Indlæg af XaVieR

    Hejsa..

    Jeg skal ha fundet en go kontor computer til min mor, og tænkte at det måske sku være nu da der er black week .. (eller hva pokker de efterhånden kalder det)

    der er sådan set ikke rigtig nogen krav.. den skal kunne arbejdes med og surfe på nettet.. hun laver ikke foto/video redigering og spiller heller ikke udover der måske er et barnebarn i ny og næ der kunne finde på at bruge den..

    Nogen der har et godt bud på en rigtig fornuftig bærbar der kan det.. budget er 5-7000 kr og IKKE over. .

    :rules:

    Håber der er en herinde der kan forklare mig lidt om følgende.

    Jeg har lige fået fibernet, og i den forbindelse har jeg købt en media converter som køre fiber videre til min ASUS DSL AC68U i et normalt RJ 45 kabel , og i samme ombæring har jeg smidt den udleverede helvedes maskine af en zyxel router tilbage i sin kasse ...

    Jeg har dog en Netgear switch som også har SFP port og fint fint kan smide signalet op til min router som derefter gør de ting sådan en gør ..

    Nu kommer det store spørgsmål så ..
    køre jeg fiber i SFP porten på min switch og DEREFTER videre til min router.. står switch så total ubeskyttet og åben for hele verden så og sige??? , eller er signalet ikke "spiseligt" før det har været igennem min router???.. når jeg uplinker via SFP port og derefter via RJ45 til den dedikerede wanport i min router så har jeg ingen kontakt til min switch , det sker først når jeg kyler et stik i en lan port og derefter ned i en anden lan port på switchen .. Min Switch bliver ikke brugt til andet end at smide POE ud til mine overvågnings kameraer , men skal snart bruges til at smide kablet forbindelse rundt til alle rum i hele huset.. og også ud til mine haller (halv stor ejendom) .. så den skal selvf helst være bag routers firewall osv ..

    Jeg er ikke helt ny når det kommer til computere og netværk, men jeg skal være helt ærlig og sige at jeg ikke har rodet meget med switch eller de ting den kan .. og den kan altså en hel del som jeg ikke aner en hujende fis om (men er meget villig til at sætte mig ind i såfremt det viser sig nødvendigt)


    som overskriften siger..
    Asus RT -AC68U Router sælges.. 14 dage gammel.. brugt i 5 min til at teste lidt opsætning osv i vores nye fibernet. .. så den er kun lige pakket ud og er i overskud ..

    HBO 500 Dejlige danske dollars render med herligheden .. fragt på egen regning og frit valg på alle hylder i form af hvem man vil ha den sendt med.. kan også afhentes hos mig nær Vemb (7570)

    Tak for svar :)
    jeg har selv fundet løsningen.
    Det er korrekt at DSL porten på DSL AC68U er et RJ11 stik . det klares ved at gå ind og sætte en af lan portene som er RJ45 til WAN ..

    tricket er som du selv er inde på en Medie Converter i dette tilfælde en TP-Link MC220L der har SFP port derefter går man ind på ASUS DSL AC68U (Eller RT modellen eller what ever man køre med) og sætter Vlan ID til 102 trykker ok eller accept og genstarter derefter router så køre det.. man skal dog lige være obs på at hos altibox og mange andre udbydere kan der gå op til 15 min før man får signal når nyt udstyr er tilsluttet.. og vil man køre IPTV oveni så sættes den til 101 (altså ID til IPTV .) ..

    Det lykkedes mig faktisk og bruge min Switch til medie converter (Netgear FS726TP Smart switch with POE) men den smider forbindelsen ca hvert 15 min og hastigheden er ikke helt hvor den skal være.. så det var uholdbart ..

    det køre klippe stabilt nu i modsætning til hvad det gjorde med den lorte Zyxel Router fra altibox . jeg har hastigheden jeg betaler for (og mere til) og responstiden er less to none ..
    nej hvor er det bare skønt og køre med eget udstyr igen .. jeg kommer ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG til at køre med det lort som internet udbyderne levere ..

    Jeg har så nu en splinter ny Asus RT 68ACu til salg som jeg ikke får brug for .. den er kun blevet pakket ud og brugt til at teste forskellige opsætninger med .. og den kan fint fint fint køre fiber løsningen på samme måde som beskrevet ovenfor.. så den kommer til salg engang når jeg er færdig med at juble og har fået lidt og spise.. der har været fuld hammer på siden kl 0500 (ikke lige med net det tog mig 5 min at få sat op) ..

    Hejsa.

    Jeg har fået fibernet hos altibox. og den medleverede Zyxel VMG 8825-B er virkelig noget skrammel . især når man er vant til at arbejde med Asus DSL AC68-U og RT68ACu .. dem vil jeg faktisk meget hellere beholde også uden og ha deres udleverede router i brigde .. Begge skulle være fuldt ud i stand til at køre fiber, men jeg kan ikke helt lure hvordan jeg skal opsætte dem, og om jeg evt skal ha fat i en medie converter.. Jeg har en fiberboks monteret på væggen hvor der ikke går strøm eller noget til, der kommer bare et tyndt kabel over til zyxel routeren som går i et SFP stik .. jeg har i forvejen en Netgear switch stående også som har SFP port så det kunne være fedt hvis den kunne bruges til at smide signalet over i RJ45 til Asus Routeren og at den skid så var slået.. det er lidt rodet beskrevet da min 5 årige søn står og hiver of flår i mig for at jeg skla lave pandekager.. så spørg endelig hvis der er noget der skal belyses nærmere.

    Som overskriften siger søger jeg en PSU ..


    Gerne omkring de 750 Watt..


    Jeg vil lige understrege at jeg er seriøs når jeg handler, og jeg forventer svar ASAP når jeg har svaret/Skrevet en pm.. jeg gider simpelthen ik vente i flere dage på at folk gider tage sig sammen til at svare tilbage.. det er pisse useriøst og spild af min tid samt din egen!!!!
    har du behov for et telefon nr eller en mail at kontakte mig på fordi du ik kan være ved din computer.. så oplys det ved henvendelse.

    Hvis det lykkedes mig og finde et andet bundkort.. så har jeg et Asus p6t deluxe V2 vi kan finde ud af noget med, hvis det ku ha interesse .

    Halløjsa..


    Er der nogen af jer der ligger inde med et bundkort til Intel Socket 1366, så kunne jeg sagtens være aftager..


    Krav..


    Ska understøtte I7
    DDR3 Ram
    PCI Express 3,0
    Serial ATA-600

    Som overskriften siger..


    Gainward Geforce GTX 560 TI Phantom 2 GB sælges.. kortet er ca 2 år gammel.. har aldrig været oc'et . køre både BF3 og BF4 ,, Crysis 2 og 3 . hitman absolution, medal of honor warfigther, farcry 3 Med det..



    EVT bytte med SSD disk..


    Byd byd byd for satan :) køber betaler porto..