Indlæg af KreaTive

    Er der nogen speciel grund til det skal være indbygget i fjernsynet?


    Du kan jo få pc'er der er så små at de ville kunne side bag fjernsynet, hvis bare der er 4-5 cm afstand fra vægen.

    Hey Tweak :-)


    Hvilke muligheder er der hvis man gerne vil have trådløs musik afspilning på flere anlæg fra forskellige styreenheder.


    Her tænkes smartphones og pc/mac ydermere skal den kunne tilgå musik fra en NAS.


    Altså jeg tænker der en en hovedboks der er tilsluttet NAS'en også to modtager der sidder på hvert sit anlæg.


    Findes det?

    Fedt, lige det jeg ville høre :)


    Jeg kommer nemlig ikke til at bruge særligt mange server funktioner. og i hvert fald ikke mange på en gang.
    Så vil jeg bestille mig en DS411J!

    shiieet, jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilken jeg skal vælge..


    Nå jeg tror det bliver DS411J. Den ekstra ydelse vil jeg alligevel kun bruge når jeg overfører filer. Og det vil jeg kun gøre når jeg har tid til det alligevel. 2 ekstra diske med det samme er for godt til at vælge den anden. Så må vi jo se om jeg er tilfreds. ellers må jeg jo sælge den og opgradere senere.

    Okay. Jeg er kommet frem til at jeg ikke bygger en selv. Nu er jeg dog i tvivl om hvilken Synology jeg skal vælge.


    Jeg er kommet frem til disse tre modeller: DS212+ ,DS412+ eller DS411j.


    Så det er enten to diske eller fire diske. Jeg ved ikke om jeg kan bruge de ekstra kræfter som de to første modeller har. Jeg vil ret gerne have 4 diske. Men 2 er da også okay.


    Problemet er jo bare jeg synes DS412+ er ret dyr.. Hvad siger i, giv mig lige et skub til den ene eller anden side :)


    EDIT: Okay okay. Nu står det mellem DS412+ eller DS411j. Jeg skal have 4 diske. Nu er det bare om jeg så vil give dobbelt pris. Den yder bare meget vildere 412 end 411. Tror også jeg kan få lidt mere sjov ud af at lege med den. Men man kan sige jeg kunne købe 411 + to diske til samme pris som 412.. Argh manner.


    Jeg hælder lidt til 412. Hvad siger i ?

    En Synology NAS er hvad jeg vil anbefale til dig. Du har en Mac og her vil du kunne bruge Time Machine bachup til; Ja, det kræver selvfølgelig også du kører OSX på den.

    Har faktisk fjernet MAC OSX helt fra den. Det er på ingen måde mig. Jeg bor dog sammen med en ven som har en mac og derfor ville det være fedt hvis der også var understøttelse af MAC funktioner.


    Jeg er kommet frem til jeg skal have 4 diske, hvor de nok køre raid 1. altså 2x raid 1 Også køre det ene som backup. Og dog er raid 5 nok smartest. Hot damn jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal vælge :P
    Jeg tror dog at jeg er kommet frem til at en NAS er fint. Hvor godt fungere VPN på sådan en? Eller i hvert fald noget så man kan lave et netværksdrev man altid har adgang til. Sådan så jeg altid kunne streame min musik fra NAS'en?

    Dopess: Jeg tror måske at det bliver lige i overkanten med sådan en fætter. Plads, larm og mest af alt strøm.


    Hvis man selv skulle lave en nas/hjemmeserver, hvilket bundkort/cpu burde man vælge? Her tænkes noget der er strømbesparende og som er maks mini itx.

    Jeg kan rigtigt godt lide at rode med tingene, og jeg har ret godt styr på det. Jeg skal lige opdateres på "hvadernytfronten" for at vide hvad jeg skal have. Jeg kan dog også godt lide enten at spare penge eller vinde noget på at bygge det selv. Men jeg tvivler på at jeg kan lave en hjemmeserver for under 2100 kr (uden diske.)


