Indlæg af HerrMansen

    nVidia siger selv 600W - Og kombinationen af 80 Gold af et mærke som BQ, kombineret med at du nok næppe er igang med ekstrem overclocking, så ville jeg slet ikke være bekymret.

    Med det tilbud den laptop har, så tror jeg ikke du finder bedre bud lige her og nu,


    TUF og Legion serien (Lenovo) plejer at være meget furnuftigt bygget, og har ofte plads til en ekstra M.2 eller 2,5" SSD til senere, samt ikke loddet RAM.


    Jeg ville skynde mig at nappe den før tilbuddet forsvinder.

    Holdbarhed? Det kommer lidt an på hvorledes du mener.

    Hvis vi snakker levetid sådan på en hylde, så er der ikke rigtig nogen forskel.

    Hvis vi snakker levetid ift. hvor mange gange du kan skrive data til den, før den giver op? Så er vi ude i en snak om SLC, TLC og QLC. (1 lag, 3 lag, 4lag celler)


    I praksis vil hun nok næppe mærke den store forskel på de langsomste QLC og de hurtigste (og en del dyrere) TLC/SLC baserede diske, så længe vi snakker fotoredigering. :)


    Den længere forklaring er at hver enkelt celle i en SSD kun kan skrives til X gange før den er slidt op. Jo flere lag der er i en celle jo bedre holdbarhed har den. Men den bliver også dyrere.


    Medmindre du sidder med en opgave hvor der konstant skrives til SSD'en (eller der er behov for en høj hastighed) som videoredigering, så er det de færreste der kommer til at ramme ind i problemer med levetid. F.eks. skriver Corsair at deres MP400 diske holder i lige over 100 år hvis du skriver 30GB til dem dagligt i gennemsnit. Det er ret mange billeder i RAW format alligevel. :)

    Tror absolut det vil gavne hvis du lige laver et separat opslag til dette. :)

    Svært at sige om Intel har fat i noget før CPU'erne har reviews og/eller er ude. Men har selv en 5600X og savner ikke personligt mere ydelse i spil. Der er det mit 2080 der sakker bagud.


    Hvad angår Intel/AMD så orker jeg ikke umiddelbart at skifte frem og tilbage hver generation. Jeg ville vente og se hvad der kommer næste år.

    3060TI vs 3070... Alt efter hvad dagsprisen er så er 3070 lige en anelse mere værd per FPS. Hvad angår AMD kort, så har jeg bygget adskillige 5700XT systemer til venner og familie uden problemer med drivere eller ydelse. :)

    Meshify har altid fået gode anmeldelser. Det kan du roligt tage, hvis du ikke har noget mod at bruge lidt mere.


    G.Skill laver udmærkede RAM (Det gør alle faktisk, da de alle bruger de samme RAM moduler i disse tider). Samtlige af mine maskiner kører G.Skill RAM både i RGB og ikke RGB udgaver.


    Hvad angår bundkortet er det vist meget små forskelle. :)

    Det er en fin kombination af dele - Faktisk så er det et mærkbart bedre køb, da du både får lidt bedre CPU køler, bundkort og NVME (Gen4 istedet for Gen3)


    Corsair's 220T er et meget middelmådigt kabinet - Det er svært at finde noget der er mærkbart bedre i den prisklasse. Mht. til plexi vs. hærdet glas.

    Glasset er mere modstandsdygtigt mod ridser - Men som en bilrude, hvis det får et slag, så ryger hele siden i småbidder. Plexi er... ja plastik. Det ridses nemmere, men hvis du slår det hårdt, så flækker det bare langs i stedet for at det hele går i splinter.

    Med dagspriser fra Proshop (og med GPU situationen kan den være svær at ramme 100%) sparer du ca. 1000kr ved at købe alting selv... hvis altså alting lige var på lager her og nu.

    Med det taget i betragtning synes jeg faktisk ikke det er en dum pris for at de samler den for dig. Jeg ville dog gerne vide om det er udgaven af 220T med hærdet glas og ikke plexi... det vil de ikke rigtig ud med på den side du har linket til.

    Delene generelt er der ikke noget umiddelbart galt med. Man kan diskutere om bundkortet er det bedste (selv det X570 du kan opgradere til skraber lidt) - Men så længe du ikke lige tænker manuelt overclock, så er det helt fint til at lægge ud med.

    Du kommer ikke langt med 500GB SSD i dag, men det er jo nemt at udbygge efter behov.

    Det er aldrig helt nemt. Specielt til en kammerat - Jeg ville umiddelbart sige lige omkring en plovmand... 400 måske.

    PSU'er er ikke voldsomt dyre fra nye af, og stand af kabinet kan betyde meget for om det ikke bare kan betale sig at købe et nyt til en 4-500kr

    Kan det lade sig gøre at bygge en PC for ca. 10.000 med et 3070? Ja. Kan det holde i 5-6 år uden opgradering? Det er 200% op til dig.

    Et eksempel på dele kunne være...

    Ryzen 3600
    B550
    2x8GB 3200Mhz C16 RAM
    500GB / 1TB NVME (f.eks Kingston A2000)
    RM650x PSU
    NR200P Kabinet

    Så lander vi på lige omkring 10 kilo (plus et par hundrede alt efter størrelse på SSD'en)

    Jeg sælger mit sidste Kira fra Kono, et kompakt 99-Key fuldt programmerbart tastatur med flere lag og RGB effekter. Det har været brugt i et par måneder, men leveres rengjort efter alle kunstens regler.


    Der medfølger et robust sleeve og alle de ekstra taster vist på det ene billede. Der er RGB i samtlige taster, samt underglow RGB i selve rammen.


    Der er som nævnt tidligere mulighed for fuld programmering af tastaturets taster med flere lag, samt support for nogle virkeligt advancerede lysscripts i tastaturets software. Rammen er ét stykke aluminium, hvilket giver et mere robust tastatur og en lidt bedre lydsignatur.


    Obs: Kompakt ANSI layout. Der er ikke ÆØÅ nordiske taster medfølgende, men du kan sagtens taste dem, såfremt du har valgt Dansk sprog på din PC.


    Keyboardet har Box Red Linear, som minder meget om Cherry MX Red hvis man ikke lige kender dem.


    Kan beses og afhentes i Aalborg, og ellers forsendes på købers regning.

    1800pp


    Billedgalleri

    https://imgur.com/a/GSnUvjT