Indlæg af Morpheuz1986

    Det var det så desværre heller ikke.
    Denne gang crashede pc'en bare uden at komme til BSOD, skærmen frøs bare.


    Lige pt sidder jeg med et MSI 5770, der til dagligt kører uden problemer i min lillebrors pc.
    Begynder at overveje bare at tage en hammer også gå igang.

    Har ikke rodet med BIOS endnu, men har lånt min lillebrors graffikkort for at se om det var der fejlen var. Har nu brugt pc'en i noget der ligner 4-5 timer uden det mindste problem. Såfremt dette forsætte weekenden igennem prøver jeg at sende mit eget grafikkort ind til rep.

    Jeg har intet overclocket
    ram er i 4 blokke og bruger forskellige volt, hvilket jeg dog ikke selv har arbejdet i.


    Ved bare at G.skill rammene er noget low volt noget, mens kinston er almindelige.
    Rammene er alle sammen det her PC 12800

    Har nu prøvet at opdatere alt hvad jeg kunne komme til.
    Både manuelt og via opdateringsprogram (Driverupdate)


    Jeg har taget et billede af BSOD og har prøvet at google fejlkoden, der efter hvad jeg kan finde på nettet indikere en hardware fejl :(



    LINK


    Mit næste skridt bliver at teste maskinen med et andet grafikkort, samt prøve grafikkortet i en anden maskine.
    På den måde håber jeg på at kunne kontrollere grafikkortet, hvorefter der næsten kun er bundkortet tilbage.


    Vil stadigvæk meget gerne have gode råd, såfremt folk har en idé om hvad fejlen præcist er.

    Hejsa folkens


    Jeg har i den sidste uges tid lidt under nærmest tilfældige BSOD. Jeg kan ikke finde noget mønster eller hardwaredel, som jeg synes kan være skyld i problemet.


    Har kørt MEMTEST og skiftet ram, de nye viser 100% ok
    Checket SSD health også 100% ok.
    Kontrolleret temperaturer på CPU - ingen varme problemer.


    Nye dele i pc'en er et asus 560ti kort samt nyt bundkort. Asus P8P67-Mpro
    kan en af disse være synderen ?
    Fejlen opstår både inde i spil (League of Legends) og ved surfing og lignede, så det er ikke overbelastning af nogen art.


    Håber folk har nogle gode bud, da det er skide irriterende.


    mvh Anders


    ps. Har desværre ikke reserve dele liggende mere, så hvis det kan teste med software, vil dette være et plus

    Hejsa folkens


    Jeg har en lillebror, som er blevet helt forgabt i macs produkter. Dette har resulteret i at han gerne vil have sin pc skiftet ud med en mac, men da han ikke har de 10k, som sådan en størrelse jo hurtigt koster, ville jeg hører, hvorledes det kan lade sig gøre at installere Snow Leopard eller whatever Mac's styresystem hedder nu om dage på hans nuværende pc.


    Jeg kan ikke lige på stående fod finde et sted at købe en løs licens, men dette må da kunne lade sig gøre.


    Håber at der er nogle kyndige hoveder derude, som kan hjælpe mig.


    mvh Anders

    Hejsa folkens


    Efter at have flyttet mit system over i et mindre kabinet,
    har jeg nu sådan en størrelse til overs.


    Jeg har alle reservedele og kabinettet er stort set i perfekt stand, Der er en lille bitte rids på den ene sideplade, men det er også alt.


    Hvor meget tror i den kan sælges for ?


    mvh Anders

    Hejsa folkens


    Jeg er ved at flytte mit system over i et Silverstone SG02.
    Som en følge heraf har jeg ikke længere plads til min H50.


    I gamle dage, da jeg brugte ovenstående kabinet, brugte jeg en meget lav køler fra Scythe, men den har jeg kun 775 brackets til.


    Nogen der kan anbefale en god lav køler. Helst ikke alt for støjende, men den skal self. kunne holde cpu'en kold.


    Mvh Anders

    Hejsa folkens
    Efter at sidste køber sprang fra, sætter jeg mit kort til salg igen


    Link


    Kvittering samt original emballage haves.
    Kortet er oprindelig købt den 28-12-10


    Hbo: 1000 kr.
    Køb nu: 1500 kr.


    Kan afhentes i 7620 Lemvig
    Leveres indenfor rimelig afstand mod betaling
    Sendes på købers regning.


    Mvh Anders

    Det lykkedes mig at få det installeret, men jeg må indrømme, at jeg aldrig har taget mig sammen til at finde ud af hvad Trim gør.


    Så vidt jeg lige kan huske er det noget med at forhindre ssd'en i at lave lagre af gammel information og derved opretholde hastigheden ?


    Vil da gerne lige have en uddybning :D


    mvh Anders

    Hejsa folkens


    Jeg prøver at installere windows xp fra USB på min Thinkpad X61
    Jeg har lige haft det til at virke, men med en engelsk windwos xp prossionel, den jeg prøver nu er dansk.


    Jeg har fundet et program der hedder wintoflash, som ligger en cd over på et usb, således man kan installere direkte fra usb-stikket af.


    Jeg får en fejlmeddelse, hvor den skriver at D drevet er defekt. Jeg har skiftet harddisken ud med en SSD, som er testet i min stationære pc.


    Jeg har nyformateret SSD'en.


    Såfremt nogle ved hvad der kan være galt, vil jeg gerne have hjælp :D


    mvh Anders