Skal man have Playstation eller WII?


  • En konsol skal imo ikke kunne alt muligt. Den skal kunne spille spil og så er det c det. Og det fine ved en konsol er netop at den IKKE kan opgraderes - så man ved at man ALTID kan spille spillene ;)

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    En konsol skal imo ikke kunne alt muligt. Den skal kunne spille spil og så er det c det. Og det fine ved en konsol er netop at den IKKE kan opgraderes - så man ved at man ALTID kan spille spillene ;)


    Konsoller ka jo efterhånden mere end det, så det gælder ikke mere...


    Jeg synes bare det virker åndsvagt at bruge 5500kr på en maskine som ikke kan opgraderes. Det jo os urimeligt mange penge man bruger pr. spil? De koster tit op imod 500kr modsat pc spil der købes for under 400kr.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by JuiCe


    Konsoller ka jo efterhånden mere end det, så det gælder ikke mere...


    Jeg synes bare det virker åndsvagt at bruge 5500kr på en maskine som ikke kan opgraderes. Det jo os urimeligt mange penge man bruger pr. spil? De koster tit op imod 500kr modsat pc spil der købes for under 400kr.


    Ja, konsol spil er dyrere end PC spil. Men man slipper for at f.eks. at skulle slippe tusinder af kroner på opgradering til ens PC. 5500 er også utroligt dyrt for en konsol, derfor jeg heller ville købe en 360'er.


    Hvor mange penge tror de forskellige herinde på Tweak.dk har brugt på hardware opgraderinger igennem tiden ? prøv og samlign det med prisen f.eks for en 360'er ;)

  • Quote

    Originally posted by JuiCe


    Konsoller ka jo efterhånden mere end det, så det gælder ikke mere...


    Jeg synes bare det virker åndsvagt at bruge 5500kr på en maskine som ikke kan opgraderes. Det jo os urimeligt mange penge man bruger pr. spil? De koster tit op imod 500kr modsat pc spil der købes for under 400kr.


    Prisen på spil er en valid pointe. Jeg så gerne flere konsoller som var skåret til benet. Og det er Wii feks. Jeg elsker min Wii. Og jeg vil ikke eje en anden konsol ;)

  • Quote

    Originally posted by dB1
    Wii er måske sjovest med sin pudsige Wii-Stick styring - men jeg ville personligt klart gå efter PS3'eren.


    Hvorfor?
    Der kommer super opgraderede udgivelser af mange af de spil man kender fra den tidligere vinder konsol PS2, der er en indbygget BD player direkte ved lanceringen (ikke som X360 hvor man skal vente på en ny udgave eller et løst drev) samt designet da er alt for smækker lækkert..


    :finger:


    Så tager du dig så meget sammen Daniel..... :evil:


    HD-DVD FTW...!!!

  • her på tweak har der været en artikel, hvor sony meldte ud, at de ville sænke priserne ?


    og selv hvis de ikke gjorde så PS3 :D


    har over 50 ps2 spil liggene, som jeg ikke lige vil opgive....

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • regner med at vinde en PS3 en af dagende i en SMS konkurrence jeg deltog i til 12kroner pr sms (var en 6-7 stykker) :crazyeyes: optimist ikk?

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W


  • Ja :)
    Men Wii ser da godt ud mht salgstal også. Ifølge wikipedia havde Xbox til jul sidste år solgt godt 10-11 millioner. Wii har solgt over 5 millioner. Og der er 360 et år gammel, mens Wii er et par måneder ;)

  • Wii. Den ser skæg og nyskabende ud, og helt ærlig, intet ved PS3'en trækker.
    Bare det at (som Grill skriver) spiludvikelere siger den er umulig at udvikle til, er mere end nok til at skræmme mig væk. Der udover kæmpe pris, sindsyg hardware den ikke ser ud til at kunne udnytte, Sony's generelle indstilling til kopi-sikring og meget mere, skal nok holde mig væk.

