Den første bøde og klip i kortet

  • Ja så skete det, i går efter arbejde kører jeg så ud som jeg plejer, og så bliver man prejet ind af en betjent..
    Tænker fuck jeg må sku have kørt for stærkt.
    Nå han tager mig ind, han siger så jeg kørte 80 men bliver skrevet for 77, så jeg for et klip og en bøde på 2000 kr, da han så ser at jeg har en cykel bag på, smutter han om og kigger. Ja sjovt nok var der ingen ekstra nummerplade på da jeg lige har skiftet bil med mine forældre og jeg ligger da ikke mærke til om den skal være på eller ej. Men det er så 500 ekstra.


    Ja det eneste jeg kan sige er, ja når man for den første bøde skal også gøres ordenligt :P hehe
    Man har lyst til at sige lorte politi, men igen så er det jo ens egen fejl.
    Jeg må sige, eftersom jeg kørte i mine forældres store Kia Ceed st, føles det ikke somom jeg kørte 80. Jeg kører normalt i en lille Mazda 2, og der kører jeg altid ca 55-60 på den strekning. Men såen er det.


    Jeg vill egenligt bare fortælle om min gode oplevese med min første bøde og så ja det første klip.


    Det kunne være fedt at se en statestik på det her.
    Hak 2 af svarne af, Om hvilket "nr" kørekort i er på og hvor mange klip i er oppe på, også hvis ingen :P
    I behøver ikke skrive jer i tråden hvis det er, men bare sjovt at se en statestik på det. Eventuelt fortælle lidt "dumme" historier omkring sig selv eller andre :P


    håber Afstemingen er lavet rigtigt :D

  • Jeg kan da også tilføje, at jeg fik et klip i kortet samme dag det blev indført i Danmark. Jeg skulle til Vejle og deres bygrænse starter åbenbart meget meget langt ude :) så kørte 70 i 50km zonen :(

  • Første kørekort og ingen klip.... Har kun fået én bøde (blev bonget for at køre 58 hvor man måtte køre 50).
    Men det hænder da jeg "kommer" til at køre lidt for stærkt. Så jeg har ærligt talt kun hån til overs for dem der får både bøder og klip i samme rate som vi andre skifter undertøj.
    En ting er nemlig at man er så dum at køre for stærkt (som jeg selv må indrømme at være). En helt anden ting er at man er så snotdum, at man bliver taget for det og endda så tit at man får taget kortet.... Jeg har haft kørekort i over ti år og har kørt mange timer dagligt i kbh og omegn i omkring 7 år, som sagt kun med én eneste bøde. Så min mening er klart at man burde holde det for sig selv, hvis man har fået taget kortet - det er sgu for pinligt :finger:

  • Heh, det var sku da bad luck.


    Har stemt på det 2. kørekort. Har aldrig fået et klip. Da jeg var 18, skulle jeg fra Struer til Herning for mester. Han havde lige fået ny bil, en peugeot 307cc. Jeg fik lov at tage den nye bil, med betingelse om at jeg skulle være i herning inden klokken 11. På det tidspunkt var klokken omkring 10.20 så jeg havde lidt småtravlt. Kørte cirka halv 11, så kunne godt se at jeg skulle køre hurtigt. Turen gik fint, vil tro at jeg holdte en gennemsnitsfart på et godt stykke over 120. Nåede ud på Herningvej og næsten til Herning, da en civil panser kommer op på siden af mig og vinker mig ind. Han sagde at han havde målt mig til 149 Km/t over 1600m. Da jeg kun var 18, vil det sige at jeg kun havde kortet på prøve og skulle derfor generhverve. Damn det var bittert!!! Fik en bøde på 5kg. og ca 6kg. for generhvervning(staveplade)


    Blev jeg klogere? Helt sikkert! Kunne ikke drømme om at køre sådan i dag og sørger altid for at holde godt øje med bakspejlet :dance:
    Fik aldrig en skid af min mester, selvom det var hans kransekage som skulle til Herning. Nok den dyreste kransekage jeg har haft noget med at gøre.
    Nok også derfor jeg ikke blev der, én dag efter jeg var udlært.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af keand
    Heh, det var sku da bad luck.


    Har stemt på det 2. kørekort. Har aldrig fået et klip. Da jeg var 18, skulle jeg fra Struer til Herning for mester. Han havde lige fået ny bil, en peugeot 307cc. Jeg fik lov at tage den nye bil, med betingelse om at jeg skulle være i herning inden klokken 11. På det tidspunkt var klokken omkring 10.20 så jeg havde lidt småtravlt. Kørte cirka halv 11, så kunne godt se at jeg skulle køre hurtigt. Turen gik fint, vil tro at jeg holdte en gennemsnitsfart på et godt stykke over 120. Nåede ud på Herningvej og næsten til Herning, da en civil panser kommer op på siden af mig og vinker mig ind. Han sagde at han havde målt mig til 149 Km/t over 1600m. Da jeg kun var 18, vil det sige at jeg kun havde kortet på prøve og skulle derfor generhverve. Damn det var bittert!!! Fik en bøde på 5kg. og ca 6kg. for generhvervning(staveplade)


    Blev jeg klogere? Helt sikkert! Kunne ikke drømme om at køre sådan i dag og sørger altid for at holde godt øje med bakspejlet :dance:
    Fik aldrig en skid af min mester, selvom det var hans kransekage som skulle til Herning. Nok den dyreste kransekage jeg har haft noget med at gøre.
    Nok også derfor jeg ikke blev der, én dag efter jeg var udlært.


    Teknisk set han ikke betale dine bøder.... Det har vist noget at gøre med at han jo ikke må opfordre dig eller tvinge dig til at begå kriminalitet - hvilket man jo kan sige det ville være, hvis han betalte dine bøder.
    Men bortset fra det havde han da sikkert nogle kontanter han godt lige kunne have stukket dig under bordet...kransekagen taget i betragtning ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Keder


    Teknisk set han ikke betale dine bøder.... Det har vist noget at gøre med at han jo ikke må opfordre dig eller tvinge dig til at begå kriminalitet - hvilket man jo kan sige det ville være, hvis han betalte dine bøder.
    Men bortset fra det havde han da sikkert nogle kontanter han godt lige kunne have stukket dig under bordet...kransekagen taget i betragtning ;)


    Jeps, præcis det jeg mente. Ikke så fedt at skulle betale så mange $$$ når man er i lære...

  • Hehe, man skal passe på med at låne forældrenes fine bil.
    Jeg har en veninde, jeg var ude at køre med en dag. Uden hun lagde mærke til det, var vi oppe på 160 km/t, hvor man ellers kun må køre 110. Så bad jeg hende sænke farten. :crazyeyes:


    Jeg har kun haft kørekort i et år, og der har ikke været bøder endnu. Men jeg holder mig som regel også til fartgrænsen...

  • Har haft 2 klip, men de er væk nu, så jeg "stemte" ingen klip.


    Men ja, det er sgu altid surt at få både bøde og klip, men som du selv har været inde på, er man jo selv ude om det.
    Fik 2 klip på en uge.. Super godt klaret.. :crazyeyes:


    Stort set alle kører for stærkt en gang imellem.


    Ekselmpelvis må man kun køre 40 igennem Vinderød. Fra Asserbo af er en okay stejl bakke, hvorfra man kommer med 80 i timen. Så for at komme under 50, skal man bremse, eller også slippe speederen meget før.
    -Jeg holder mig ofte på den rigtige side af 50, men det sker da somme tider at man kommer til at ligge på 55, og så er klippet der jo.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • ingen klip - ingen fartbøder - ever - har haft kørekort siden 1992.
    dog 1 parkeringsafgift.


    men nok også mest fordi der ikke er så mange Politibiler heromkring Vojens.
    kører dog som regel under "1 klips" fartgrænsen.

    PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz


    Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2


    Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager


  • hvor lang tid går der før at de klip forsvinder man har?? er et 2 år? 3 år??

  • heller ingen klip eller bøder.. dog os ret ny i faget.. såh..


    men holder mig altid under klipgrænsen.. for 1 ting er en bøde - som er surt - en anden ting er klip..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog


    hvor lang tid går der før at de klip forsvinder man har?? er et 2 år? 3 år??


    3år..
    og når man har 2klip, kører man helt utrolig pænt de næste 3år.
    Man skal dog selv holde øje med hvor lang tid der er gået, eller også skal man smutte ned på politistationen og spørge, da de ikke må udlevere det over mail eller i telefonen.


    OT: Hvordan synes du Cee'den er at køre i?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen


    3år..
    og når man har 2klip, kører man helt utrolig pænt de næste 3år.
    Man skal dog selv holde øje med hvor lang tid der er gået, eller også skal man smutte ned på politistationen og spørge, da de ikke må udlevere det over mail eller i telefonen.


    OT: Hvordan synes du Cee'den er at køre i?


    Det er 2 klip, de første par år så vidt jeg husker.


    Jeg prøver personligt bare at følge trafikken og lyskrydsene, hvis det betyder jeg kører lidt for stærkt, så gør jeg da det, dog max 50% for hurtigt (155km/t på motorvej), da jeg nødigt skulle blive taget for at køre 60% for stærkt. Skal nok siges at jeg ikke har egen bil, men kun benytter mine forældres engang i mellem.

  • Ingen klip ingen bøder i DK. Dog har jeg 2 fart bøder fra bosnien, men der nede står de satme på hvert hjørne med deres måle udstyr.
    Jeg overholder nu farten i byen, og de steder hvor der er 60. Men på landevejen og motorvejen, puha, der har jeg lidt svært ved at styrer min højre fod.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Artisan
    Ingen klip ingen bøder i DK. Dog har jeg 2 fart bøder fra bosnien, men der nede står de satme på hvert hjørne med deres måle udstyr.
    Jeg overholder nu farten i byen, og de steder hvor der er 60. Men på landevejen og motorvejen, puha, der har jeg lidt svært ved at styrer min højre fod.


    ja men fartbøder fra udlandet tæller ikke som klip ellers havde jeg 5 klip i kortet fra da jeg boede i Amsterdam :)

  • Hehe nej, og slet ikke dem jeg fik dernede. Der spurgte han mig nemlig hvor meget jeg vil betale. Han kom med 3 forslag. 20, 30 eller 40.
    Jeg tænkte ehm... Ja så tar vi da 20'eren. Men de penge smuttede jo bare ned i hans lomme. Valuta i bosnien er ligesom den gamle DE Mark. (x4)
    Anden gang kostede det 10 mark, men så stak jeg ham en 50'er men han kunne ikke give tilbage. Så skulle vi lige kigge om vi ikke havde lidt mindre :T

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yilar
    Det er 2 klip, de første par år så vidt jeg husker.


    Jeg prøver personligt bare at følge trafikken og lyskrydsene, hvis det betyder jeg kører lidt for stærkt, så gør jeg da det, dog max 50% for hurtigt (155km/t på motorvej), da jeg nødigt skulle blive taget for at køre 60% for stærkt. Skal nok siges at jeg ikke har egen bil, men kun benytter mine forældres engang i mellem.


    Ja, 2 klip, og så det en ommer de første 3år man har kortet
    Så da må man jo bare køre lidt pænere.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb