Indlæg af chili

    Gode forslag so far! :) Det er ganske fine PCer til overskuelige penge, der er bragt på banen.


    Anyways, jeg vil nok indskyde, at RX 460 rammer handelen om få dage og at den nok bliver det bedste performance/value grafikkort på markedet indenfor en overskuelig fremtid.

    Jeg tror jeg køber et RX 480, MEN


    jeg venter til costum-modellerne er ude. Jeg vil se om det er rigtigt, at de kan ramme + 1480 mhz på core


    http://wccftech.com/amd-rx-480-asus-strix-msi-gaming/



    Det skulle ikke undre mig om de kan. Ref. modellerne har jo kun 1 x 6pin connecter og skodkøling.
    Costummodellerne får extra power-pins og med bedre køling, så kan jeg godt se potentiale. Self. med lidt højere strømforbrug, men det er IMO ikke SÅ vigtigt igen, for hvor mange timer om året kører ens kort lige ved spidsbelastning?


    Så venter spændt på RX 480 Strix, G1 Gaming mm. :)


    Fatter dog ikke AMD.. hvorfor hype et kort for så at sende de ringe kølerede og amputerede ref. kort på markedet...?

    Yes. :) NP. Bare vær opmærksom på, at gtx 950 ikke er helt så hurtigt som de kort jeg har anbefalet: kun næsten.


    Der er masser af youtube-videoer der viser hvordan gtx 950 kører black-desert. Dem kan du jo lige se på for at få et indtryk. :)

    Hey.


    Tror det er helt ok. 800 er vist en fin pris, og kortet er ikke så gammelt (da gtx 950 er et ret nyt release - de første gtx 950 blev frigivet for kun 7 måneder siden) og det yder, omend ikke så meget som et gtx 960, så ret tæt på. :)


    Og ja, kortet passer til dit mobo.


    Man kan selv tjekke på pc-parts picker (https://pcpartpicker.com/parts/partlist/):


    ^^. Bare indsæt Z87-K og Asus gtx 950 m. Det er et match. Mini-grafikkortene passer ind i atx-motherboards.

    Tak for hurtigt svar, i forhold til FPS requirements var det mest henvendt til CS GO da det er det jeg primært spiller.


    I forhold til CPU'en ville du så anbefale at opgradere den til i5-6500, 4x3.20 GHz (3.60Ghz Turbo) for 299 DKK eller er det spild af penge?

    Fornuftigt imo. 2.7 ghz er IKKE en høj baseclock.


    3.2 ghz er bedre, considerably so I'd say.

    Hey igen.


    Nah, SSD vil nok ikke direkte påvirke din spilperformance. Men den bliver afgjort lidt mere "lækker" i brug generelt i form af hurtigere windows-load tider etc. Det er ikke et must-have som sådan, men man kan sige det på den måde, at det er svært at leve uden SSD når først man har prøvet det. :)


    Jeg vil ikke anbefale nogle af de 3 grafikkort, du linker til. De har masser af ram, men en langsom grafikchip. Så at sige, så har de et kæmpe lager til data af grafiske beregninger, men de er ikke i stand til at udføre beregningerne særligt hurtigt og så er det jo et fedt, om lageret til dataene er kæmpe. :) Alle 3 er enten på højde med dit gtx 650 eller meget værre.


    I found this btw, average frames i BD for forskellige grafikkort. Det er desværre koreansk, men tallene taler for sig selv. http://www.mmorpg.com/photo/30…e3-484c-a6cd-a9f53e8da2b1
    Gtx 650 ligger, som forventet, når bunden af fødekæden sammen med gtx 740/730 og gtx 750.


    Gtx 960 og R9 380 (AMDs modsvar til gtx 960) er ikke med på listen, men vil være - slag på tasken - cirka 3-4 gange så hurtigt som dit nuværende gtx 650 (i spil generelt).
    Gtx 960/R9 380 kan fås som nye fra tyskland til cirka 1350-1400 kroner. Hvis man køber et af disse kort brugt, så vil prisen nok være et stykke under 1000 kroner. :) Så hvis ikke man vil over 1000 kroner, så vil jeg klart anbefale brugt. :)


    Hvis du søger et brugt kort, så vil jeg anbefale: gtx 770, gtx 960, R9-280, R9-280x, R9 285, R9-380 eller R9-380x. (Alt efter prisen self., kun R9 380x er mere end 1000 værd brugt). Af brugte kort kan også AMD HD 7950 eller HD 7970 gå an, men disse kort bør ligger under 800 imo pga alderen.

    Nyt grafikkort.


    Et gtx 650 er low-end grafikkort, og såvidt jeg ved, er Black Desert et spil, som stiller OK høje krav til den grafiske ydelse.


    Det lyder som om, at noget i retning af et gtx 960/R9 380 (x eller non-x) er det, du søger.
    Hvis du kan holde din nuværende situation ud i et par måneder, står Nvidia vist klar med næste generation af grafikkort. :) Hvor stort ydelsesspringet bliver (og hvor meget bedre performance per-dollar ratioen bliver) kan ingen vist udtale sig om lige nu. :P


    Har du SSD-disk i din computer eller bare en standard HDD?

    Køb et nyt grafikkort, så er den helt fin.


    Det giver ikke rigtig nogen mening af skifte CPU og RAM, medmindre du er meget hardcore til videorendering, photoshop etc........

    Word.


    Hvis man kan vente et par måneder, så kommer Nvidia's Pascal-serie. Det er IMO ikke et godt tidspunkt at købe nyt grafikkort lige nu. De grafikkort der er på markedet pro-tempore er baseret på efterhånden 2-3 år gammel teknologi.

    Hellow. Gtx 970 er cirka 50 % hurtigere end gtx 960. Den MM-vision pc med gtx 960 har dog en overclockable cpu, hvis man er til den slags. :)
    Jeg ville tage gtx970-udgaven, da den ganske enkelt er meget hurtigere til gaming. Gtx 960 4gb giver IMO ikke så meget mening, da gtx 960 alligevel ikke bærer en chip, som har meget gavn af 4gb ram. Den høje mængde ram på et forholdsvist langsomt kort som gtx 960 er mere en slags salgsgimmick.
    Med det sagt, så tror jeg næste generation af grafikkort kommer snart. Både gtx 970 og gtx 960 er baseret på efterhånden aldrende teknologi. Tvivler på at opfølgeren til gtx 970 er mere end et par måneder væk.

    Ville du have noget imod at købe fra Tyskland?
    Har selv gjort det et par gange med gode erfaringer :)
    Der er klart lidt at spare.
    Har lavet et build her. Tvivler på det kunne gøres til samme pris i Danmark. :)


    https://www.mindfactory.de/sho…0488f76bd863bd15b19f1ab3e



    Der er i øvrigt 20 euro "cashback" på grafikkortet. 164 euro for R9 380 er en rigtig god pris imo. Og så et Strix. Prisen for selve komponenterne bliver lidt lavere end de angivne 642 euro med cashback. Forsendelse koster sikkert lidt.
    Bestemt ikke en dårlig pris imo. :)

    Mest et grafikkort du har brug for vil jeg mene. Resten er fint.


    Et 680 mere tror jeg ikke er det rette. Man ville i så fald stadig sidde tilbage med 2gb v-memory og det er næppe nok.


    Et gtx 970 eller R9 390 ville nok hjælpe. Men jeg ville faktisk lige se tiden an, da både R9 390 og gtx 970 efterhånden er nogle halvgamle graffikkort. Næste generation af gfx'er kan ikke være langt væk. Og hvis ydelsesspringer ikke er så stort, så spår jeg ,at der til den tid vil være mange flere brugte gtx 970/390'ere til salg end der er nu (og billigere). :)

    Word! Præcis hvad jeg ville gøre.

    Ser fint ud.


    Fractal S eller R5 er begge gode kabinetter (har Fractal R4 - bedste kabinet jeg nogensinde har været i nærheden af, med en stor margin). Men ja, Fractal S er også et fint og mere prisvenligt valg. :)


    Men som det også er nævnt, så er gtx 970 ved at være lidt gammelt efterhånden, så hvis man køber det, vil jeg måske lede efter et brugt, da ny-prisen er lidt for høj imo (med tanke på, at næste serie af Nvidia-cards nok ikke er langt væk).

    Hellow. CPU og bundkort passer ikke sammen i dit saml-selv system.
    Hvis du øsnker at spille alle de nye spil, så vil jeg nok mene, at Gtx 960 er lidt i underkanten. Det er et kort i den lave ende af mid-end skalaen og vil nok (meget snart) få svært ved at følge med.
    Et gtx 970 er afgjort at foretrække og passer også fint ind i dit budget. Så hellere spare lidt på cpuen.


    MM-vision er udmærket, ville dog kigge på deres Rage-serie istedet (den med I5:6600 - behøver ikke yderligere upgrades imo)
    Ellers er der http://topdata.dk/product-config.asp?id=9914 med følgende upgrades:


    I5 6400 --> I5-6500 (+250,-) (6400 er for langsom imo. I5:6500 er bedre)
    Alternativt kunne man smide yderligere 250 og tage I5:6600K.
    Denne kraftige CPU skriger dog på Z170A bundkortet til lidt OC :) + 500 i så fald.
    Cpu køler: Coolermaster Tx3 evo (+100,-) (hvis man tager 6600K, er 212 Evo bedre, da den tåler en god gang OC)
    120SSD Kingston --> 250gb SSD Samsung 850 EVO (+250,-)
    EDIT: Vigtigt, +50,- for xfx pro 550W strømforsyning. :-)
    Evt. smid en 1tb systemdisk i (+400). Det kommer du ikke til at fortryde.
    Så lander prisen på 8600.
    Topdata-PCen er dog lidt skrabet som standard-modellen, den skal lige have upgradesne.



    Samme pris ender MM-vision PCen dogpå hvis man vil af med stock-CPU køleren (de skal have 300 for at smide den ud for dig) og hvis man vil have den, i min optik, ret nødvendige 1 TB HDD ved siden af SSDen. En 250gb disk kan hurtigt blive fyldt..


    Hvis du ikke vil ud i OCing, så er MM-visions Rage (standard-model+ 1TB HDD) dog et rigtig godt bud, der lander på lige over 8k.


    Begge har de dog et glimrende grafikkort til spil, gtx 970. Det vil helt sikkert kunne mærkes ift. gtx 960.
    Men ærlig talt, så har både MM-vision og topdata begge hæderlige bud imo. :) Hvis man køber færdigsamlet, så er det de rigtige steder at søge hen.