Skat - betale eller retur?


  • Min far blærer sig altid med at han får lige præcis 10.000 kr. tilbage hver gang. Men det er noget han gør med vilje, da han egentlig godt kan lide at få en bonus tilbage. Han er økonomikonsulent, så en lille smule ved han da om det :))


    Personligt kan jeg ikke selv se om jeg skal betale eller få tilbage, da jeg ikke rigtig kan få adgang til SKAT, og hvis jeg kan, så er skidtet under opdatering. :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Min far blærer sig altid med at han får lige præcis 10.000 kr. tilbage hver gang. Men det er noget han gør med vilje, da han egentlig godt kan lide at få en bonus tilbage. Han er økonomikonsulent, så en lille smule ved han da om det :))


    Personligt kan jeg ikke selv se om jeg skal betale eller få tilbage, da jeg ikke rigtig kan få adgang til SKAT, og hvis jeg kan, så er skidtet under opdatering. :rolleyes:



    Brug en af de mangen "bagveje" ind til skat.. :ph34r:


    Jeg går ind gennem "borger.dk" og så under økonomi "BANG!" direkte adgang til tast selv mapperne ;)

  • Har prøvet nogle tricks, og har såmænd ikke problemer med at logge ind, nærmere den her:


    Meddelelse


    TastSelv til ændring af forskudsopgørelsen er under opdatering. Prøv igen om en time.

  • Det balancerer egentligt meget godt, nogle tusind min vej.
    Jeg plejer at balancere det ca. sådan, idet jeg ikke gider et girokort, men hellere vil "have lidt bonus". Så længe det kun drejer sig om nogle få tusinde så er renterne jo de facto ikke eksisterende alligevel.


    Så med diverse varierende rente-udgifter, en bonus fra eller til samt et par ændringer i pensions-indbetaling så syntes jeg egentligt det er OK ramt med maks 20 minutters arbejde på at rette til i løbet af året.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Jeg mener.. Man får jo ikke super fede renter ved at have penge til gode hos Skat.


    Min rente hos banken er 0,1 % p.a., så det kan næsten kun være bedre at have lidt til gode hos Skat ;)


    Min kæreste får lidt over 1800, jeg får lidt over 4200. Første gang jeg ikke skal af med noget tror jeg :clap:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gabman


    Min rente hos banken er 0,1 % p.a., så det kan næsten kun være bedre at have lidt til gode hos Skat ;)


    Min kæreste får lidt over 1800, jeg får lidt over 4200. Første gang jeg ikke skal af med noget tror jeg :clap:


    Det må du kunne gøre bedre. Selvfølgelig hvis du har nogle andre fordele der opvejer den "manglende" rente så er det jo fint. Personligt får jeg 5 % på de første 50.000 kr.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Det er da nemt at have styr på sin økonomi hvis man kun har én indtægtskilde og indtægten er den samme hvert år.. Nogle arbejdspladser ordner det endda for en :9xo


    Men hvis man f.eks. er under uddannelse, så er det ikke særligt fedt at få et skattesmæk, så hellere være på den sikre side.. Og samtidig kan man nemt have en eller flere indtægter ved siden af SU, som skifter og derfor ikke er nem at regne på..


    Det lyder vældigt fornemt at man har styr på sin økonomi og en fuldstændig afbalanceret årsopgørelse er resultatet deraf, men så simpelt er det ikke altid ;)

  • Må indrømme jeg ikke lige kan gennemskue hvorfor jeg får penge tilbage - kører på en helt fast ydelse fra det offentlige, uden nogen skiftende udgifter. Oh well - 1400.- er vel ikke værst. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Må indrømme jeg ikke lige kan gennemskue hvorfor jeg får penge tilbage - kører på en helt fast ydelse fra det offentlige, uden nogen skiftende udgifter. Oh well - 1400.- er vel ikke værst. :cheers:


    En del af dem skyldes nok den grønne check der blev indført til folk med en lavere indkomst da skatten på arbejde blev sænket. Den lavere skat på arbejde kom nemlig primært folk med en høj løn til gode.


    Du kan læse lidt mere om den grønne check her.

  • Skal også have en lille smule tilbage i form af af 3800kr. Som nogle af de andre også er inde på er det rart gå med livrem og seler når man er på SU ;)

  • godt 15k til far her - så skal jeg sgu have nyt trommesæt :D og kæresten skal nok have en lille ting også :)

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Jeg er så heldig at jeg skal af med 3630 kr. :clap:


    Anders


    den kan jeg slå... 9k her ... oh wait.. 8o


    pokkers :boxed:


    må lige kigge nærmere på det hele her, plejer at ligge ca. 2k retur.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • skal betale præcis 26 kr. tilbage :D


    tror jeg sender dem en pakke indisk risret eller noget :P

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().

  • Får 8.5k tilbage så det passer fint da jeg mig og kæresten lige er gået fra hinanden og har 9300 i indskud til den nye lejlighed :)

  • 4850kr i restskat. Det er lidt træls når man er på SU og kun tjener småpenge ved siden af. :(


    Men har da et godt liv og en god kæreste, så livet går jo videre på en god måde. :D

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650