Indlæg af sjoegge

    Synes da også selv ideen er god. Men har fundet ud af at der er lidt problemer med selve strømmen samr vægten af pladen. Så må lidt i tænkeboks igen.

    Ja, er lagt op på et relavant forum (recordere.dk), men vil godt have så mange indputs som muligt :)


    Er ved at kigge på noget nyt lys til stuen, men kunne godt bruge noget hjælp inden jeg går igang :)


    Min ide er følgende (ud fra en stue på 4,3m x 3,4m). Sætte en plade op under loftet, som går hele vejen ud til muren på nær 20 cm rundt, sænket ca 10cm. I det oprindelige loft sidder et lampeudtag hvor jeg har tænkt mig at sætte en 3 stikdåse i stedet, og i den skal disse sidde: http://www.harald-nyborg.dk/p6…rnbetjent-stikkontakt-alu


    - 4 lysstofrør placeret i midten oppe under pladen, som vil give et indirekte lys (når man ser tv). Kobles på den ene af de fjernbetjente stikkontakter. Meningen er at det skal give et jævnt lys hele vejen rundt på væggen.
    - To spots til sofabordet. kobles til nummer to fjernbetjente stikkontakt.
    - 2 spots til spisebordet. Kobles til nummer tre fjenbetjente stikkontakt.


    Skitse i Paint (I know, dont comment :) )
    http://cloudho.st/i/H6q4W1GB.jpg



    Håber det er til at forstå, og ros og specielt ris modtages med glæde.


    Budgettet er på SU for tiden (og de næste fem år), så tag det lige i mente.

    Leder efter en bærbar til brormand som har følgende krav:


    -HDMI port
    - Forholdsvis kraftig. Skal bruges til at køre virtual dj med med tilsluttede CDJ-400
    - PGA ovenstående minimum 3 USB porte
    - Skal helst klares til 4000,-


    Har fundet disse, men ved ikke om der er noget bedre i prisklassen?


    http://www.wupti.com/Produkter…Bell-Easynote-TK81RB.html


    http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=3837


    http://www.fcomputer.dk/Baerba…1004eo_PhenomII_N660_15-6


    På forhånd tak :)

    Har bestilt den jeg linkede til tidligere, så håber den dur.


    Men for lige at svare på det hele, så har jeg valgt dualcore med hensyn til strømforbrug, og derudover har den jeg har bestilt ikke det vilde grafikkort, men regner heller ikke med at få brug for det. Og mener at have læst at den har en funktion til til at køre med onboard grafik indtil man har brug for grafikken, så håber det er med til at give noget levetid.


    Studiet er som mejeriingeniør, og der er derfor ikke brug for kraft til de store 3D programmer osv

    Står og skal have mig en ny bærbar til 6-7000 kroner. Men kan se der er sket en del siden jeg købte min nuværrnde bærbar for 2 år siden.


    Hvad vil I anbefale hed hensyn til hvor mange kerner den skal have? Kan se at der findes op til quad-core, nok ikke i min prisklasse, men hvordan arbejder arbejder de "sammen". Ment som, er det en fordel at købe en dual-core med højere megahertz, i forhold til at købe en tri- eller quad-core?


    Skal hovedsagligt bruges til studie som ingeniør og derudover skal den kobles til fladskærm en gang i mellem og afspille via HDMI.



    Og nu er jeg er igang, synes at være kommet frem til der er nye standarder for bluetooth, trådløst net og USB. Hvad er de, og hvor nye er de? Tænker på om det er noget man skal spekulere i nu, eller om det reelt for bliver aktuelt om nogle år?


    Længere smøre, men takker på forhånd :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Er R15'eren ikk sprit ny?? Kørte de ikke R10 sidste år? Plejer de ikke at køre 2 år med samme bil?


    Ja mange spørgsmål :D


    nej, R15'eren er fra sidste år, i år hed den R15 Plus.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af martinta


    vil give dig ret i det er irriterende at folk nasser på det andre betaler for, men lige et spørgsmål om din definition af at nasse


    jeg er eks med i HK gratis, et tilbud jeg fik gennem min skole, er det også det du kalder at nasse eller? til gengæld er mit medlemskab kun 3 år (så vidt jeg husker) derefter skal jeg betale for det.. tror det er det man normalt kalder for reklame :)


    Nej, det vil jeg ikke betegne det som, du er jo medlem. At du er blevet tilbudt det gratis, er jo bare en måde for HK at promovere sig selv blandt de unge.


    Nas, er i følge mig, når man har gået uden fagforening, og man af en eller anden grund får brug for dem, og derefter søger råd, EFTER det er sket. Det kan være en fyring, underbetaling eller noget helt tredie, hvor man finder ud af man har brug for dem efter man har haft en episode, og derefter melder sig ind.


    Desværre, som jeg også skrev ovenfor, giver fagforeningerne råd og tips, evt. kører de en sag imod arbejdgiveren for at hente det tilgodehavende, hvis blot du melder dig ind.


    De gør det jo nok for at skaffe flere medlemmer, men et eller andet sted så skyder de også sig selv i foden. For hvorfor gå og betale til noget i flere år inden man får brug for det, når man hører nabo'en der har gået uden fagforening ligeså længe, får samme behandling i samme øjeblik han melder sig ind med en sag der er sket?


    Man ringer jo heller ikke til et forsikringsselskab for at tegne en kaskoforsikring på bilen, efter man har smadret den i en eneulykke.

    Det lyder nok meget mavesurt.


    Men din ven har sikkert været glad for de penge han har sparet igennem tiden. Det er jo den risiko man tager, en slags forsikring man håber man ikke for brug for.


    Derudover er der en masse ting fagforeningenerne bidrager med, så synes det er nas på andre der betaler for det. Jo, man kan godt melde sig ind og få rådgivning når det er gået galt, men hvis alle gjorde det, så ville der jo nok ikke være nogen steder at hente den fornødne hjælp..



    Men når dette er sagt, så har de andre nok ret i at du er ramt ind i en regelrytter. Nu kender jeg ikke til HK, men normalvis er det, desværre, ikke noget problem at få råd og vejledning mod at tilmelde sig fagforeningen når man tager kontakt til dem. Så derfor er det nok bedst din ven tager kontakten selv, evt. sammen med dig, men han skal i hvert fald selv være inde over det. For kunne umiddelbart forestille mig at de har mange der kontakter dem på vegne af andre, og det er sgu mest tidsbesparende at snakke med "kilden" selv.

    Offtropic: Grilrotten og GizZza


    Som hun skriver i starten, er der en grænse for hvor meget hver elev må betale for en studietur, eller som hun skrev, hvad skolen må opkræve. dette er lavet for at alle skal kunne have muligheden for at komme med, uden at skulle betale en formue.
    nu kan jeg selvfølgelig ikke lige huske beløbet, men mener der er omkring 3500,- der må opkræves pr, elev.


    Ontropic:
    Har I regnet på hvor meget den tur kommer til at koste pr. elev? For kunne da forestille mig at det er en hel del der skal samles i "klassekassen". Og med hensyn til legater og sponserløb, tror jeg ikke der er meget at hente ved diverse firmaer.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Zalam


    HVis du virkelig mangler et par svømmefødder har jeg et par dog i rimelig god kvalitet du kan købe for 150 nyprisen er 300,-


    størrelsen er 43-45 og er i odense c.


    Er de orange? for de skal kun bruges udklædning som pingvin. men kører lige rundt til nogen butikker nu og ser om jeg kan finde noget.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Zalam


    Swimworld.dk


    Bare ring spørg om han ikke kan sende så du kan nå at have dem lørdag. Det er jeg 99,9% sikker på de vil han er en utrolig flink person og jeg har handlet der flere gange.


    har lige været inde at kigge på siden. men alt over størrelse 32 er i restordre, så det kan nok ikke nås til lørdag. :(

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Kan ikke lige give nogle konkrete muligheder, men prøv de lokale sportsforretninger (jo større butikker des større chance for at de har dem) og dykkerbutikker. Der er også en spinkel chance for at f.eks. Bilka har dem, da det ligner ret meget standard dykkerfødder.


    Anders


    Ja, havde jeg også tænkt lidt på. så første step på søgeturen i morgen bliver nok rosengaardscentret.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Der er nogen der skal være and? :D


    Hehe, ikke helt. Vi er ovre i noget så exotisk som en pingvin.. :dance: