Indlæg af neiro

    af hvad jeg kan læse er den dog beregnet til capture af spil - nok bare en boks til twitch eller sådan noget. Så tror jeg hellere vi skal kigge på den anden, eller noget helt tredje.

    Quadro kort havde vi i forvejen i afdelingen, så derfor prøvede vi det først :)


    Formålet er at lave undervisningsvideoer så vidt jeg forstod. Og budgettet er 'entry level' vil jeg sige. Vi har camtasia og nogle maskiner med ssd diske til formålet.
    Anyway ja, det er vel bare et capture kort vi skal bruge. Dem har jeg bare ikke rørt ved siden windows 2000 tiden hvor man havde bånd i videokameraerne.


    Tænker mest på en usb3 løsning, så man ikke er låst til faste pc'er.

    Hej. Jeg skal have et hdmi video kamera til at levere data til en computer. Nogen der ved hvad jeg skal bruge hertil? Google siger, at nogle quadro kort kan. Har prøvet et quadro 2000 med dvi-hdmi converter, men det var ikke løsningen.


    Har via Google også fundet følgende, hvor usb3 modellen virker interessant. Nogen der kender til dem? eller alternativer?


    https://www.blackmagicdesign.com/products/intensity/models

    Hej. Købte forleden et 7990 kort fra Powercolor som erstatning til mit 6950 fra his.
    Men det virker ikke som jeg håbede. Har andre haft lignende oplevelser?


    Jeg testede det gamle kort i furmark's stress test imens prime95 bankede min i7er (1900pts i 1080p bench) og kom frem til et maximal strømforbrug på 480W (kun pc).
    Derefter satte jeg det nye kort i og gjorde det samme. Nu var strømforbruget på 770W (5700pts i 1080p bench).


    Men hvad jeg opdagede var at blæserne larmede mere og mere ved bare at stå i desktop. Viste sig den bruger 380W i idle med 2 skærme. GPU-Z viste at gpu 2 lå med 99% gpu load (faldt til 0% hvis crossfire blev slået fra). Så også at under stresstest blev gpu 2 99C varm og throttlede.


    Så jeg smed 3 120mm blæsere hen over kortet og ommøblerede mit (desktop) kabinet så der var direkte adgang fra blæseren i fronten til grafikkortet. Resultatet var at stresstesten hang på 97C på gpu 1 - fik ikke gpu-z startet, så går ud fra gpu 2 stadig throttlede. Ny score fra 1080 benchen var 6200pts.


    Prøvede 4 forskellige drivere men uanset hvad, så blir kortet sygt varm, og larmer så meget at jeg havde hylene i ørene da jeg gik i seng begge dage jeg prøvede at få det på plads.


    Nu har jeg så det gamle kort i igen og rma'er mit nye på mandag. Men vil et andet powercolor 7990 løse problemet eller kan de slet ikke ordentligt? Kortet har en oc funktion med en ekstra bios, men jeg skulle underclocke gpu'en til 500mhz og rammene til cirka 1ghz før jeg med 44% fan speed kunne holde kortet under 100C i stresstesten. Det ville gi en score på 3500pts btw.


    Jeg ved kabinettet har airflow nok - har for nogle år siden kørt med et sapphire HD 4870 og et club3d 4870x2 i crossfire samtidig med at have et HD5450 i til en projektor og en ekstra skærm - uden varme problemer.




    Edit: Billeder:
    Crossfire enabled - med ekstra køling:[Blocked Image: http://opel.cc/gpuz-crossfire.jpg]


    Setup uden ekstra kølere - burde være nok airflow:[Blocked Image: http://opel.cc/stock.jpg
    Setup med ekstra kølere:
     [Blocked Image: http://opel.cc/koeling.jpg]


    Score stock:
     [Blocked Image: http://opel.cc/score-stock.jpg]


    Score med ekstra køling: ps. ved 94C på gpu1 rammer jeg næsten 100C på gpu2
     [Blocked Image: http://opel.cc/score-koelet.jpg]


    kort: http://www.powercolor.com/glob…ducts_features.asp?id=429

    Passiv har jeg ikke, men jeg har en aflang en liggende fra en eller anden gammel dell computer - den har en lille bitte blæser i den ene ende og er ret lydsvag. Men det er med 20pin atx stik og ikke atx form factor

    Hvor i verden kommer du fra?
    Jeg har et 4870x2 som jeg tror måske kunne være defekt. Hvis du kan afhente det må du få det for en 50er.


    Det jeg observerede var, at det nogle gange mistede output til den ene skærm, og kort efter kørte op på fuld blæser hastighed og stoppede. Måske en bios ting, måske en defekt, måske bare et varmeproblem eller måske var det noget i den computer det sad i der var galt. Men i hvertfald har jeg det liggende i en kasse et sted. Club 3d 2GB model så vidt jeg husker.

    Hej. Jeg søger sådan spontant efter et simpelt joystick til pc (usb) - ifølge edbpriser er det eneste til en fornuftig pris et logitech attack 3 som har en million knapper - ved nogen om der findes et simpelt et med 2-3 knapper og autofire ? skal bruges sammen med dosbox - de gamle joysticks jeg har er jo alle til gameport, og det har vi jo ik mer.


    ps. sorry hvis jeg ik svarer med det samme, men det nye layout her på siden gør det ikke nemt.

    jeg byggede sidste måned følgende til min mormor (minus blæseren) - virkede ret godt. Smid dit grafikkort i, og færdig .. måske en tak større strømforsyning, men ellers et bud. ps. kabinettet er noget værre bras at arbejde med, men virker når først alt er samlet.


