Nåå, hvad skal du så til eksamen/prøve i?

  • Bio og Samfunds fag. Så længe det ikke er tysk er jeg glad :P

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

  • Quote

    Originally posted by MvK

    Ja det er måske nederen, men du har jo ikke spildt din tid. Det vigtigste er jo at du går fra folkeskolen med så meget viden som muligt, og ikke nødvendigvis at du får høje karakterer.


    Jeg skal op i samfundsfag og geografi.


    Hvad lærer du ved at sidde og bruge en masse tysk timer på at lave en disposition, læse ligegyldige tekster, samt udforme prøven, når du ikke skal til prøve i faget??


    Mr. Grill::
    Det er ikke en skid nemmere end før; tvært imod. De har stillet kravene noget højere op i år i forhold til sidste år. Som nogle siger, så er geografiprøven en der trækker tænder ud, og historie/samfundsfagsprøverne var på gymnasieniveau i starten af året. Det er nu gjort lidt nemmere, heldigvis.


    Dengang du gik i folkeskole, hvilket da vist er mere end 10 år siden, gik i bare ind, trak en spørgsmål og skulle så tale ud fra det. Sådan er det kun i fysik, og her er det også gjort svære. Du skal både lave forsøg som du selv vælger og komme med teoretisk viden som du kan forklare over for sensor og eksaminator.


    Og som det ikke var nok, er det lavet om 3 gange iår hvordan vi skulle til prøve! Det lå først fast i Januar hvordan fanden vi egentlig gjorde! Det er Bertel H. som ikke kan bestemme sig og skal ødelægge det for os...


    Det er sq godt at vide noget om hvordan det er, inden du åbner munden.


  • Se det var et godt indlæg :9xo

  • Quote

    Originally posted by DeH
    Hvad lærer du ved at sidde og bruge en masse tysk timer på at lave en disposition, læse ligegyldige tekster, samt udforme prøven, når du ikke skal til prøve i faget??


    Ah kan godt se hvad du mener, jeg tænkte mere på hvis du personligt havde brugt tid derhjemme på at gå dit stof igennem, og det kan jo aldrig være spildt tid.
    Btw er der nogen der har pisset på din sukkermad? Der er altid nogen der er ofre for ændringer, i år har det været os. Synes selv alt det prøve gøgl har været irriterende, men har ikke overskud nok til at gå og blive oprørsk over det, det kan alligevel ikke betale sig på nogen måde.
    Tror også Grill's indlæg har været ment lidt som sjov, så tag det nu roligt.

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com


  • Skriftligt engelsk ville jeg nok egentlig gerne have haft .. :)

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Jeg fik sku højere i Tysk prøve end i engelsk, men har ikke noget i mod engelsk da... bare ikke Historie eller samfundsfag selvom jeg er rimlig god til det kan jeg ikke finde ud af de der mærklige opgaver man skal skrive havde det bare været mundtligt:)

  • Quote

    Originally posted by MvK


    Skriftligt engelsk ville jeg nok egentlig gerne have haft .. :)


    Det er sgu da klart med de karrektere du score..
    Samfundsfag og geografi er da klart det fedeste at komme op i.!

  • er det mig eller er det undervisningssystemet der bliver mere og mere fucked?
    nu skal man pludselig ikke op i alle fag mere... ok.. på den anden side skulle vi kun op i de obligatoriske (dansk, engelsk, mat og fysik, tror jeg har husket alle)


    heh... kommer helt i tanke om den diktat-sammenligning vi lavede engang i 9.


    viceinspektøren fik vores klasselærer til at give os to diktater med tilhørende opgaver. Den ene var fra deres tid (engang i 1970'erne) og den anden var en ny en fra eksamen året før. Begge diktater blev så rettet...


    den fra 70'erne gav søreme klassen et højt karaktergennemsnit, 20 ud af 21 tilstedeværende fik 13 :D, den sidste fik 11 og med den nye fik vi ca. de karakterer vi plejede :P


    desuden med det min mor fortæller nogen gange om hendes skoletid (tilbage i 60'erne), da var det eneste man skulle kunne var at plusse, minusse, gange og dividere... bare sammenlign med i dag, hvor det handler om brøker, ligninger og andet miskmask man aldrig kommer til at bruge...


    men om en måneds tid kommer 2.års HTX eksamen, og der skal jeg i hvert fald op i skriftligt og mundtligt matematik. Lige nu er vi så i gang med teknologi- eksamensprojekt (mit emne: reducering af CO2 ved hjælp af alger, samt at lave biodiesel af alger)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • Hehe ja, det er sq blevet sværre at gå i skole i dagens danmark. Men dengang i 70'erne var der heller ikke så meget brug for dem der havde høj uddannelse. Min egen far gik ud af 8. klasse for at begynde som mekanikker lærling:)


    --------------------------


    Jer der var biologiprøve idag, hvad fik i? :)


    Synes egentlig selv det gik meget godt da jeg var oppe for 20 min siden; fik 11 :D
    Men nu et meget aktuelt emne de valgte omkring CO2, og rimelig nemt også.
    Karaktererne i min klasse var dog ellers mellem 03 og 8, med en del 7-taller :boxed:


  • Det vigtigeste ved en folkeskolen eksamen, er helt klart hvilket emne man er (u)heldig at trække.


    f.eks. Ved min tysk eksamen trak jeg det emne jeg håbede på og min karakter var 8, hvor jeg normalt lå på 6.


    Men ved Fysik og Matematik lå jeg normalt på 9-13, og så trak jeg skod emne i begge fag og får så 9 i begge 2 :boxed:
    (Emnerne var Funktioner i Matematik og Et eller andet skod med noget lyd i Fysik/kemi. Ville hellere haft haft noget om stoffer i Fysik/kemi og f.eks. Algebra i matematik eller andet Tal matematik) :ph34r:


    EDIT: Var til eksamen sidste år, så efter den gamle ordning, og ikke den nye

  • Jeg skal så op i;


    Ingenting... Går på friskole. Ingen karaktere eller eksamer. Elsker det :D Eller karaktere ville jeg egentlig ikke have noget imod..

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB