Politiet er fandmer ikke for kloge..



  • Er fuldstændig enig!! ..


    Jeg står ikke og siger at JEG opfordre til vold. Men jeg siger bare at hvis jeg ser nogen af mine venner ( eller det er hvad jeg mente) blive slået ned med knipler, så ville jeg ikke tøve med at kaste tilbage!! ..


    Ville sku da 100% hellere have en fredelig løsning.. Men dette sker jo ikke, så der forsvares på noget man holder af til enden kommer..



    Skriver ikke lige mere lige nu. Er i skole :D


  • Synes det er utroligt du/i ikke kan se det.. der er en fredelig løsning, og det er at sige "nå, det var sgu et godt sted at være, men nu må vi hellere finde et andet sted, for vi er tydeligvis ikke ønsket her." :idea:


    I har jo penge nok til at købe et nyt sted, så kan virkelig ikke se problemet. jo det er da ærgeligt, måden sagen er kørt på, men så er det bare at komme videre, for i har ikke mulighed for at ændre på noget, i kan kun risikere at kogen bliver dræbt eller kommer til skade.


    og mener stadig de kommentarer om vold, ligemeget om det er for at hjælpe ens kammerater, er helt hen i vejret.


  • jeg gør lige opmærksom på at jeg ikke vil blive fejlciteret i en du/i bemærkning... om vold! JEG er ikke tilhænger af nogen form for vold!


    Jeg er tilhænger af et ungdomshus, om det er på jagtvej eller på den røde plads, er for mig lygegyldigt, jeg mener der skal være et sted for unge, der måske er lidt anderledes en alle andre...

  • Quote

    Originally posted by BrorWom


    jeg gør lige opmærksom på at jeg ikke vil blive fejlciteret i en du/i bemærkning... om vold! JEG er ikke tilhænger af nogen form for vold!


    Jeg er tilhænger af et ungdomshus, om det er på jagtvej eller på den røde plads, er for mig lygegyldigt, jeg mener der skal være et sted for unge, der måske er lidt anderledes en alle andre...


    det var egentlig heller ikke det jeg mente. mit indlæg var egentlig mere henvendt til raller, men synes ikke jeg kunne kommentere hans indlæg, uden dit kom med.
    undskylder at mit tidligere inlæg kan tolkes på flere måder.. :O


    er faktisk nogenlunde enig med dig, da jeg synes det er godt nok de har et sted at være, men synes bare det er utroligt at dem i ungeren ikke kan indse, at det ikke er deres sted mere, og der dermed ikke er noget at kæmpe for.

  • Quote

    Originally posted by revenge1980
    Men i må have det alle sammen, (også fyren der er så stor i kæften bag sin lille fedtede computer skærm i Jylland). Jeg skulle bare lige tjekke tråden her.


    farvel

  • Quote

    Originally posted by Raller
    Jeg står ikke og siger at JEG opfordre til vold. Men jeg siger bare at hvis jeg ser nogen af mine venner ( eller det er hvad jeg mente) blive slået ned med knipler, så ville jeg ikke tøve med at kaste tilbage!! ..


    Okay.. jeg ska lige være sikker på jeg har forstået dig korrekt...


    Det er okay at kaste med sten og alskens sager mod ordensmagten, så længe det er forsvar.. og det er det jo helt klart, når i bare forsvarer jeres "venner", når de kaster den første sten.. Og så ka i bagefter sidde med god samvittighed og sige i bare forsvarede jeres venner


    Fik jeg det hele med?

  • Først lige lidt offtopic. Carlsen, har fandme altid beundret dine indlæg i sådanne "hede" debatter her, debatter som man skal passe på med hvad man siger i. DU formåer fandme at sige ting og formulere dig på en utrolig god måde, selvom du måske selv er lidt stødt over de ting andre folk kan sige i debatten. Du formåer, hvertfald for mit vedkommende, at få formuleret de ting vi andre er ved at eksplodere over, på en fornuftig måde, men heller ikke sån "vattet" i kanterne. Bare det var mig der kunne det, mister måske lidt hovedet nogle gange, men folk der skriver at der skal komme til at flyde politiblod og hvad ved jeg, de er fjolser, i mine øjne hvertfald. Og nej, jeg kalder ikke flere for fjolser nu, eller andre grimme ord.


    Har stadig ikke forstået hvad det er "de" vil forsvare, altså de får aldrig Jagtvej 69 tilbage, Faderhuset vil ikke sælge det, længere er den jo ikke. At I så vil kaste med sten, flasker og jeg ved ikke hvad, ja.. Vil ikke sige mere.


