Indlæg af Keder

    Hi guys


    Jeg kunne godt tænke mig at koble min wii til min 24" Samsung skærm....problemet er bare at skærmen kun har hdmi-, dvi- og vga-indgang - hvilket Wii´en jo så ikke kan matche i udgang :)
    Jeg antager hdmi og dvi er udelukket? Men hvad med vga? Jeg har set komponent til vga på nettet, jeg kan bare ikke finde dem i nogle fysiske butikker.
    Så to spørgsmål: kan Wii´en overhovedet køres igennem en vga indgang (jeg ved godt lyden skal klares ved siden af)?
    Hvor kan man købe sig et komponent til vga (dvs. komponentkablerne skal være hunstik)?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Yonzie
    Jeg har brevstemt, og det blev et Nej til tronfølgeloven af følgende grunde:
    * Jeg håber på en "Danmark går ikke ind for ligestilling OMGWTFBBQ!!!!!1!111oneone" forside på EB eller Se og Hor, gerne tilsat passende mængde harme fra en pro-ligestilling-i-kongehuset journalist (eller bare for at gøre noget ud en storm i et glas vand)


    Pænt mærkeligt at besvære sig med at brevstemme, når man tydeligvis ikke tager emnet seriøst....



    Quote

    * Jeg bliver meget overrasket hvis over 40% kommer ud af sofaen.


    Så er der jo kun så meget desto mere grund til at tage det seriøst. Din stemme betyder jo meget mere, end ved et almindeligt valg.



    Quote

    * Der er 75 år eller mere til det potentielt bliver et "problem".


    Sandt nok.... Men hvis vi nu løser "problemet" nu, så er der hvor lang tid til det bliver et "problem"? ;)


    Quote

    * Hvad er fordelen ved ligestilling i kongehuset? Hvis de virkelig skulle ligestilles ville det vel reelt betyde en afvikling da de kongelige så ikke længere er kongelige.


    Så bør du jo stemme blankt. Ved at stemme nej tilkendegiver du jo bare den holdning, at kongehuset skal fortsætte i den form det har nu.
    Ved at stemme blankt viser man jo at man ikke mener de givne valgmuligheder er tilstrækkelige. Så hvis nok mennesker stemmer blankt må politikerne jo forholde sig til det.



    Quote

    * Det ligger ligesom i ordet "KONGEhus". Det er en traditionel ting, og man kan ikke bare lave om på traditionerne. Ændringen i 1953 skete på baggrund af folkets ønske om kvindelig arvefølge, og blev inkluderet ved valget for at få folk ud af sofaen for at stemme om den egentlige grundlovsændring der skabte folketinget (før var der to ting i stil med USA) og satte den krævede stemmeprocent ned fra 45 til 40% (46% stemte for).


    Hvis du med "traditionerne" mener Grundloven har du fuldstændigt ret. Den kan man ikke "bare" ændre i. Men det er jo sådan set også derfor der bliver afholdt en folkeafstemning.
    Folkeafstemninger er jo en relativt stor begivenhed. Så en grundlovsændring/traditionsændring i forbindelse med valget syntes jeg bestemt ikke man kan kalde for "bare" ;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Også min første tanke :))


    Nej det kan godt være det bare er mig der er en gammel nar, uden nogen idé om hvad der foregår på nettet :D


    Bruger det nu også mest til at tjekke mails, læse nyheder, søge informationer i forb. med studiet.....og så naturligvis også til at kigge på nøgne damer og skrive med jer, når man har brug for en pause i arbejdet ;)


    Men jeg syntes stadigvæk det er en superfed side...også selvom jeg åbenbart er den eneste i DK der ikke kendte den :crazyeyes:

    Noget der kunne være supersmart var hvis man automatiserede det...og så hæftede oplysningerne fast på profilen.


    Dvs. hvis man indførte en feature hvor sælger og køber kunne give hinanden + eller - direkte på vedkommendes profil - lidt ligesom det foregår på Ebay.


    Jeg aner ikke noget om programmering eller fora-software...så det skal sikkert vise sig at være komplet umuligt.
    Men i det tilfælde af det er muligt er der sikker en af de kloge hoveder herinde der har hørt om det...eller måske kan gøre det muligt, hvis der blev udlovet et godt stykke hardware til den særligt begavede problemknuser :)


    Det er seriøst en af de fedeste sider jeg nogensinde har set! :clap:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Der ingår noget med prins i den engelske title.


    Kunne det være noget med "tyvenes prins"? Mit bud er Robin Hood - med Costner og Freeman :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Jeg synes ikke der er meget legende over en mand der opfører sig så dumt. :$


    Syntes da manden opførte sig legendarisk dumt ;)


    Vaskebjørnen er også lidt en legende i min bog :razz:


    Folk fra humaniora ender jo oftest i nogle bestemte stillinger. Så selvom humanister ikke nødvendigvis ender med en stillingsbetegnelse der direkte afspejler deres respektive fag. Så må man alligevel sige at uddannelsen de facto har en indflydelse på den endelige stilling og derfor også titel.... Noget med 70% af humanisterne er jo ansat i det offentlige i AC- eller undervisningsstillinger :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky


    Det er vist kun inden for de mest trationelle fag det gælder!


    Jeg kender ikke ret mange hvor uddannelsen bestemmer titlen på deres arbejde. Det gør der i mod deres stilling.


    Det modsiger jeg jo teknisk set heller ikke ;)


    Stillingen bestemmer titlen....men uddannelsen bestemmer som regel stillingen... Der er jo oftest en vis sammenhæng mellem den uddannelse man har og den type job man får. Der er naturligvis afvigelser. Men som udgangspunkt ender folk uddannet i detailhandelen i bestemte typer jobs og akademikere i andre typer :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    uddannelsen bestemmer da ikke titlen i den virksomhed man arbejder i?


    Ikke nødvendigvis.... Men stillingen bestemmer som regel titlen og uddannelsen bestemmer som regel stillingen ;)


    Hvad skal du bruge det til? Hvis det er for at imponere damerne kan du lige så godt kalde dig direktør - den titel er ikke beskyttet.
    Hvis det er til dit CV tror jeg ikke der er noget at hente ved at opfinde en eller anden fancy titel... Dem der ansætter folk kender alle tricks´ne og kan ganske udemærket godt lure at du "bare" er sælger.
    Men hvis det betyder meget for dig kan du jo kalde dig "Account Manager" eller "Key Account Manager". De titler forudsætter dog du har ansvar for dit eget portefølje. Så hvis din sælger stilling bare indebærer at du sidder ved en telefon og venter på kunderne ringer til dig er det vist at presse citronen. Men hvis du laver opsøgende og salg og måske ligefrem også opfølgende salg på dine egne kontakter begynder det at lugte lidt af "Account Manager". Skal du kalde dig "Key Account Manager" afhænger det af størrelsen af dine kunder. Dvs. hvis dine største kunder er fru Hansen og Brian, der kun køber for relativt små beløb er det måske lige friskt nok, at kalde sig "Key...." ;)
    Derudover kan du jo altid tage en mere afdæmpet vej og forsøge dig med titlen "salgskonsulent"...


    Men når alt kommer til alt ville jeg nok personligt være lidt varsom med at fokusere alt for meget på titler og istedet satse på resultater - så skal titlerne nok følge af sig selv.
    Problemet ved at blæse sin titel alt for meget op er jo at evnerne ikke nødvendigvis følger med. Så hvis du finder på en eller anden super-fancy titel risikerer du jo at evt. arbejdsgivere ikke tager dig seriøst, hvis du ikke kan bakke titlen op med evner/erfaring. Du risikerer i øvrigt også, hvis bluffet virker, at blive ansat i en stilling du overhovedet ikke har evnerne til - det er næsten det værste, da din troværdighed ryger helt ned i kælderen, hvis dit crasher fuldstændigt i ild og flammer ;)


    Så sats du hellere på resultater...kommende arbejdsgivere er røvligeglade med titler, hvis du kan fremvise de rigtige resultater....og tøserne er totalt ligeglade med din titel, hvis du har selvtilliden og pengene der følger med det at være en skidegod sælger ;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af woyer
    I skal have tusinde tak.


    Keder -> Jeg skal til at bygge nogle nye højttalere. Smider magneterne i baflen, betrækker med 0.3cm ahorn finér, smider så nogle magneter i frontstoffet - og så skulle det gerne blive hængende.


    Okay.... Ja det er knap så ophidsende som hoverboards og tidsmaskiner... Men alligevel okay fedt :)


    Held og lykke med projektet... Ebay er i øvrigt også et bud. Der kan man købe ret billige magneter.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af keand
    Heh, det var sku da bad luck.


    Har stemt på det 2. kørekort. Har aldrig fået et klip. Da jeg var 18, skulle jeg fra Struer til Herning for mester. Han havde lige fået ny bil, en peugeot 307cc. Jeg fik lov at tage den nye bil, med betingelse om at jeg skulle være i herning inden klokken 11. På det tidspunkt var klokken omkring 10.20 så jeg havde lidt småtravlt. Kørte cirka halv 11, så kunne godt se at jeg skulle køre hurtigt. Turen gik fint, vil tro at jeg holdte en gennemsnitsfart på et godt stykke over 120. Nåede ud på Herningvej og næsten til Herning, da en civil panser kommer op på siden af mig og vinker mig ind. Han sagde at han havde målt mig til 149 Km/t over 1600m. Da jeg kun var 18, vil det sige at jeg kun havde kortet på prøve og skulle derfor generhverve. Damn det var bittert!!! Fik en bøde på 5kg. og ca 6kg. for generhvervning(staveplade)


    Blev jeg klogere? Helt sikkert! Kunne ikke drømme om at køre sådan i dag og sørger altid for at holde godt øje med bakspejlet :dance:
    Fik aldrig en skid af min mester, selvom det var hans kransekage som skulle til Herning. Nok den dyreste kransekage jeg har haft noget med at gøre.
    Nok også derfor jeg ikke blev der, én dag efter jeg var udlært.


    Teknisk set han ikke betale dine bøder.... Det har vist noget at gøre med at han jo ikke må opfordre dig eller tvinge dig til at begå kriminalitet - hvilket man jo kan sige det ville være, hvis han betalte dine bøder.
    Men bortset fra det havde han da sikkert nogle kontanter han godt lige kunne have stukket dig under bordet...kransekagen taget i betragtning ;)

    Er jeg den eneste der er så nysgerrig at jeg gerne vil vide hvad magneterne skal bruges til? 8o


    Jeg forestiller mig noget med en tidsmaskine i kælderen eller evt. et hoverboard :T

    Første kørekort og ingen klip.... Har kun fået én bøde (blev bonget for at køre 58 hvor man måtte køre 50).
    Men det hænder da jeg "kommer" til at køre lidt for stærkt. Så jeg har ærligt talt kun hån til overs for dem der får både bøder og klip i samme rate som vi andre skifter undertøj.
    En ting er nemlig at man er så dum at køre for stærkt (som jeg selv må indrømme at være). En helt anden ting er at man er så snotdum, at man bliver taget for det og endda så tit at man får taget kortet.... Jeg har haft kørekort i over ti år og har kørt mange timer dagligt i kbh og omegn i omkring 7 år, som sagt kun med én eneste bøde. Så min mening er klart at man burde holde det for sig selv, hvis man har fået taget kortet - det er sgu for pinligt :finger:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af NiEn
    hej, er det lovligt at kopier billeder fra feks apple, intel, nvidia produkter og bruge på ens egen blog / hjemme side ?


    Kun hvis apple, intel og nvidia tillader det ;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    Det eneste grund til at Ronnie Coleman ikke skulle kunne gøre det, er at han simpelthen vejer for meget kontra sine muskler.


    Styrke er det sidste manden mangler - 1T benpres, 225kg bænkpres, 180kg dumbbell bænkpress.


    Har lige tjekket ham på wikipedia - han er pænt vild! 8o


    Men tilbage til emnet.... I princippet burde han vel være i stand til det...sådan du ved i princippet ;)
    Når Coleman er i konkurrenceform er hans fedtprocent garanteret lige så lav, hvis ikke lavere, end ham på filmens er. Så det meste af den ekstra vægt (såfremt han ikke benytter implantater eller olieindsprøjtninger) han bærer rundt på burde jo (igen i princippet) bare gå til ekstra muskelmasse/styrke.
    Ham Hanibal er så med alt sandsynlighed mere udholdende end Coleman - Coleman kan jo næppe løbe en 80-årig indbrudstyv op selvom tyven gik med krykker og havde astma :D Men hvis man tager udholdendheden ud af ligningen er det vel ikke teoretisk umuligt, at Coleman kunne gøre det samme :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af vanto
    er det ikke dum dummere eller hvad den nu hedder med jim carrey??


    edit må man citere serier???


    Jo Dum og Dummere :)


    Tror godt man må citere serier.... Der står ihvertfald ikke noget om at man ikke;)