilbage, kunne jeg da ligeså godt have købt skærmen i den lokale hardwarepusher. Kan jeg så være sikker på at den næste de sender mig ikke også har stået på en bumset teenagers værelse?? Desuden bliver det endnu mere besværligt når den næste skærm ankommer, for stik i mod Postdanmarks teori om at folk der bestiller pakker, er nogen der er hjemme i tidsrummet 8-16 for at modtage den, så er jeg på job der. hvilket så bevirker at jeg først dagen efter igen kan køre på posthuset for at få min skærm. Derfor mener jeg at hvis de slog 50-100kr af den pris jeg havde givet, så kunne jeg leve med skærmen som den var. De skulle allivel hoste op med at tilsvarende beløb i porto og administration, både ved at sende den nye og sende en pakke label.
    Resultatet for SHG er at de for 50kr sparet, har mistet en kunden der har brugt for tæt på 90.000kr . Og jeg stod for at skulle købe en 32 LCD skærm, samt en ny bærbar og en HTPC til skærmen.

  • Quote

    Originally posted by Happy^


    Send lortet tilbage - det er endda dem der skal betale for fragten tilbage jf. købeloven of fjernkøb.


    Øh... nej :)


    Butikken er ansvarlig for din vare når de står med den i hænderne... Hvordan de får den skal du selv betale... Der er dog nogle butikker der reklamere med "de" vil betale fragt/porto osv. men det har "intet" med købeloven at gøre...


    No.5


    Jeg vil kun anbefale dig at presse lidt til dem... Det gør på et tidspunkt at de bliver trætte af dig, og giver efter "kompensation"... Deres grundlag for at leve er god omtale, så at true dem med at stoppe som kunde, og være negativ overfor alle som vil handle der. Så burde komme på andre tanker :)


    Men ja... Det er jo en ulempe ved at handle i "online-butikker" fremfor alm. butikker, og jeg kan forstille mig at den skærm du har fået, har været en retur skærm som de har repareret eller fået retur ved tilbage gående handel. Som jo selvfølgelig ikke er hvad du har betalt for.


    Men hvis du er frisk på det og skærmen har kostet over "500" kr. er det vidst. Så indberet det til forbrug.dk under klage sager... "altså" hvis du har meget fritid eller du virkelig er pissed! ;)


    Men GL HF herfra :)

    Toshiba Satellite Pro M70-233


    2 gHz Intel Pentium Centrion
    1024 DDR ram
    256 MB ATI Mobility Radeon 700X
    100 GB Toshiba Harddisk
    1 GB Intel Pro/wireless 2200BG
    ___________________________

  • Quote

    Originally posted by GoNe


    Øh... nej :)


    Butikken er ansvarlig for din vare når de står med den i hænderne... Hvordan de får den skal du selv betale... Der er dog nogle butikker der reklamere med "de" vil betale fragt/porto osv. men det har "intet" med købeloven at gøre...


    Det butikken skal betale, er den fragt man har betalt for at få varen i første omgang, men det er rigtigt, at man selv skal betale for at sende varen retur til butikken i forbindelse med, at man anvender sin returret. Er det en RMA sag det handler om, er det helt andre regler der skal bruges (Købelovens §78 stk. 4)


    http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pre...ne-fortrydelse/

  • Tudefjæs, var det første der slog mig da jeg læste første post.
    Da jeg selv før har brugt min 14-dages fortrydelsesret, er jeg bevist om at jeg en dag vil kunne modtage en vare der lige har været ude og vende hos en anden.
    Jeg fatter stadig ikke dette angreb på SHG. Du har fået en skærm der virker, med kvittering, garanti og hvad der ellers hører til. En gut, eller gutinde har dog har den hjemme til test. Men den virker, og du tuder.
    Jeg håber fandeme du aldrig selv har brugt fortrydelsesret på et netkøb, for så lugter det fælt af dobbeltmoral.
    Landet bugner af forretninger hvor du kan rage, pille, nusse osv. på det hardware du er interesseret i, inden du køber. Problemet er bare at det koster lidt ekstra.

  • Quote

    Originally posted by Maverick
    Tudefjæs, var det første der slog mig da jeg læste første post.
    Da jeg selv før har brugt min 14-dages fortrydelsesret, er jeg bevist om at jeg en dag vil kunne modtage en vare der lige har været ude og vende hos en anden.
    Jeg fatter stadig ikke dette angreb på SHG. Du har fået en skærm der virker, med kvittering, garanti og hvad der ellers hører til. En gut, eller gutinde har dog har den hjemme til test. Men den virker, og du tuder.
    Jeg håber fandeme du aldrig selv har brugt fortrydelsesret på et netkøb, for så lugter det fælt af dobbeltmoral.
    Landet bugner af forretninger hvor du kan rage, pille, nusse osv. på det hardware du er interesseret i, inden du køber. Problemet er bare at det koster lidt ekstra.


    har sgu også siddet og læst denne tråd igennem og jeg fatter det simpelthen ikke... Hvad kan man klage over ? skærmen bliver betragtet som ny, og bare fordi den har været åbnet betyder det jo intet for produktet....


    Markedet ser på nuværende tidspunkt ud til at svinge med en avance på 2-8 % i avance på skærme, så en hurtig hovedregning fra min side ville gøre, at hvis du selv regner med at få rabat bare fordi den har været pakket op, jamen så er der ingen fortjeneste på produktet de sælger...


    SÅ BARE TRO AT DE VIL SÆNKE PRISEN FORDI EN IDIOT HAR BESTILT FORKERT SKÆRM TIDLIGERE.. DET ER JO HELT KLART DERES SKYLD, AT DE FÅR EN SKÆRM RETUR :S:S


  • Når man bestiller en ny skærm, forventer man også at få en ny. Ikke en med fedtfingre osv. Det mindste SHG kunne have gjort, er da at efterse den skærm de har fået sendt retur, inden de sender den ud til en ny kunde.