    Produkter:


    1 ST 634955 AMD Athlon II X3 460 Socket-AM3, Triple Core, 3.4Ghz, 1,5MB, 95W, Boxed
    1 ST 599037 Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3, CL9-9-9-24, for Phenom II and Core i3/i5/i7, 1.5v
    1 ST 639424 Corsair SSD Force Series™ 3, 120GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 550MB/510MB/s read/write, SandForce® SF-2281
    1 ST 637607 ASUS M5A88-M, Socket-AM3+ mATX, AMD880G+SB850, DDR3, 1xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, VGA, DVI, HDMI
    1 ST 634542 Samsung DVD±RW Writer, SH-222AB SATA, DVD±R: 22x DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, DVD-RAM: 12x, Bulk, BLACK
    1 ST 580501 Ace Ecco 220 Micro Tower Sort Blæsere: 1x 120mm Bag, mATX, 2x USB, 1x eSATA, I/O: AC97, HD Audio
    1 ST 635832 Corsair CX V2 430W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Standard. 1x 6+2pin PCIe, 4x SATA, 120mm Blæser
    1 ST 602393 Akasa Viper 120mm Blæser 120x 120 x 25mm, 600~1900 RPM, 83.63 CFM, 6.9~28.9 dBA, PWM, 4-pin


    Total:
    Netto 2.904,00
    Fragt 55,20
    Moms (25%) 739,80


    Faktura
    Total 3.699,00


    Edit: fikset formatering

    Hej. Jeg har i en længere periode (et års tid tror jeg) haft problemer med, at når jeg booter min maskine skal jeg tænde den, slukke den igen når bios poster og så starte den igen. Gør jeg ikke det initialiserer den kun 4 af 6GB ram eller 10 af 12GB ram. For en måneds tid siden fandt jeg så ud af, at hvis jeg kørte dualchannel med 8GB ram virkede det fint. Så jeg nøjedes med det. Men så her forleden bluescreenede min computer, og da den startede op igen havde jeg kun 4GB ram. Efter jeg slukkede og startede igen var den okay igen.
    Nu har jeg så smidt alle rammene i igen, og nogle gange poster den med 6GB ram og nogle gange med 10GB ram, men aldrig med alt synligt.
    Fælles er det, at når windows er startet kan jeg se den skriver 12,0GB (10,0GB kan bruges) - så hardwaren ved åbenbart godt at alle dimms har ram i - og det gør cpuz også.
    Endnu en observation er, at den hænger inden post ved C1 på 7 segment displayet hvis jeg kun smider ram i de slots tættest på processoren.


    Jeg meldte fejlen til gigabyte da jeg opdagede den første gang, og de sagde det var rammenes skyld. Så meldte jeg det til corsair, som sagde det var bundkortet. Så købte jeg nogle g skill ram istedet, men de gjorde det samme.


    Vores IT lærling siger, at nogle med X58 har problemer med at processoren skal reseates for at løse problemet - forbindelse mellem memory controller og dimm. Er der noget om det? Er lige kommet hjem fra seminar med våd afslutning her til formiddag, så har ikke haft lyst til at pille min køler af - og tror heller ik jeg har kølepaste hjemme anyway. Men er det løsningen? eller er bundkortet faktisk defekt?


    ps. Jeg har naturligvis prøvet at opgradere bios, ændre på hastighed og spænding på rammene osv. Selv under 1333mhz med 1.5v gør den det.


    Kan ikke huske hvad min signatur siger, men det drejer sig om et gigabyte X58 ud5 med en i7 920 d0, 3x2gb corsair xms3 1600c7 og 3x2gb g.skill ribsaw 2000mhz et eller andet ram - samt 4 2tb harddiske af 3 mærker og et 6950 2gb kort.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66


    Ram chips bliver ikke ret varme så i de fleste tilfælde er det overhovedet ikke nødvendigt med små køleprofiler på rammene.


    Det er kun mosfet der skal køles på et grafikkort og da jeg bruger et bench tabel til hverdag har jeg bare haft en blæser til at stå og køle mosfet uden brug af køle profiler.


    Er du sikker? Har selv ignoreret tråden lidt, fordi jeg synes grafik ram ser ud til at være det første til at ryge. Har i hvertfald haft 2 8800gtx og et 4870x2 med ramfejl, og fælles for dem er at de blev ret varme.


    Anyway, hvis du mener de virker med nyere kort uden ram problemer, ville jeg da være lidt interesseret i hele bunken.

    støjsvag er nok også lidt svært at bedømme. Da jeg gik fra en 'standard' corsair hx620 til en 'silent' coolermaster 1kw dims opdagede jeg at min corsair var støjsvag ... for det var den der 'silent pro' i hvertfald ikke. Den tigger hele tiden i blæseren. Men jeg kender så ikke cx serien, måske den også er sådan en hovsa model.

    Hej. Jeg er ikke super stærk i kabler, så ville lige høre om nogen her er det?


    Jeg får måske snart brug for et converter kabel fra mini display port eller hdmi over til dvi.
    de kabler jeg kan google mig til ser dog ud til at være fra dvi til hdmi - virker de begge veje rundt? og kan det virkelig passe at kablerne ikke kan køre fuld hd?