Hvem får/har fået det første klip i kortet?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Ja, men ingen klip før 110 + 30% eller 130 + 30% ... Men meget muligt de snupper kortet rimeligt hurtigt. For min skyld ingen alarm hvis folk ikke kan holde foden fra speederen.


    Så konklusionen er at man ikke kan få klip hvis grænsen er 130.. og får en temmelig pæn bøde oveni hvis den er 110 og man kører 143+.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    Så konklusionen er at man ikke kan få klip hvis grænsen er 130.. og får en temmelig pæn bøde oveni hvis den er 110 og man kører 143+.


    Får man ikke et klip med det samme man overstiger 140 km/t? Mener jeg at have hørt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Er 30% oven i 110 virkelig 160 ? ... Hm, syntes ellers jeg får det til 143 ... :)) ... og 169 hvis hastigheden er 130 ...


    Den generelle hastighed er 130 km/t så det var det jeg regnede efter.


    Ved strækningerne med 110 km/t begrænsning får du klip indenfor 144-159 km/t. Mht. 130 km/t-begrænsningen har jeg læst lidt mere og forstår det nu sådan at hvis man overskrider den med mere end 30% har man oversteget frakendelsesgrænsen og mister kørekortet uanset. Jeg tror derfor ikke man får et klip.

  • Fandt det lige på sikkertrafik..

  • jeg mener at det er ved 160 km/h at man mister kortet.


    så i 130 km/h zonerne kører man
    169 km/h hvis man er 30 % over fart grænsen.


    så den er vist ikke helt gennemtænkt.


    vh dwmc


  • Det har vi diskuteret i nærmest en side nu.. og har fundet en tabel over reglerne :pokey:

  • En af mine kammerater har lige fået et klip i kortet for at dobbeltparkere med sin postvogn...


    Han siger at postDK's ledelse har store diskussioner med politiet i øjeblikket, da en stor del af postbudene/pakkebudene er kommet tilbage med klip i kortet, og med over halvdelen af pakkerne stadig liggende i bilen, da de ikke har mulighed for at levere dem "lovligt"...


    Knap så fedt. :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pejsen
    Alle de moongol taxi-chaffører og lastbiler der ligger for tæt bag i skal sgu have nogle klip :)


    Jeps. Helt enig.... og de kan lige få en finger med på vejen ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    Han siger at postDK's ledelse har store diskussioner med politiet i øjeblikket, da en stor del af postbudene/pakkebudene er kommet tilbage med klip i kortet, og med over halvdelen af pakkerne stadig liggende i bilen,... da de ikke har mulighed for at levere dem "lovligt"


    Selvfølgelig er det ekstremt frustrerende for den enkelte postmand/kvinde. Men hvis ikke de har mulighed for at bringe ud lovligt, så er det vel postdk's problem. de skal jo følge loven som alle andre...


    men klart det er nederen for din ven
    :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Butcher_hik


    Selvfølgelig er det ekstremt frustrerende for den enkelte postmand/kvinde. Men hvis ikke de har mulighed for at bringe ud lovligt, så er det vel postdk's problem. de skal jo følge loven som alle andre...


    men klart det er nederen for din ven
    :rolleyes:



    Førhen har det jo været sådan at de fik bøder for dobbeltparkeringerne, som PostDK så betalte. D.v.s. at det ikke ramte budene privat. Nu går det ud over min ven som privat person at han er tvunget til at dobbeltparkere (I højst et par minutter) under udførslen af sit arbejde...


    IMO burde man ikke få et klip for dobbeltparkering, men bare bøder ligesom førhen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    Førhen har det jo været sådan at de fik bøder for dobbeltparkeringerne, som PostDK så betalte. D.v.s. at det ikke ramte budene privat. Nu går det ud over min ven som privat person at han er tvunget til at dobbeltparkere (I højst et par minutter) under udførslen af sit arbejde...


    IMO burde man ikke få et klip for dobbeltparkering, men bare bøder ligesom førhen.


    Ja netop det er jo ærgeligt at han rammes som privatperson. men det er jo det der for virksomhederne til at følge færdselsloven. Virksomheder har jo forhen lagt penge af på budgettet til betaling af bøder. det betød så at deres sælgere kunne køre meget hurtigere og nå mere. i sidste ende gav det en større indtjening. Det bliver nu stoppet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Butcher_hik


    Ja netop det er jo ærgeligt at han rammes som privatperson. men det er jo det der for virksomhederne til at følge færdselsloven. Virksomheder har jo forhen lagt penge af på budgettet til betaling af bøder. det betød så at deres sælgere kunne køre meget hurtigere og nå mere. i sidste ende gav det en større indtjening. Det bliver nu stoppet.


    Du må ikke misforstå mig... jeg er ikke utilfreds mht. klip for hastighedsoverskridelse, men mere at man får klip for ulovlig parkering... i et par minutter... det er imo lige hårdt nok...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    Du må ikke misforstå mig... jeg er ikke utilfreds mht. klip for hastighedsoverskridelse, men mere at man får klip for ulovlig parkering... i et par minutter... det er imo lige hårdt nok...


    Ja, der er vi da enige nok. "Klippekortet" burde kun være gældende hvor man er til fare for andre. Medmindre man parkere midt på motorvejen, så er det nok begrænset hvor meget til fare for andre man kan være når man holder parkeret ... :))


    Men pakkeposten kan da bare få en christinia-bike ... :)) ... hehe ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Ja, der er vi da enige nok. "Klippekortet" burde kun være gældende hvor man er til fare for andre. Medmindre man parkere midt på motorvejen, så er det nok begrænset hvor meget til fare for andre man kan være når man holder parkeret ... :))


    Men pakkeposten kan da bare få en christinia-bike ... :)) ... hehe ...



    Ja... det ville min ven nok sætte pris på. :))

  • Hørte i radioen at der allerede var 2 billister som havde fået 3 klip i kortet hver. Ved at køre over 160km/t.


    Den ene kørte vidst 180 og den anden 162 eller noget lignende.