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    Ja :)
    Men Wii ser da godt ud mht salgstal også. Ifølge wikipedia havde Xbox til jul sidste år solgt godt 10-11 millioner. Wii har solgt over 5 millioner. Og der er 360 et år gammel, mens Wii er et par måneder ;)


    Ja nintendo har vundet konsol krigen, ingen tvivl om det. Det er genialt fordi de er på et helt andet niveau end xboxen og playstationen. Xbox og playstation konkurrerer om at være den bedste imens Wii slet ikke bøvler med det pjat og bliver ofte købt som en extra konsol af både dem der er gået i xbox lejren og dem i playstation lejren.
    Det er genialt.

  • yep jeg var den først der var på listen til min WII


    ærgelig at kontrollerne koster så meget :) har stadig kun 2 kontrollers :D


    men wii har jeg og har også GC. Nintendo er min gud :P


    dog bliver jeg jo desværre nød til at eje en ps3.. dog ikek betale 5k for den, så heller have den varm :P


    men altså der findes en masse spil som der er til ps2 / ps3 og ikket il nintendo og xbox, såsom FF og andre lign spil..
    men Wii ftw :) jeg holder mig helt klart il wii og Zelda er HELT VILDT FEDT!!!!!

  • Jeg må sige, at jeg ikke er enig i dem, der kalder konsoller for et lille stykke legetøj.


    Godt et halvt år efter jeg fik min PC med x850, så udkom X360. Og da jeg havde prøvet COD 2 på begge maskiner, var der ikke andet for, end at indrømme, at X360 altså havde bedre grafik og i hvert fald kørte meget mere flydende på 360'eren.


    Min Pc, som et halvt år forinden, dvs marts/april 2005, havde kostet 11,5 kilo, blev slået af et stykke "legetøj" til knap 4000 et halvt år senere. Hvad er det lige, der er spild af penge?


    Og så tanken om, at COD 2 var et launch spil, der overhovedet ikke udnyttede kraften i X360 særlig godt. Det er først for nylig jeg selv fik 360'eren og det har jeg i hvert fald ikke fortrudt.


    Nå, til sagen, om man skal vælge WII eller PS3 er lidt svært at sige, det kommer vel an på spillene.


    Personligt ser jeg ikke meget i PS3, jeg har prøvet at være rimelig, men jeg synes virkelig ikke, at PS3 på nogen måde har leveret noget særligt. Det eneste den har på sig er en masse ævl om potentiale fra Sony's side, som jeg ikke synes lader til at give pote. Om den så viser sig som den "bedste" om 2 år, ved jeg ikke, men det har jeg efterhånden svært ved at forestille mig. Lidt tankevækkende, at ham der Half Life, ikke bryder sig om PS3, han er jo trods alt en af branchens bedste :P


    Det er self. alt sammen min egen holdning, som mange nok vil have et eller andet at sige til. Vælger man WII, så får man ikke god grafik.. men så meget andet. Vælger man PS3, tja.. måske det såkaldte potentiale og en del fede spil som MGS 4 and so on.-


    Valget er jo dit, og måske har jeg udtalt mig for tidligt om PS3, den er jo trods alt slet ikke udkommet, så smut ned og prøv maskinerne et eller andet sted :P

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Quote

    Originally posted by købkøb
    Har prøvet alle 3 og jeg ville 100% sige en wii...


    Ellers en Xbox360... PS3 er ret opreklameret, og den eneste grund til at den er så populær er pga PS1 og PS2...


    Os lidt det jeg havde på fornemmelsen ;)

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Hvis de laver et jedi knight spil til wii køber jeg den med det samme :D Hvilke fede titler er der til wii'en pt ?


    En skam PS3 sikkert bare bliver en konsol der går lidt i glemmebøgerne, pga prisen, dårligt salg og så det med udviklingen til den. Den er jo et teknologisk vidunder, uanset hvad der sker vil jeg altid være imponeret over den cell cpu, bare en skam at de har skrabet der med gpuen.