Cascade FX55 6. del 3Dmark

  • Lukker del 5 den er lang. Vi må have et nyt kapitel:


    Idag MÅTTE der være tid til lidt 3Dmark.


    Det er jo 2001 der ligger mest på sinde.


    Jeg havde jo et x800pro, der var med 1.6ns ram, og af nyeste dato...


    Efter flash til xtPE for nogle dage siden virkede det fint. Noget der var mærkeligt var, at default corevolt var 1.41 volt, den burde være noget lavere på et pro-kort.
    Det viste sig, efter voltmod, at det ikke clockede særlig godt på core, trods køling med Prommy R404.
    Højst 650 blev det til....


    Så besluttede jeg at lodde de små komponenter fra prokortet over på det defekte xtPE kort. Det lykkedes.
    Kortet bootede på luft, men det var mærkeligt, corevolt var 1.01 og det kunne ikke andet end være på skrivebordet...


    Men det er jo fuld modded, så jeg drejede på modstanden til at øge corevolt, det virkede, men modstanden er næsten 0 ohm ved 1.85 volt på core. :rolleyes: :rolleyes:


    Nuvel, igang, det gik godt: 41236


    http://service.futuremark.com/compare?2k1=8255898


    Meget stabilt, og stadig på Prommy og "kun" 750/654.


    Den har allerede kørt Nature ved 770/660 på prommy.

  • Ja det der !!!! det der det er fandme nice Tom.. Keep up the good work !! :cheers:


    Håber vi snart ser nogle flere banebrydende rekorder fra dig !!! Det er jo alt for sindssygt det du har ild i hehe :clap:
    ... og kom nu du kan jo nemt hive lidt over 1k 3dmarks i 01 hjem hvormed oppainter er blevet beatet hehe ;)

  • Wow! Nice lavet med det lodninger der ;).. Er faktisk også selv ved at OC lige nu.. ;)... Men det forgår med BIOS-voltmod og vand :boxed: ... Hehe..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Tom du må da være manden der kan lodde en agp>pci-E konverter sammen :) den kan du da tjene kassen på :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Lidt OT men alligevel et punkt jeg synes har en vis relevans til dette emne.


    Er det egentlig muligt at opdrive gasser såsom Ethylen (R1150) osv her i Danmark ?? og i såfald er det lovligt ?


    Skal nemlig starte et single-stage-projekt her i den nærmere fremtid hvor jeg muligvis vil anvende R22 eller R404a....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SustaiN
    Er det egentlig muligt at opdrive gasser såsom Ethylen (R1150) osv her i Danmark ?? og i såfald er det lovligt ?


    Ja da. Bliver brugt mange steder.


    Vi brugte det bl.a. ude på københavns engros-grønttorv når der skulle modnes bananer dengang jeg arbejdede der. :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Ja da. Bliver brugt mange steder.


    Vi brugte det bl.a. ude på københavns engros-grønttorv når der skulle modnes bananer dengang jeg arbejdede der. :))


    omg lol hehe :))


    Tjaa nu hvor jeg skal i gang med dette projekt (jeg har den fornødne viden om single-stage systemer) - hvor kan jeg opdrive disse remedier der skal anvendes ?? havde tænkt mig at stikke næsen ind hos losseren hehe og se efter et gammelt køleskab / fryser etc. som kunne anvendes men der kommer jo derudover nogle dele jeg skal anskaffe... :rolleyes:

  • Sådan skal det være Tom.
    Så vidt jeg kan se så er det nu ikke CPU der er så stor forskel på. For OPP's cpu kører lige 50 mhz hurtigere ser det udtil.


    Men så er det vel bare at smide den "lille" cascade på grafikkortet. Så du kan få clocket det endnu højere.


    Godt nok vildt at du kan lodde så små komponenter fra en del til et andet. Det tager jeg sgu hatten af for.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SustaiN


    omg lol hehe :))


    Tjaa nu hvor jeg skal i gang med dette projekt (jeg har den fornødne viden om single-stage systemer) - hvor kan jeg opdrive disse remedier der skal anvendes ?? havde tænkt mig at stikke næsen ind hos losseren hehe og se efter et gammelt køleskab / fryser etc. som kunne anvendes men der kommer jo derudover nogle dele jeg skal anskaffe... :rolleyes:


    Megen snak om Bananer og gamle køleskabe.
    Det nemmeste, bedste billigste er simpelthen at modde en gammel Prommy med R404. Hvis man selv forsøger sig fra bunden, skal den regnes ud, og der skal laves kølehoved. Mange er ike kommet videre og har bare spildt tid og penge.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Freddie
    Sådan skal det være Tom.
    Så vidt jeg kan se så er det nu ikke CPU der er så stor forskel på. For OPP's cpu kører lige 50 mhz hurtigere ser det udtil.


    Men så er det vel bare at smide den "lille" cascade på grafikkortet. Så du kan få clocket det endnu højere.


    Godt nok vildt at du kan lodde så små komponenter fra en del til et andet. Det tager jeg sgu hatten af for.


    Ja der var god brug for lupbrillerne, og den rolige hånd. Man skal ikke tænke for meget, når man splitter et spritnyt x800pro@xt kort ad.
    Hastigheden er ikke noget problem, den kan bare øges, men jeg ville være sikker på, at alt var stabilt, så eventuelle nedbrud var pga grafikken.


    En sjov ting. Inden OVP blev aktiveret, kunne jeg kører 1.65-1.72corevolt, men den hoppede op og ned. Efter OVP (brug en fast modstand på 60k ohm)
    lå den klippestabilt, og faldt minimalt under belastning.

  • Hmm var sgu ikke klar over at det var normalt at PRO kortene ikke clockede så godt efter voldt mod. Tror da ikke at mit skal volt moddes så. Tror bare at jeg nøjedes med det som det er.

  • Tom det billede er da fra et godt gammelt vgpu mod til 9800XT ik? :D
    Kunne faktisk godt bruge sådan et par briller i ny og næ.


    Nå, men Tom har du ikke et voltdrop når du kører med over 1.80-1.85v på coren? Interessant du kører med 60kohm på OVP...

  • kommer du til oc.dk lan i næste weekend ???

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.