Indlæg af ksl

    Jeg har læst flere steder om folk der har lavet mounts til andre sockets. Man kan bl.a. lave en plade i fx træ, som man sætter oven på kølehovedet (den del af plastik) med huller svarende til de sockets den skal passe til.

    Jeg har en Asetek Vapochill SE til salg, da den ikke er blevet brugt i lang tid. Jeg vil skyde på at den kan komme ned på ca. -30 grader - efter et par minutter har jeg målt -24 grader med et professionelt termometer, som det også fremgår af billederne af enheden, som kan findes her:
    https://www.dropbox.com/sh/f3h…AACryMCV3NIFW8Tut6uGnZgNa


    Selve kølingsenheden virker upåklageligt og der medfølger både heaterelement, temperatursensor i kølehovedet, ekstra isolering og sealer til bundkortet, samt en chillcontrol. I den tid jeg har haft den, har jeg dog ikke brugt sidstnævnte, og i sin nuværende opsætning er den ikke tilkoblet. Jeg går ud fra, at man kan gøre det, hvis man har lyst. Der medfølger mount til socket A; man kan lave sine egne hvis man har lidt fingersnilde - der findes flere guides på nettet der gør netop dette både til cpu og gpu montering.


    Pris: hbo 400kr.
    Den kan afhentes i Aalborg eller Hadsund eller sendes mod betaling (ca. 110 kr med post dk eller GLS).


    Spørg endelig løs :)

    Okay, det er en aftale. Jeg får fat i en papkasse i dag. Den vejer jo en del, så det kommer nok til at koste ca. 100 kr. med postdk. Det kan formentligt gøres billigere med GLS, men lad mig høre hvad du foretrækker. Vi kan lige tage den over PM :)

    Hej alle :)


    Jeg har en Vapochill PE enhed (Premium Edition - den store model) til salg, som jeg ikke bruger længere. Der er tale om ekstremkøling; kølehovedet når hurtigt ned på ca. -34 grader. Jeg har lige testet den, og den virker upåklageligt (se nedenstående billede med is på kølehovedet ;)). Både heater og temperatursensor virker fint. Eneste mindre defekt er det lille LED display hvor nogle af "pindene" ikke vises korrekt da der er en løs forbindelse mellem ledningerne fra PCBen til displayet. Det kan dog relativt nemt loddes på igen og har i øvrigt ingen effekt på kølefunktionaliteten. Der medfølger mounts til socket 478 (og socket A hvis jeg husker rigtigt - skal lige kigge det hele igennem igen) - hvis man har lidt fingersnilde kan man lave mounts til andre sockets.


    Foruden køleenheden medfølger manualen og ekstra isolering til bundkortet.


    Her er billeder af enheden: https://www.dropbox.com/sh/qrpnqozogkexrrm/klDm6bFHNu
    Jeg har desuden en Vapochill SE som jeg også sælger - jeg forsøger at smide den på tweak i morgen hvis det har interesse.


    Byd gerne.
    Kan afhentes eller sendes mod betaling.


    Spørg endelig! :)

    Jeg har en liggende som jeg ikke bruger mere hvis det er :D
    Den er original og er ikke blevet brugt synderligt meget.
    Den er magen til denne:


    ZIPPO


    Mener også jeg har nogle sten liggende.


    Hvis den har interesse kan jeg lige tage et par billeder af dne når jeg kommer hjem ;)

    Jeg sælger min vapochill PE da jeg har fundet ud af at jeg ikke får så meget brug for den som ønsket.


    Herunder er lidt specs.!


    Vapochillen er en stand-alone unit dvs at den er uden kabinet


    der mangler lidt til P4 kittet (en enkelt heater, har ikke haft problemer ved at køre systemet uden denne i 3 månder)
    AMD athlon XP kittet er komplet
    Derudover medfølger der en relativ ny Chill control version 2.0 (koster ca. 1200 kr)


    Derudover medfølger et specielt monteringskit så vapochillen kan monteres i et chieftec dragon kabinet (se billeder nedenfor)


    De eneste billeder jeg har (fra tidligere ejer):
    http://kortlink.dk/ttt


    Byd folkens!


    Jeg sælger også gerne vapochillen i enkeltdele fx. den nye Chillcontrol v. 2.0 for sig og selve køleenheden for sig osv. Smile

    Hehe lyder som mange der skal til at læse i Aalborg eller gør det allerede!


    Skal selv til at starte som civilingeniør i Software på Aalborg uni her d. 1 september. Har også lige fået lejlighed på kastetvej/poul paghs gade så det er uber nice.


    Ellers arbejder jeg på Danish Crown i hadsund hvor jeg står ved en lækker lækker frysetunnel på min. -90 C....

    Jeg sælger min vapochill PE da jeg har fundet ud af at jeg ikke får så meget brug for den som ønsket.


    Herunder er lidt specs.!


    Vapochillen er en stand-alone unit dvs at den er uden kabinet


    der mangler lidt til P4 kittet (en enkelt heater, har ikke haft problemer ved at køre systemet uden denne i 3 månder)
    AMD athlon XP kittet er komplet
    Derudover medfølger der en relativ ny Chill control version 2.0 (koster ca. 1200 kr)


    Derudover medfølger et specielt monteringskit så vapochillen kan monteres i et chieftec dragon kabinet (se billeder nedenfor)


    De eneste billeder jeg har (fra tidligere ejer):
    http://kortlink.dk/ttt


    Byd folkens!
    Jeg sælger også gerne vapochillen i enkeltdele fx. den nye Chillcontrol v. 2.0 for sig og selve køleenheden for sig osv. :)

    Hot fifty ->
    Altså nu er det jo altid svært at bedømme idet det er en smagssag :D Men personligt synes jeg ikke at larmen generer overhovedet. Vil i hvert fald ikke sige det er værre end det luftkøling jeg før anvendte.
    Dette er vel og mærke når blæseren på vapochillen kører ved fuld knald og at temperaturen er sat til den lavest mulige i chillcontrolleren. Ifølge displayet kører min 2.67GHz P4 @ ~3.4GHz ved en temperatur der svinger mellem -25 - -28 alt afhængig af load. ;)


    Fylmyeen ->
    Jeg ved ikke præcist hvor gammel den er desværre.



    Skal lige tilføje at jeg puttet helt nyt isolering på. Isoleringen er ca. 1,5 cm tyk hvilket er, så vidt jeg husker, det dobbelte af standard. ;)