Dommen i Tønder sagen

• Hvor vidt synes du at dommen til faren i Tønder er retfærdig?

Personligt synes jeg at dommen er alt for lav, forbrydelsen taget i betragtning. Så gerne at han skulle spjælde i min. 15 år.
    Endvidere finder jeg erstatningen til den ældste datter på 200.000, og 50.000 kroner til den yngste, nærmest ydmygende.

Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

• Synes ikke det er nok. men på den anden side, så bliver det sgu ti lange år i spjældet. Hentyder til at rockerne og hvem der ellers sidder inde, plejer at gøre deres til, at tiden føles lang. :ph34r:

• Det er langtfra nok. Hele banden skulle tvangs-kastreres, hvorpå de skulle spjælde resten af deres dage op. Desværre er retten i Danmark alt for latterlig, og jeg syntes generelt den dømmer for mildt i alle henseender.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

• Altså personligt så jeg da gerne en lang straf, men ser man på strafferammen i Danmark, synes jeg det virker meget "fair" - det er jo trods alt også kun 2 år mindre end anklagen havde bedt om, så inden for den danske strafferamme synes jeg det er fint.

Erstatningerne, tjae endnu engang ligger de forholdsvis højt i forhold til så mange andre i DK, men det er godt nok sådan noget der er utroligt svært at opgøre i penge, lige meget hvor meget de får, kan det jo ikke gøre op for de lidelser de har været igennem.. men de 50k lyder da godt nok lavt

• The_Dude du skal lige sørge for at få rettet din signatur, da den både er for høj og for bred. :)

Men bortset fra det, så ved jeg ikke rigtigt at straffen var rimelig...

Hvis det kan få manden tilbage på ret fod og/eller nedbringe antallet af fremtidens sexforbrydelser i DK, så er det vel nok. ;)

Men hvis man skal se på hvad han fortjener, så var det ikke nok, efter min mening... :rolleyes:

• helt enig

• de fleste vil nok kalde mig ekstrem og måske er jeg det også,
    men det er min holding, som jeg gerne står ved officielt,
    at voldtægts kriminelle og især da pedofile bør henrettes....

og da det unægteligt også handler om hævn, behøver det ikke være nogen human død for min skyld. Hellere noget visuelt, der måske kan afskrække fremtidige sager som denne... som sagt, min holdning, ikke en jeg kræver andre skal godkende !

erstatning til børnerne....
    det kan ikke gøres op i penge.... jeg tror det bedste var at anbringe dem ved en god familie også støtte dem økonomisk, sådan at de nærmest blev belønnet for at tage sig af de stakkels børn....

Main rig:

• Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • Jeg har stemt nej, da jeg syntes han skulle ha samme behandling som han har givet hende... nok mange der syntes det er forkert, men jeg kan ikke se en straf der er hård nok til ham...

Han er ikke bare sindsyg, men psygopat, gammelt udtryk på at man ikke er helt normalt oven i hovede... at ens "underhjerne" også kaldt Hulemands hjernen ikke får blockert sine tanker til den rationelle hjernehalvdel... og så føre han det bar ud i verden som det var helt normalt.... = Psygopat!

• Er lidt i tvivl, men har stemt nej.
    Selve straffen er lidt i underkanten, synes godt man kunne ha' gevet 13 år. -bare for at sende et eksempel om at dette er en ekstreordinær grim sag, ved at sprænge den normale strafferamme.
    Erstatningen er helt hen i vejret, men kan godt forstå at den er svær at sætte. Sku inte helt nemt at sætte et beløb på sådanne "lidelser".

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

• De må have klippet mig ud, da jeg kom forbi kameraerne :D

Men til topic - der findes ikke nogen retfærdige danske straffe for faderens handlinger, og oss de andre medskyldige for den sags skyld.

Gi' dem en amerikansk rettegang og straffene vil være tættere på en iorden payment imo.

Kender et par som har haft de 2 piger i pleje.. Pigerne er jo ødelagt for altid.. Hvorfor ikke give faderen en overdosis af den billigste rottegift, og bruge de penge som det koster at have faderen fængslet til pigerne ?!

Morpheuz1986 ^ Enig.

• Ved ikke helt med straffen, ville gerne ha' set 13-15 år..

Men syns helt klart ofrene skulle ha' haft flere penge, selvom de nok vil have en mærkelig smag i munden hver gang de bruge nogle af dem, eller hvis de direkte bliver afhængige af dem...

Og til jer der snakker dødsdom. Det kan jeg på intet plan forstå.. Vi lever i et samfund der er bygget op på de kristne budskaber, som f.eks. tilgivelse ? Ikke at jeg selv går op i kristendommen, er dybt indremissionsk eller noget i den stil, men ser personligt ingen grund til at dræbe den/de dømte ?

Jeg vil helt sikkert tro de 10 år i fængsel bliver et helvde, især når man tænker på rockere osv. Rangordnen i et fængsel sætte jo nærmest folk der har myrdet deres forældre højere end børnemishandlere...

• Grinte næsten da jeg hørte at han kun havde fået 10år bag tremmer - helt seriøst! 10år er bare ikke nok for noget så vammelt og umenskeligt, som har stået på i så lang tid...

Dødsstraf er jeg ikke enig i, i den her sag, men bur' svinet inde på livstid i en gummicelle, med daglige stokke-prygl, så synes jeg vi er ved at være der - evt. finde et par læder-bøsser og lad ham få samme tur.

