Indlæg af muldvang

    Hej tweakere,


    Jeg har et sæt pc-højtalere (Altec Lansing MX5021), som jeg har min pc og mit tv sat til. Begge via minijack. Det fungerer således, at pc'en er sat til som normalt, og tv'et er sat til i den AUX-port, som er i volumekontrollen. På den måde kan jeg høre lyd fra pc'en og tv'et uden brug af omskifter/switch. Faktisk kan jeg høre lyd fra begge dele på samme tid, hvis det skulle være.


    Jeg søger nu en måde at koble en mp3-afspiller til også, så jeg -- i teorien -- kan høre fra tre forskelle input på én gang. Med andre ord er jeg ikke interesseret i en omskifter så som denne . Det er rart, at man bare kan tænde for sit tv, pc eller hvad det nu er, og så kommer der lyd, uden at man skal vælge på en switch eller forstærker, hvilken kilde man vil have lyd fra.


    Kan det lade sig gøre uden det skal koste en bondegård?


    På forhånd tak!

    Der er ikke en nyere BIOS. Jeg har også prøvet at resette CMOS, og det hjalp heller ikke. Men eftersom det kører fint med en anden PSU, kan det vel heller ikke på nogen måde være bundkortet. (?)


    PSU'en slukker 5 sek. efter jeg har startet computeren, hvis jeg ikke har en harddisk sat til (WTF?), men ellers har jeg ikke noget sat til.


    Ja, jeg ved godt, at det er ineffektivt. Men tanken var at den bare skulle stå som en NAS, som kunne startes med WOL, og dermed ikke bruge så meget strøm.
    (Problemet startede egentlig med, at jeg ikke kunne få WOL til at virke, men efter nogle timers forsøg på løse det var det så jeg fandt ud af, at jeg heller ikke kunne starte med knappen. :rolleyes: )

    Hej Tweakere.


    Jeg har et problem med en PSU.


    Jeg har netop købt et Atom-board og fundet min gamle Corsair VX550W frem. Der er dog nogle problemer med at tænde for computeren:

    • Hvis jeg slukker computeren normalt, kan jeg ikke tænde den igen, medmindre jeg hiver stikket ud af væggen nogle sekunder.
    • Hvis jeg slukker computeren ved at holde tændknappen inde, kan jeg tænde den igen.


    Jeg har prøvet at sætte en anden PSU til, og så forsvandt problemet. Derfor antager jeg, at det netop er PSU'en, der giver problemet.


    Er der noget andet jeg kan gøre end at købe en ny PSU? ?(

    Hej,


    Jeg er kommet til at tænke på et spil, jeg spillede for ca. 10 år siden, men jeg kan simpelthen ikke huske, hvad det hedder. Det var til PC.


    Det var et slags arkadespil med mus/rotter i forskellige farver. De bevægede sig rundt på skærmen i rækker efter hinanden. Man skulle nu forsøge at sætte dem i orden efter farver, således at der kom flere rotter/musefter hinanden i de samme farver. Hvis der var tre, fire eller fem rotter/mus i samme farve gik de ud af spillet.


    Jeg har en ide om, at det hed noget med "Rats", men som jeg husker det, lignede det mere mus.


    Tvivler på at nogle kender spillet, men hvis I gør, så er jeg meget interesseret. :-)


    På forhånd tak!

    Hej,


    Det er godt nok ikke noget højt bud, men siden ingen andre byder ind, vil jeg gerne byde 100 kr. og så bare få det tilsendt på den billigst mulige måde. (Brevpost og så som B-post)

    Hej Tweakere


    Jeg kunne godt tænke mig et ekstra batteri til min bærbare Lenovo X301. Så jeg vil skifte dvd-drevet ud med et batteri - hvis det ellers kan fås til en ordentlig pris.


    Et originalt batteri koster 1000 kr. for 3 celler: http://www.laptops.dk/product_…a005f54226bc298a3da4bfb1c
    Det synes jeg er ret pebret.


    Nu faldt jeg så over dette batteri: http://www.amazon.co.uk/Superb…F8&qid=1315216253&sr=8-44


    Nogen der har erfaringer med uoriginale batterier? Det er jo væsentligt billigere...


    På forhånd tak!

    55 grader er ingenting. Grafikkort kan holde til at blive meget varmere, før de lukker ned.
    Måske er det noget andet i din pc, der bliver for varmt. Prøv at hente Hardware Monitor. Men den kan du se temperaturen på CPU'en også.

    Sennheiser skulle også levere nogle rigtig gode kvalitetsprodukter. Så en af deres modeller kan du også overveje. Jeg kender desværre ikke så meget til dem, at jeg kan rådgive dig.

    Jeg har netop købt en studie-pc, hvor et af mine højeste krav var, at den skulle være robust. Og der er Acer bestemt ikke at foretrække!
    Jeg ville kigge på Lenovo Thinkpad, Dell eller HP's business-serie, men det kan godt være det er svært at få det til at hænge sammen med de andre krav og prislejet.

    For hvert minut du bruger computeren, bliver din chance for at få nogle af dine ting tilbage mindre!


    Du kan prøve med programmet GetDataBack. Det koster vist 500 kr.
    Du kan også prøve med programmet PC Inspector. Det er gratis, men jeg ved ikke om det er lige så effektivt som GetDataBack.

    Jeg har droppet Adobe og bruger i stedet PDF Xchange viewer. Det starter lidt hurtigere end Adobe Reader.
    - Men om det virker i Windows 7, kan jeg desværre ikke svare på.

    Vent med at skifte køler på grafikkortet. Det kan du altid gøre, hvis du synes det larmer for meget. For de flestes vedkommende tror jeg ikke, at støjen er et problem. - Medmindre du vil spille i fuldstændig stilhed :crazyeyes:


    Men ellers ser computeren fin ud. Husk at der ikke er styresystem og skærm med.