  • Sådan forstod jeg den også...det er fint nok at bruge vold hvis bare man er initiativløs med hensyn til at være den første :crazyeyes:


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Bare det var mig der kunne det, mister måske lidt hovedet nogle gange, men folk der skriver at der skal komme til at flyde politiblod og hvad ved jeg, de er fjolser, i mine øjne hvertfald. Og nej, jeg kalder ikke flere for fjolser nu, eller andre grimme ord.


    Heh, synes nu ellers den med artilleritropperne var ret go :)

  • Quote

    Originally posted by recruit


    Jeg synes at denne sag har taget en meget kedelig drejning. Men jeg må sige efter at have set div film omkring dette emne. Så bliver jeg mere og mere tilhængere af at huset skal væk.


    Jeg er helt enig. For hvis man giver sig her, vil det bare sende et signal om at man idag kan true sig til at få hvad man vil. For min skyld må de hellere end gerne involvere militæret her, hvis politiet ikke har nok resourcer - bare man viser at man står fast, og ikke lader retssystemet bøje for en flok mennesker der reelt set truer med et kæmpe "slag" hvis de ikke får deres vilje. Hvad bliver det næste, som konsekvens hvis det lykkedes dem? At kajak-klubben i Kolding (kolding-kajak-klub, KKK, høhø) truer med at tæve alle der kommer i nærheden af den grund de gerne vil have klubhus på?

  • Kan ikke se, at der er noget galt i, at kalde de der unge tumber for fjolser. Syn's der er et alt for mildt udtryk til unge vandaler, som overhovedet ikke kan se, at de er totalt ude på overdrevet.


    De har imo tydeligt vist, at der ikke er ret meget, at flytte rundt med oppe på øverste etage. Utroligt så usaglige de har været, især her på det sidste.

  • Quote

    Originally posted by Carlsen


    Jeg er helt enig. For hvis man giver sig her, vil det bare sende et signal om at man idag kan true sig til at få hvad man vil. For min skyld må de hellere end gerne involvere militæret her, hvis politiet ikke har nok resourcer - bare man viser at man står fast, og ikke lader retssystemet bøje for en flok mennesker der reelt set truer med et kæmpe "slag" hvis de ikke får deres vilje. Hvad bliver det næste, som konsekvens hvis det lykkedes dem? At kajak-klubben i Kolding (kolding-kajak-klub, KKK, høhø) truer med at tæve alle der kommer i nærheden af den grund de gerne vil have klubhus på?


    Ahh der er langt mellem de fornuftige ord i den her tråd.. men de kommer, de kommer :9xo


    Imo er det det samme med den der "kæmpe" demonstration mod regeringen der var for nogle måneder tilbage.. hvor de ville tvinge regeringen til at ændre på en masse ting, bare fordi de var en bunke mennesker.. wee


    Fik rigtigt mange uvenner dengang fordi jeg sagde min mening om demonstrationen var latterlig.. det mener jeg stadig og der kommer intet ud af at samles som en flok aber og råbe og skrige... et ord: DIALOG


    Det hjælper

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Imo er det det samme med den der "kæmpe" demonstration mod regeringen der var for nogle måneder tilbage.. hvor de ville tvinge regeringen til at ændre på en masse ting, bare fordi de var en bunke mennesker.. wee


    Fik rigtigt mange uvenner dengang fordi jeg sagde min mening om demonstrationen var latterlig.. det mener jeg stadig og der kommer intet ud af at samles som en flok aber og råbe og skrige... et ord: DIALOG


    Det hjælper


    Kan man finde ud af at demonstrere på en fredelig måde, og dermed få sit budskab frem, så er der jo også dialog, og så er der absolut intet i vejen med demonstrationer.


    Problemet er dem der absolut skal lave ballade, og det er jo netop også derfor brugerne af ungdomshuset er gået hen og blevet et problem. Selvom de københavnske politikere måske har fejlet i denne sag, så retfærdiggør det ikke, at man begynder at lave hærværk, kaste med sten m.v. og på den måde skader andre mennesker enten fysisk eller psykisk. At man vælger at reagere sådan vidner desværre om en manglende forståelse for hvordan tingene hænger sammen, og hvordan man bedst får sit budskab frem, for det er i hvert fald ikke ved at starte en krig imod politiet.


    Men hvorfor er det lige, at det netop er huset på jagtvej der er så vigtigt? Der findes vel andre huse i København der kan anvendes til formålet, for det er jo helt fint at have et sådan samlingssted til dem der måske ikke passer ind andre steder, så længe de kan finde ud af at følge de gældende regler i samfundet.

  • Man kan sikkert sige mange ting om politiet.. og de gør også nogen ting forkert ind imellem.. MEN folk glemmer at de passer deres ARBEJDE.. og de følger de ordre de får.. men de er mennesker lige som os andre, og når der kommer lidt for meget knipple suppe er det nemt og glemme at politiet TIT er i ENORMT mindretal og derfor er de også nød til at bruge et overdrevent forsvar for ikke og ende med at blive slået ihjel..


    Mht de folk der sidder og skriger der skal flyde politiblod og hvad ved jeg.. herre gud mand har i, i det hele taget fået hår på pikken endnu.


    syntes det er vildt og læse at folk går helt ned på et plan hvor det grænser til psykotisk sindsyge .. det eneste jeg ser er en flok skrigeunger der står og tuder over de ikke får deres vilje, og når de så smider sten osv på politiet og politiet så svare igen.. så tuder de igen over at de får nogle smæk..


    Grow up ..

  • Quote

    Originally posted by Carlsen


    Jeg er helt enig. For hvis man giver sig her, vil det bare sende et signal om at man idag kan true sig til at få hvad man vil. For min skyld må de hellere end gerne involvere militæret her, hvis politiet ikke har nok resourcer - bare man viser at man står fast, og ikke lader retssystemet bøje for en flok mennesker der reelt set truer med et kæmpe "slag" hvis de ikke får deres vilje. Hvad bliver det næste, som konsekvens hvis det lykkedes dem? At kajak-klubben i Kolding (kolding-kajak-klub, KKK, høhø) truer med at tæve alle der kommer i nærheden af den grund de gerne vil have klubhus på?

    Her er jeg HELT enig, og til alle jer der siger at politiet går amok med deres knipler knepler eller hvordan det staves må i altså tro om, 3 uger siden jeg var i pratik hos politiet i glostrup hvor vi fik at vide hvor ubehageligt det er at slå med en knippel.


    udover det har politiet "ret" til at skyde folk der er en trussel for dem selv, kolegaers eller andres folks liv, dvs. hvis hr jensen i tjeneste ser en autonom komme løbende mod fr. sigvaldsen med en kniv så har hr jensen ret til at skyde den autonome, og en brosten kan nemt være livstruende.


    Hermed opfordre jeg ikke til at politiet skal skyde omkring sig mod alt der kaster med brosten, men må sige at de autonome kan ikke forvente andet end hvis der ryger en betjent i gulvet med kraniebrud og jeg f.eks. stod ved siden af ville jeg da nok trække pistolen og plante en patron i benet på den keg** der kastede med brostenen.


    men nok om det, synes bare det skal ryddes det hus, og om det er politiet eller militæret der skal rydde det er for mig sagen uvedkommen. om PIS og jægerkorpset kommer for at rydde det, fint med mig, politiet har ikke helt så mange penge til at købe "udstyr" for som visse andre har.


    men må indrømme synes der er latterligt at de "kæmper" for en sag som:


    1: ikke er deres(huset)
    2: de kommer ik til at vinde den
    3: deres utrolig flotte måde at opføre sig på er da også vildt meget med til at et EVT(hvilket jeg ik tror sker) videresalg bliver lukket mere og mere.


    og så lige en sidste kommentar til den med at huset er blevet solgt bag de unges rygge, Bahhh cmon, jeg har sku oss et hus til salg, det ved ½ af dks befolkning da heller ikke, de er da kun dem der er intra i at købe der læser aviser, kigger på nettet osv. HVIS de autonome var villige til at købe, havde de nok kigget lidt mere, men det må vel bare vise at deres ihh så ohh køre hjem egentlig ik betyder så meget for dem?


    håber ik jeg pisser nogen af, eller for deres urin i kog ved dette indlæg, det er self ikke meningen, men blev lige nødt til at komme af med trykket, efter at have læst denne artikel over 3 dage WHOOOT:D

  • Med den opførsel som de har lagt sig for dagen fortjener de slet ikke et hus. Længere er den nu ikke.


    Læste at "talsmanden" for ungdomshuset ... ham som ikke har noget efternavn ... :crazyeyes: ... Udtalte at retsagen og demokratiet må sættes til side for de unges skyld. Er han spejlblank ? ... Blev fandme arrig da jeg læste det. Hvad fanden bilder den idiot sig ind ? - med den holdning, så skal han fandme være glad for at han overhovedet får lov til at blive i landet. Hvis man ikke kan respektere at der er love her i landet, et land som er styret på en demokratisk måde (sådan da), så kan han sgu godt smutte. Det samme er gældende de amøber der støtter sådan en klaphat.


    Vi kan også gøre det på den tøsede pædagogiske måde og sende dem alle på opdragningsanstalt :))


    Personligt syntes jeg dog at de skal lære det på den hårde måde hvis de vil. Har de lyst til at "forsvare" huset med brosten osv, så lad dem ... Politiet trænger vel også til at lufte deres pistoler lidt. Det er jo efterhånden nogle måneder siden at de har skudt nogen ? ... Hvis politiet har lyst til at springe over, så har hæren nok en deling som godt kunne bruge lidt øvelse i urban combat :boxing:


    Kunne være et godt billede .... Jægersoldater der rapeller ned fra en helikoper på taget af ungdomshuset for at flække hoveder :))

  • [quote]Originally posted by GrillRotten
    Med den opførsel som de har lagt sig for dagen fortjener de slet ikke et hus. Længere er den nu ikke.


    Læste at "talsmanden" for ungdomshuset ... ham som ikke har noget efternavn ... :crazyeyes: ... Udtalte at retsagen og demokratiet må sættes til side for de unges skyld. Er han spejlblank ? ... Blev fandme arrig da jeg læste det. Hvad fanden bilder den idiot sig ind ? - med den holdning, så skal han fandme være glad for at han overhovedet får lov til at blive i landet. Hvis man ikke kan respektere at der er love her i landet, et land som er styret på en demokratisk måde (sådan da), så kan han sgu godt smutte. Det samme er gældende de amøber der støtter sådan en klaphat.


    Vi kan også gøre det på den tøsede pædagogiske måde og sende dem alle på opdragningsanstalt :))


    Personligt syntes jeg dog at de skal lære det på den hårde måde hvis de vil. Har de lyst til at "forsvare" huset med brosten osv, så lad dem ... Politiet trænger vel også til at lufte deres pistoler lidt. Det er jo efterhånden nogle måneder siden at de har skudt nogen ? ... Hvis politiet har lyst til at springe over, så har hæren nok en deling som godt kunne bruge lidt øvelse i urban combat :boxing:


    Kunne være et godt billede .... Jægersoldater der rapeller ned fra en helikoper på taget af ungdomshuset for at flække hoveder :))[/quote]LOOOOOOL for griner det der:D helt enig, men desvlrre nok ik den bedste måde at løse det på:D men kraftsteilme om ik det ku se sjovt ud:D jeg er klar med optageren:D

  • Bare for lige at 'vende tilbage tiltopic', selvom i andre er på topic, så tilbage til "hovedtopic"...


    Det må da helt klart være nitte at få brækket benet af politiet, men de har jo nok set en grund til at gøre som de gør...


    På et tidspunkt i filmen ser man en gut, der står en halv meter uden for mængden, og en fra politiet der står lige klods op af ham.. et split sec. efter, uden advarsel river han 'aktivisten' brutalt ned.. man ser også en politimand der slår uhæmmet ind i en siddende mængde med sin stav..


    Begge disse epipisoder burde på ingen måde være nødvendige... altså, man står en gruppe folk, og får af vide af politiet at man skal plante sin ræv' solidt i asfalten.. og så gør man det.. gør man det ikke, blir politiet nødt til at ty til andre midler.. hvis de føler sig truede, så "kommer de mere op og køre" så at sige...


    Jeg mener ikke det er O.K politiet opfører sig som de gør, men de eneste der har ansvaret er aktivisterne...


    Hvis der er nogen der truer dig, du bliver skræmt.. og bliver nødt til at gøre hva du mener er bedst for at løse den her givne situation - så gør du jo hva du mener er bedst, og kan nemt forstå en politimand i den situation jeg ser på filmen, reagere som han gør... vil nok ha' reageret i samme retning!


  • Ja det ved jeg også godt, men der er desværre altid dem jeg har markeret med fed.. dem der ødelægger det


    Derfor syns jeg heller ikke demonstrationer nytter noget mere.. for det er jo efterhånden blevet en sport at trashe demonstrationer totalt med enten afstumpet vold eller bare råben og skrigen


    Demonstrationer kan være gode, når man ikke har andre muligheder for at komme i kontakt med den/dem man forsøger at tale med, men ville personligt aldrig deltage i en, netop af den grund, at det bliver ødelagt