Det danske retssystem er ganske enkelt latterligt når det kommer til at straffe folk. Synes politikerne får indført flere og hårdere love på områder hvor de kan tjene penge (fx trafikforseelser og småkriminalitet), mens folk der står til straffe som er store udgifter for staten, ikke får en lige så hård straf - iforhold til, imho.

Synd og skam det skal ende på den her måde...

• Jeg har valgt ikke at stemme, da jeg er lidt splittet omkring det her spørgsmål.

Når man ser på andre sager der har været omhandlende det samme, så er det "rart" at se, at dommerne endelig anvender strafferammerne mere end tidligere. Han har helt sikkert fået en eller anden rabat for at indrømme alle 19 forhold, i stedet for at hive pigerne igennem en forfærdelig retsag. Ja, det er noget åbenlyst han har indrømmet, men hellere det end at skulle udsætte pigerne for en retsag som havde været alternativet.

Derudover, så vil han ikke få det godt i fængslet. De andre indsatte skal nok sørge for, at det bliver et ophold i helvede, for selvom ikke engang personalet må vide hvad han sidder der for, så finder medfangerne altid ud af det, og børnemishandlere er de laveste i hierakiet.

Med det i tankerne, samt tankerne om, at det danske retsystem bygger på at få folk tilbage på ret køl, så er det en OK dom der er faldet. Hermed ikke sagt, at jeg ikke gerne så ham pint og plaget på det grusomste for de ting han har gjort, det er nok bare ikke den rigtige måde at gøre det på i et demokratisk samfund.

Erstatningen er latterlig, og jeg forstår ikke hvordan sådanne ting kan gøres op i penge. De 50.000 til den yngste og de 200.000 kr. til den ældste vil højst sandsyneligt ikke gøre nogen forskel, men det er åbenbart den måde det skal gøres på. Det bliver så højst sandsyneligt heller ikke faderen der kommer til at betale dem.

Jeg håber virkelig, at de rigtige terapeuter kan hjælpe pigerne til at få et liv de kan holde ud. Hermed ikke sagt, at de kan gøre dem jublende lykkelige, men kan de komme så langt at livet bliver tåleligt så er de noget langt, og det er så nu det offentlige skal bevise, at det er i stand til at hjælpe dem så meget som det nu er muligt.

Originally posted by Burger
    Derudover, så vil han ikke få det godt i fængslet. De andre indsatte skal nok sørge for, at det bliver et ophold i helvede, for selvom ikke engang personalet må vide hvad han sidder der for, så finder medfangerne altid ud af det, og børnemishandlere er de laveste i hierakiet.
    .

Det med fængesle, der sender de ham jo ikke hen i Vestre hvor rockerne er, der ved de at han vil blive gennemtæsket eller endag dræbt...
    så de sender ham et andet sted hen, hvor ikke de mest hårdkogte mennesker sidder, sådan plejer det at være, ved jo ikke om det er sådan med den her sag, men sådan plejer det at være... en skam i mine øjne...

det med pengene.. ja, latterligt, de kan jo ikke bruge dem til en skid... og så er det ingen ting i forhold til hvad de skulle ha haft af penge hvis det var.

• sys overhovedet ikke straffen er høj nok 20år min og så 10 gange så meget i erstatning

men han vælger jo nok isolation X( desværre ellers skulle han nok få hans røv på bekostning

kvinder........ de er ikke andet end sorger og udgifter.... sorry burger

system:
    Intel core 2 E6850
    MOBO: gigabyte ga-n650sli-ds4
    RAM: 2*2 gb mushkin ddr2
    GFX: 2x nvidia 8800 gt

Originally posted by Angelus
    Det med fængesle, der sender de ham jo ikke hen i Vestre hvor rockerne er, der ved de at han vil blive gennemtæsket eller endag dræbt...
    så de sender ham et andet sted hen, hvor ikke de mest hårdkogte mennesker sidder, sådan plejer det at være, ved jo ikke om det er sådan med den her sag, men sådan plejer det at være... en skam i mine øjne...

Nu kender jeg folk der kan berette om domme indenfor samme del af straffeloven dog med lavere fængselsstraffe, og ligemeget hvor de ender, så vil de være lavest i hierakiet, og han skal nok få nogle meget hårde år bag lås og slå.

• Pædofile skal kunne tvinges til medicinsk kastration. Sådan lyder Dansk Folkepartis udmelding dagen efter, at faren i den såkaldte Tøndersag blev idømt 10 års ubetinget fængsel, skriver metroXpress.

»Man kan ikke forestille sig noget værre end det, faren har været involveret i. Han og andre pædofile bør kunne idømmes og tvinges til medicinsk kastration. Vi ved, at mange seksuelle krænkere gør det igen og igen, og jeg ser det ikke som en straf, men som en måde at hjælpe dem af med deres lyst til at være sammen med børn«, siger Peter Skaarup, der nu arbejder på højtryk for at få et nyt lovforslag klar.

Nej fra SF
    SF’s Anne Baastrup bakker ikke op om forslaget.

»Medicinsk kastration kan teknisk lynhurtigt ændres, hvis den kastrerede kommer frit ud i samfundet igen og køber sig til en modgift. Derfor skal de være spærret inde resten af deres liv, hvis Peter Skaarup vil tvinge dem. Løsningen er mere at få dem lavet om oppe i hovederne«, siger hun.

• Helt enig.