Glasskår

  • Hey !


    Meget simpelt spørgsmål.. Jeg sad og drak en cola også lagde jeg mærke til at halsen var flækket og kom til at tænke på hvis jeg nu havde drukket nogle glasskår.. Er det farligt eller ? Ved godt det nok ik er det smarteste sted at spørge, men kunne ikke lige finde noget andre steder og ved at i altid har et svar ! :D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Rofl. Weird spørgsmål, men okay :-)


    Kommer nok an på skårenes størrelse, men umiddelbart vil det gøre rimelig ondt at synke. Leveren vil nok heller ikke tolke det som en småkage :-)
    Jeg tør slet ikke tænke på hvor ondt det ville gøre, når man skulle ud og straf.

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    Rofl. Weird spørgsmål, men okay :-)


    Kommer nok an på skårenes størrelse, men umiddelbart vil det gøre rimelig ondt at synke. Leveren vil nok heller ikke tolke det som en småkage :-)
    Jeg tør slet ikke tænke på hvor ondt det ville gøre, når man skulle ud og straf.


    Jeg kunne ikke mærke noget da jeg sank.. :P Men størrelsen har nok været på omkring 1 x 1 mm vil jeg tro.. det var det skår jeg fandt på min tunge da.. :P


    Ved det er et wierd spørgsmål.. Men i svare jo .. :D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    Rofl. Weird spørgsmål, men okay :-)


    Kommer nok an på skårenes størrelse, men umiddelbart vil det gøre rimelig ondt at synke. Leveren vil nok heller ikke tolke det som en småkage :-)
    Jeg tør slet ikke tænke på hvor ondt det ville gøre, når man skulle ud og straf.


    Leveren? :boxed:
    Hvad har leveren med glasskår at gøre? Glas nedbrydes ikke i vores fordøjelsessystem, det fortsætter direkte ned i mavesækken hvorefter det løber gennem tarmene. Kort fortalt: Glas kommer ind, og glas kommer ud.
    Jeg tror ikke der er nogle væsentlige risici ved at sluge et glasskår når det kun er 1x1mm. Dog kunne det have været et problem hvis det havde været 2x3 cm.

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

    Rettet en gang, sidst af Slammand ().

  • Det er ved at være lidt sent nu, men det du kunne have gjort var at spise noget vat.


    Hvis man spiser små vattotter filtrer de sig ind i de skarpe kanter på glaskårene, så der er mindre chance for at de når at gøre skade på vej gennem tarmen.


    Det er vist ikke særligt farligt. Hvis stykkerne er så små blander de sig nok bare med tarmindholdet og ryger lige igennem. Tarmslimhinden er temmelig modstandsdygtig.
    Det er jo ikke så lidt vi byder den
    Og nej de kommer ikke gennem leveren.

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    Rofl. Weird spørgsmål, men okay :-)


    Kommer nok an på skårenes størrelse, men umiddelbart vil det gøre rimelig ondt at synke. Leveren vil nok heller ikke tolke det som en småkage :-)
    Jeg tør slet ikke tænke på hvor ondt det ville gøre, når man skulle ud og straf.


    Det er kun glasskår fra øl- og spiritusflasker der kommer gennem leveren :clap:


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • for et par måneder siden var jeg i byen med en veninde som kom til at bide i glasset som hun drak fra, og Blondine som hun er, drak hun det :S
    Men hun gik helt i panik og jeg ringede til vagtlægen og forklarede ham det, og han sagde:


    Hun må Ikke kaste op, da det så kan skære halsen, det er meget beder at drikke noget mælk og lade det komme ud narturligt (skide) på den måde har du Meget mindre chanse for at skære dig selv indvendig..


    Så bare rolig, der sker sq nok ikke noget :)

  • Quote

    Originally posted by Humpeligimp
    Det er ved at være lidt sent nu, men det du kunne have gjort var at spise noget vat.


    Hvis man spiser små vattotter filtrer de sig ind i de skarpe kanter på glaskårene, så der er mindre chance for at de når at gøre skade på vej gennem tarmen.


    Det er vist ikke særligt farligt. Hvis stykkerne er så små blander de sig nok bare med tarmindholdet og ryger lige igennem. Tarmslimhinden er temmelig modstandsdygtig.
    Det er jo ikke så lidt vi byder den
    Og nej de kommer ikke gennem leveren.


    ROFL - sygt billede jeg fik mit hovede der... Kan lige forestille mig en gut der er igang med at æde sig igennem en pakke vat :D


    Sorry for :offtopic:

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

  • Quote

    Originally posted by The_Dude


    ROFL - sygt billede jeg fik mit hovede der... Kan lige forestille mig en gut der er igang med at æde sig igennem en pakke vat :D


    Sorry for :offtopic:


    Sådan helt uofficielt, så kan jeg et par historier fra fængslet hvor fanger har spist barberblade for at bliver overført til noget hospitals-agtigt, da de tror det er lettere at flygte.
    Men de bliver ikke flyttet, de får bare en klump vat, som de kan sidde og hygge sig med.

  • Quote

    Originally posted by Kosmo
    Hvad er det for noget pladder med at spise vat?? :crazyeyes:


    Det er hovedsageligt bomuldsfibre, og det vil blive nedbrudt i mave og tarm..


    Det er cellulosefibre og medmindre man er græsæder kan man ikke fordøje dem.
    (faktisk kan græsæderne heller ikke men de har en bakterie i tarmen som gør det for dem (symbiose))

  • Quote

    Originally posted by Humpeligimp
    Det er ved at være lidt sent nu, men det du kunne have gjort var at spise noget vat.


    Hvis man spiser små vattotter filtrer de sig ind i de skarpe kanter på glaskårene, så der er mindre chance for at de når at gøre skade på vej gennem tarmen.


    Det er vist ikke særligt farligt. Hvis stykkerne er så små blander de sig nok bare med tarmindholdet og ryger lige igennem. Tarmslimhinden er temmelig modstandsdygtig.
    Det er jo ikke så lidt vi byder den
    Og nej de kommer ikke gennem leveren.


    Vat? Hvad med candyfloss? Kan det ikke gå? :finger:

  • pas på den ikke snitter ringen over når du skal skide :D


    Hehe, ej tror sku ikke der sker noget, men får jeg en øl eller sodavand og der er knækket noget af halsen af, drikker jeg den ikke

  • Så sarte er vores krop indeni altså heller ikke.
    Den kan tage lidt af hvert så nogle små glasskår går vel ;)

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU