Indlæg af WTF

    Hey Derude


    Saa det paa tide jeg skal have lidt hjaelp igen.


    Kan ikke bestemme mig om hvilket, men er blevet enig med mig selv om at der nu skal skiftes grafikkort i min comp


    Systemet ser saaledes ud


    MSI Neo 2 Bundkort
    Intel E8400 Rev. E0
    4 Gb Corsair Dominater
    750W Thermaltake PSU
    4 x VelociRaptor 300Gb(2 x 2(Raid))
    Single MSI 3870
    24" Samsung Syncmaster


    Og saa kommer der vand paa hele maskinen.


    Vil gerne kunne koerer Grid i max detail ved omkring 19xx X 16xx eller noget i den stil, kan ikke lige huske hvad den oploesning hedder...


    COD WAW maa ogsaa meget gerne ligge deroppe omkring...


    Hvis der er andet i vil vide saa sig endelig til, er virkelig lost med hvad det skal vaere, eneste "krav" er at det skal vaere ATI og helst MSI da jeg har gode erfaringer med dem, men self er jeg villig til at proeve noget nyt hvis det frister...

    MSI Neo 2 clocker meget fint... koebte mit for 5000 NTD, hvilket svarer til omkring 800 - 900 kr.


    Koerer selv med en E8400 E0, har med zalman luft haft den koerende 24/7 ved 4,2Ghz.

    hehe den søde bærbar står nok og koger indeni... ved ikke hvad du skal gøre, eller jo, men da du i dit tilfælde nok ikke er meget for at åbne den som Fragman anbefaler, og der ikke garanti på den, så mit bedste forslag er nok at finde en ven der tør rodde ved den, og få ham til at åbne den og rense blæserer, eller finde en specialshop og hører om de gør i sådan noget... muligvis studiedata(rødovre) hvis du bor tæt på dem...

    hej Tweak'ere


    Er på tide jeg for skiftet mine hoveder ud, har kigget meget på EK's hoveder da de skulle yde udmærket og ser meget lækre ud.


    Men skal have jeres hjælp... skal mere eller mindre bare have det bedste, dog gider jeg ikke til at skulle isolerer osv... har kigget på et komplet vandsystem til 8.000 så noget i det leje...


    Skal have hoveder til følgende.


    Intel C2D E8400


    2 X MSI ATI 3870 512, Full-Block


    ASUS P5K P35, NB, SB, Vreg(ikke sikker på navnet) altså, alle "kølere" skal udskiftes til vand.


    Og så hvis i kan finde nogle fede RAM kølerer til mine Dominator blokke, 4 stk.


    har ikke nogen krav til de ting som sådan...


    Har dog lidt til følgende...


    Res. 2 X 500Ml reservoirs, farve, helst sort, eller acryl.


    Slange skal være af über kvali...


    Kølepaste også ûber kvali.


    Væske, skal være ikke ledende. farve er ligemeget... dog helst blå eller acid green..


    pumpe, frit valg, dog ikke alt for støjende..


    resten, er frit valg gutter... håber i gider hjælpe, for må ærlig indrømme er lidt lost efterhånden...

    Har du opdateret alle driverne? kan muligvis hjælpe... hvornår præcist slukker den? lige med det samme efter du åbner spillet, eller bliver skærmen sort, og så efter lidt tid slukker?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    der er jo flere versioner af det bundkort, så vær sikker på du tager den rigtige bios....men flyt jumperen og reset bios settings...det skal man ofte efter man har opdateret bios.

    1, hvordan finder man ud af det?bruger som anbefalet ASUS update, og den giver mig kun valgmuligheder imellem hvilken BIOS der skal flashes, 2, synes jeg har resat den 100 gange efterhånden, hjælper bare ikke:S har endda flashet, slukket ned, resat, startet op, slukket ned, skiftet CPU, resat, og startet op, no boot... hvis det giver mening...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty


    prøv med nyeste driver

    Driver til hvad? bare generelt? og forresten, kan det have nogen forskel om det er Vista med eller uden SP1?

    come on guys, please, slet ikke noget man kan gøre for at få den til at virke? virker da bare mærkeligt at, der er så "mange" der kører med P5K/E8400 kombi'en, og så vil min ikke:S har "genopdateret BIOS, bare for at være helt sikker... ingen forskel, og tog den første tilgængelige efter den motherboarded havde nu, og så den næste, altså sprang jeg ikke direkte til den sidste nye...

    hmm fat et vink med en vognstang... hehe ej ok, skal nok lade være med at være åndsvag... skrev jo at det var en forudsætning at man ikke ændrede opløsning... og så siger du at man ændre den, self bliver det anderledes resultat hvis man ændre opløsning, end hvis man ikke gør, logik for en burhøne;)

    ok, BIOS opdateret fuldt, BIOS Reset, ny CPU i, BIOS reset igen, starter commen, sker nada? hvad kan der være galt?


    Bundkort er kompatibelt.
    har også prøvet min E8400 Rev. E0, den vil heller ikke, som om den ikke er glad for nye CPU'er.


    men men men, det skal den sq;)


    er der nogen tips eller triks?

    puha det var dog nemt:S


    Nå jeg gik jo på ASUS og begyndte og hente det der program, 12KB/S så jeg lagde mig jo i sengen, og gik ud som et lys, hmm tænkte jeg så i morges, det må lige prøves, installere det så, og om ikke lortet er på kinesisk(bor i taiwan) det crap kan jeg jo ikke læse... hmm, blev så ved med at følge instrukserne på ASUS'es hjemmeside, og så skiftede den pludseligt til engelsk, og så kom den så op og sagde, at den nye BIOS supports new CPU's og da P5K Deluxe er lavet før E8400 så må det jo næsten være grunden, mit spørgsmål er så bare nu, hvor lang tid tager det at opdaterer BIOS'en? den har stået i nu 3 - 4 minutter, "BACK" og "NEXT" knapperne er faded grå, så har kun valget "CANCEL" ser ud som om den tænker men den bruger ikke specielt noget CPU kraft overhovedet...


    Tager det lang tid at opdaterer BIOS?

    jeps, flere gange, bliver dog nødt til at tage GFX ud når jeg clearer da køleren sidder og blokerer,(smart designet ASUS) ved ikke om det gør nogen forskel?