Indlæg af No.5


    Tja, det er hvad men kalder cost control. Den slags må indregnes i prisen. Man kan ikke bare snyde sig uden om den omkostning ved at føre kunden bag lyset. jeg vil hellere give en % mere og så være sikker på at det er sprit nyt. Jeg vil sige SHG har altid yden mig fænomenal service på RMA og levering, men når jeg vil have brugte varer så er det den blå avis jeg handler i. Og jeg kan da godt se SHG ikke bare sender 50-100kr til hvem som helst bare fordi de siger deres varer er brugt. men der er det man som virksomhed burde være lidt kulant, og kigge på kundens historik. SHG har til eksempel på intet tidspunkt nævnt over for mig at de ville refundere mine omkostninger ved at returnere skærmen, hvis de da yder den service. Og for den manglende vilje til at holde mig skadesløs, har de nu opnået at jeg ikke handler der mere, at x antal menesker har læst om historien, de er måske ikke enige nu, men når de selv møder lidt modgang hos SHG, vil dette poppe op i hukommelsen. Jeg er også blevet kontaktet af en journalist, som bestemt syntes det var værd at kigge nærmere på. Så meget omtale kan normalt ikke købes for 50kr.

    Quote

    Originally posted by Maverick
    Tudefjæs, var det første der slog mig da jeg læste første post.
    Da jeg selv før har brugt min 14-dages fortrydelsesret, er jeg bevist om at jeg en dag vil kunne modtage en vare der lige har været ude og vende hos en anden.
    Jeg fatter stadig ikke dette angreb på SHG. Du har fået en skærm der virker, med kvittering, garanti og hvad der ellers hører til. En gut, eller gutinde har dog har den hjemme til test. Men den virker, og du tuder.
    Jeg håber fandeme du aldrig selv har brugt fortrydelsesret på et netkøb, for så lugter det fælt af dobbeltmoral.
    Landet bugner af forretninger hvor du kan rage, pille, nusse osv. på det hardware du er interesseret i, inden du køber. Problemet er bare at det koster lidt ekstra.


    Jeg kunne jo starte mit indlæg her med at kalde dig en tåbe!! Den lader vi lige stå. At du acceptere at du får brugte varer, istedet for en nyt, tja det er jo op til dig. I mit tilfælde var den en skærm, som måske kune lige har været testet kortvarigt, men den kan også have stået i en udstilling og brændt 24/7 i et år??? Man aner det ikke.


    Men hvis du vil acceptere at købe en ny bil, hvor forhandleren lige har spolet km tælleren tilbage til nul fra 50000km?? Det tror jeg ikke du ville. Hvis det er noget du vil, så har jeg en helt ny passat fra 1999, den kan du få til 459000kr.


    Og jo jeg har benyttet mig af fortrydelses retten en enkelt gang, hvor i består dobbelt moralen??? for venligst!

    Quote

    Originally posted by Happy^


    Send lortet tilbage - det er endda dem der skal betale for fragten tilbage jf. købeloven of fjernkøb.


    Jeg kunne da godt vælge at sende den retur, og SHG vil da givetvis også sende mig en pakkelabel. Men de skal ikke sende mig en brugt skærm i første omgang. Ideen med nethandel, er at det er nemt og bekvemt. Hvis jeg alligvel skal bevæge mig ned i byen og sende den tilbage, kunne jeg da ligeså godt have købt skærmen i den lokale hardwarepusher. Kan jeg så være sikker på at den næste de sender mig ikke også har stået på en bumset teenagers værelse?? Desuden bliver det endnu mere besværligt når den næste skærm ankommer, for stik i mod Postdanmarks teori om at folk der bestiller pakker, er nogen der er hjemme i tidsrummet 8-16 for at modtage den, så er jeg på job der. hvilket så bevirker at jeg først dagen efter igen kan køre på posthuset for at få min skærm. Derfor mener jeg at hvis de slog 50-100kr af den pris jeg havde givet, så kunne jeg leve med skærmen som den var. De skulle allivel hoste op med at tilsvarende beløb i porto og administration, både ved at sende den nye og sende en pakke label.
    Resultatet for SHG er at de for 50kr sparet, har mistet en kunden der har brugt for tæt på 90.000kr . Og jeg stod for at skulle købe en 32 LCD skærm, samt en ny bærbar og en HTPC til skærmen.

    Quote

    Originally posted by martinb
    Tror nu at denne policy er en del af forretningsmodellen for alle i branchen, ellers kan det ikke løbe rundt. Der er utrolig stor konkurrence og det kommer os forbrugere til gode, bagsiden af medaljen er så bl.a. sådan nogle situationer som No.5 er udsat for. Det er ærgerligt og jeg har da også selv oplevet at få tilsendt produkter som helt øjensynligt er en tidligere fortrydelsesret, men sådan er det bare....


    Alternativ synes jeg mere man skal se lidt på lovgivning, synes 14 dages reglen er helt håbløs, folk som handler på netten ved sku udemærket hvad de handler og hvis de ikke ved det så må de jo bare handle i en butik hvor de har mulighed for at tjekke varen ud inden køb.


    Men at hænge SHG ud på denne baggrund er ikke fair, alle internetbutikker gør det i mere eller mindre grad.... tænk fx på TDC mobil som også sælger "fortrydelses"-telefoner som nye...


    Er det i orden bare fordi alle gør det???? Der er helt klar lovgivning på området! Længere er den ikke. At i så vælger at acceptere det er jo jeres egen sag. Men de skal skilte med det. Jeg vælger så ikke at sende skærmen retur, da jeg ikke gider bavlet med Postdanmark. Den skærm kan for alt i verden have stået tændt 24/7 i et år i deres udstilling, jeg aner det ikke. Men den er ikke nu, og derfor skal man ikke betale nypris.

    Ja ærlig talt, så mener jeg man som forbruger skal have valget om man vil købe nyt eller brugt. Ofte er det sådan, at man kan købe returnerede varer til en mindre reduktion i prisen.


    Og ja jeg kunne da bare sende den retur, men det kan ikke gøres uden jeg bliver påført en udgift i form af en ekstra porto regning, ca 100kr. plus jeg skal køre 12 km og bruge tid på at stå i kø på posthuset.

    jeg har heller aldrig haft dårlig oplevelse, min konto er på 85000kr. Men så sjuskede de lige med at klargøre sådan en ombytter skærm. jeg vil sg ha nyt når jeg bestiller nyt. Hvis jeg ville have brugt, så kiggede jeg i den blå avis.

    Hej.


    Jeg syntes lige jeg ville advare andre om SHG.dk metoder. jeg har i mange år handlet hos SHG.dk, og været meget tilfreds. Lige indtil jeg købte en ny acerskærm. Dvs, jeg betalte for en ny, men fik en med fedtfingre og maglende beskyttelses cover (dem som har købt acer skærme ved havd der menes) tapen der skulle holde det cover sad der endnu. Jeg kontaktede SHG, og bad om at blive kompenseret, da skærmen ikke var det som jeg havde bestilt. Deres begrundelse for ikke at kompensere noget var at købelovens mulighed for 14 dages retur ret ikke skulle belaste deres økonomi. Jeg bad ikke om noget bestemt beløb, 50kr have været acceptablt, da skærmen for så vidt ikke fejler noget, men princippet i at man tror man køber noget helt ny. Jeg ved ikke om andre har det ligesom mig, men den følelse og lugt der er når man pakker nyt og ubrugt hardware ud, det skal bare være der, og det må jeg sige mangler når man står i denne situation. SHG.dk sagde jeg altid kunne benytte mig af de 14dages retur ret, men så skal men ulejlige sig afsted på posthuset, betale for at sende en skærm (80-100kr??) i det hele tage temmelig besværligt. Skulle de så vælge at refundere din porto, på en check, så skal man igen i banken og hæve. Alt i alt en ærgelig oplevelse med SHG.


    MED ANDRE ORD, NÅR DU HANDLER HOS SHG.DK SÅ KAN DU IKKE VÆRE SIKKER PÅ DET DU FÅR ER 100% NYT. FOR DE GØR IKKE OPMÆRKSOM PÅ DET ER ET OMBYTTER PRODUKT: