Afgifter på alkohol fra England?

  • Hej allesammen :)


    Jeg og mine kammerater er store fans af mørk rom, og vi køber tit dyre flasker osv.. Det er vores hobby kan man sige. :) Og nu fandt jeg en side fra England -> http://www.thedrinkshop.com/pr…/productlist.php?catid=39 ... De er lidt billigere end i DK, og der er jo fragt på, men vi kan alligevel spare nævnværdige penge ved at købe det igennem hjemmesiden! Hvis jeg bestiller nogle flasker hjem til DK vil der så komme en eller anden klam afgift på? Jeg er ikke klar over hvordan det fungerer?


    Er der nogle af jer der er inden i det? :)


    Mvh Hitmanden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    Nope, kun fragt i skal betale for, da det ligger inden for EU.


    Nemlig :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Der er dog en vis mængde du skal holde dig under. Jeg kan ikke huske hvor meget det er, men vist omkring 10 flasker eller 10 liter.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    10 liter.


    Der kan i se gutter. Der er en der ved det. Ja ja man kan kun tænke sig til om det er af personlig erfaring. :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Når man bor i Midtjylland som jeg gør, er det meget naturligt at køre syd for grænsen for at handle til diverse fester, og selvfølgelig undersøger man toldreglerne i den forbindelse ;)


    Det behøver man nu ikke at bo i midtjylland for. Min makker på job kører hver anden week end til flensborg og henter bla konserves og øl til arb kollegaerne. Specielt koncerves er der gode penge at tjene på så der kan jeg kører med når jeg har lyst. Det gir jeg ikke andet for end jeg hjælper ham med at læsse en halv palle øl. :cheers: Men det er vist en anden snak. :oops:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Det behøver man nu ikke at bo i midtjylland for. Min makker på job kører hver anden week end til flensborg og henter bla konserves og øl til arb kollegaerne. Specielt koncerves er der gode penge at tjene på så der kan jeg kører med når jeg har lyst. Det gir jeg ikke andet for end jeg hjælper ham med at læsse en halv palle øl. :cheers: Men det er vist en anden snak. :oops:



    det er ulovligt/stafbart at videre sælge importerede vare.. med mindre man opgiver det til skat.. og så kan man ikk tjene på det alligevel..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Ring og spørg SKAT. Der var engang hvor det at tage til udlandet og hente sprit ikke var det samme som at bestille det fra udlandet til levering i Danmark. Om reglerne har ændret sig, så begge dele nu er afgiftsfrie ved jeg ikke ... men det ved SKAT jo ;)


    På et eller andet område tror jeg dog at staten har bevaret den punktafgift, eller hvad de nu kaldte den, hvis man bestilte sprit i udlandet....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SGN_X


    Jep 8)


    Jamen det hele startede for 5 år siden med et par flasker Bacardi Black. :) Derfra gik vi videre til Captain Morgan, men nu drikker vi stort set ikke andet end det lidt finere rom.


    Det vi drikker til "hverdag", altså når vi går i byen osv, er:
    Matusalem 10års (ca. 170kr)
    Matusalem 7års (ca 160kr)
    Bacardi 8års (ca. 220kr)
    Havana Club 7års (220kr)
    Havana Club Reserva (ca. 160kr)
    El Dorado 12års (ca. 280kr)


    ...og ellers nye og specielle romme, som købes hos div. vinhandlere. Prisen for en god blandingsrom ligger mellem 150 til 300 kr :) Vi drikker det som regel med med Coca Cola eller Ginger Ale...og en skive lime!


    Når vi skal være lidt finere på den, drikker vi:
    El Dorado 21års ( ca. 500kr)
    Matusalem 15års (ca. 300kr)
    Ron Zacapa 23års (650kr)
    Ron Millionarion 15års (ca. 420 kr) -> min nydnings rom!
    Havana Club Barrel Proof (ca. 350 kr)
    Rum Nation 23år (ca. 600kr)
    Rum Nation 14års (300kr)


    Det meste af det nævnet har jeg til at stå i mit barskab! :T Elsker det skidt! hehe


  • Tusind tak :) Kan være jeg prøver nogle af dem en våd aften ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king



    det er ulovligt/stafbart at videre sælge importerede vare.. med mindre man opgiver det til skat.. og så kan man ikk tjene på det alligevel..


    Det ved jeg ikke noget om. Det er ikke mig der sælger noget. :$
    Jeg køber kun til eget forbrug og max 10 liter sprut. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().