    Men jeg vil da kigge lidt på begge dele. Jeg tror det bliver 4 diske som måske køre raid (jeg vil have noget backup som er sikret.) Nas eller hjemmeserver, nu må vi se. Hvis i kender til nogle super tilbud så byd endelig ind :)


    I har været en stor hjælp. Mange tak.

    Dnope, uden at vide alt for meget, men ud fra forskellige tests. Så her der nok været noget galt med dine indstillinger. Jeg går også ud fra du mener mb og ikke kb.


    Men nu er jeg lidt i tvivl da jeg ikke kan finde ud af om jeg skal køre raid 0 eller 5. Altså om jeg skal have plads til 2 eller 4 diske. Burde nok bare købe en med 4.

    Jeg kan rigtigt godt lide at nørde med tingene. Men det skal også gerne kunne betale sig. Som jeg ser det u fra hvad i har skrevet, er det nok smartest med en NAS også forsætter jeg bare med at bruge min bærbar som afspiller indtil videre.


    Hvilken Nas vil i foreslå?


    Kravene er at man skal kunne streame/afspille full hd fra den og at den kan køre en torrent program. Plads til 4 diske (efter at have søgt lidt kan jeg se at 3tb diske koster pr mb det samme som 2 tb. Så plads til kun 2 diske ville gå. Derudover ville det være rart hvis den kunne afspille/streame til to pc'er på samme tid. Kan det lade sig gøre? Jeg ved ikke lige så meget om hvor meget det trækker.

    Jeg er godt nok lidt i tvivl om jeg skal lave min egen nas eller bygge en selv. I foreslår jo begge dele. Hm, jeg skulle måske se hvad der bliver billigst og som kan hvad jeg vil.

    Holla Tweak.


    Jeg går og planlægger at få lavet mig noget medieserver/nas something. Jeg kan bare ikke helt finde ud af hvad jeg helst vil have og hvad jeg har brug for. Så måske i kunne hjælpe mig lidt på vej.


    Mest af alt skal jeg have en del lagerplads (en 3 tb mindst) Det er noget jeg godt gad have backup af. Så jeg tænker 4x2tb diske (starter nok kun med 2.) Det skal jo nok køre noget raid af en art.


    Derudover gad jeg godt at man kunne sætte den til et tv og afspille film fra den. Kan det egentligt lade sig gøre over wi-fi? Så slipper jeg for at trække hdmi kabler i hele hytten.


    Derudover gad jeg også godt at afspille musik i hele hytten fra denne pc. (hvordan højtalerne nemmest bliver sat sammen har jeg ikke helt funder ud af, ideer er velkomne.)


    Så ja det skal være lager og streaming af musik og film. Det går jeg ud fra en NAS ikke kan. De nas'er jeg har set med plads til 4 diske koster alligevel også godt oppe hvad en almindelig pc koster, så det virker fjollet ikke bare at lave en server, er i enige i det, eller har jeg misforstået noget?


    Selve maskinen tænker jeg skal stå i et skab, størrelse er næsten ligemeget og larm har heller ikke den helt store fakta. Strøm har dog en smule at sige.


    Undskyld denne lange smøre, håber nogle af jer vil komme med nogle gode bud :) Maks pris er svær at fastsætte men gerne billigst muligt, jeg er dog klar over at det koster en smule. (i må gerne finde en løsning uden diske, da det nok er noget der kommer senere, da jeg har nogle.)

    Når jeg har skulle købe hovedtelefoner har jeg brugt denne tråd til at søge lidt info: http://www.head-fi.org/t/47856…tio-teknine-added-9-01-11


    De fleste vare er til at finde på ebay enten den tyske eller engleske. Der er dog mange flere på den amerikanske, men der kommer told og meget fragt på.


    Jeg er endt ud med at købe Brainwavz M2 som jeg har nu. Tidligere havde jeg Visang R02, men mistede dem. Jeg tænkte jeg ville ofre lidt mere og købte M2'erne, men jeg synes det er et meget lille løft ift. pris imo. Men jeg synes begge er rigtigt gode.


    Men ja det er bare et lille tip at kigge derinde. Det er lidt et sats at finde nogle der passer til lige ens egen stil.