Indlæg af Braindead

    Hej Tweak


    Hvad er den bedste måde at sikre sit hjemmenetværk på? Nytter det at smide penge efter en hardware firewall?
    Hvordan sikrer I jeres netværk? Er der evt. en router eller andet der kan anbefales?

    Computeren kom op at køre dagen efter!
    Strømforsyningen kom med et 2x4 pins stik til CPU'en, der sad sammen i et 1x8 pins stik. Jeg var bare lidt længe om at finde ud af at stikket kunne skilles ad, til 2x4 :)

    Ja der er brugt standoffs. Køleren er en std. Intel køler og jeg brugte blot den kølepaste der sad på, ikke noget 3. parts.
    PSU er en Antec VP500PC. Køleren er blot midlertidig til lige at få systemet op og køre.

    Hey tweakers


    Jeg står med en ny-samlet computer der ikke vil boote. Når man trykker på power-knappen kommer der lys i RAM, alle blæsere og harddisk kører, men kun i ~1,5 sekund. Jeg har prøvet at tage div. kabler til frontpanelet fra, tage grafikkortet ud, men intet af det gjorde nogen forskel. Umiddelbart kan jeg ikke se hvad problemet skulle være så jeg håber på lidt hjælp herindefra. Såvidt jeg kan læse mig til burde bundkortet gerne boote med CPU'en ud af kassen, men først OC'e efter en BIOS update.


    Allen delene er helt nye.
    Specs:


    Bundkort: MSI H81M P33
    CPU: Intel Pentium G3258
    RAM: 2x4GB Geil PC3-12800 CL11
    GFX: Gigabyte GTX 750 2GB
    PSU: Antec 500W


    Any help is appreciated!

    Hej Tweakers! Det er 100 år siden jeg sidst har kigget hardware så jeg er lidt ude af sync desværre..


    Hvor meget grafikkort for man får 800-1000kr? Evt. brugt? Kan det betale sig at købe brugt eller er der stor risiko for at blive brændt?


    :rules:

    Eftersom jeg stort set ikke bruger min stationære PC efterhånden har jeg overvejet at sætte den til salg, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg kan tage for den. Så det ville være fedt hvis nogen gad komme med nogle realistiske bud på hvad den er værd. :)


    Intel C2D E8400 - Kører stabilt 3.1Ghz (Inkl. Xigmatek HDT-S1283)
    BFG GeForce 8800GT OC, 512MB (Inkl. ekstra køleprofil og blæser som jeg har glemt navnet på)
    Gigabyte GA-EP35-DS3
    OCZ Gold Edition 4GB DDR2 PC2-8500C5
    Corsair 520W modular PSU
    Antec 900 kabinet


    Alt i alt en pålidelig og nogenlunde stille maskine. Men det er klart den ikke kan følge med de nye monstre..

    Jeg står med et problem. Jeg vil gerne have streamet både musik og film fra min NAS - Det er i sig selv simpelt nok. Men jeg vil gerne kunne styre det hele fra min macbook, uden kabler overhovedet (Til Macbook'en, that is).
    Mht. musik har jeg allerede en løsning med Airport Express. Her kan jeg have musikken liggende på NAS'en, åbne dem på macbook'en og streame den til anlægget igennem Airporten.


    Men hvis jeg vil starte en film på netværket, skal jeg have en form for afspiller der kan fjernstyres med min macbook - Her har jeg overvejet simpelthen at stykke en billig computer (den skal stadig kunne klare full HD streaming (opkobles til TV og projekter)) sammen, gemme den væk og fjernstyre den med min macbook - Jeg synes bare ikke jeg kan finde noget software til dette? Ikke som har en OSX client og PC server side.


    Er der nogen der har et bud på en løsning / kender til et alternativ? Eneste krav er at jeg skal kunne fjernstyre det fra macbooken. Jeg har ikke noget imod at lægge lidt mønt i software hvis der ikke findes noget gratis.

    Jeg har en Seagate ST3750640A på (w8 for it) 750GB. Den er på det seneste begyndt at larme i intervaller på noget der ligner 5s med 10s mellemrum. Hvis jeg holder imod på siden af mit kabinet formindskes larmen og med et let bank på siden forsvinder det helt. Blot for at komme igen senere...


    Nogen der ved hvad det kan skyldes, er den ved at stå af? :(

    Hellere den første shake en time før træning og en juice eller et stykke frugt 15min inden træning.
    Det mere fordi at maven bruger energi til at fordøje din shake som du skal bruge på at træne.
    Ellers er det fint.


    Udover de tidspunkter i forbindelse med træning er der ikke noget der hedder optimalt tidspunkt, du skal bare have dækket dit protein og kcal behov igennem dagen. Der skal helst ikke gå mere end 2-3 timer imellem måltiderne.


    Mht. til kreatin så læs nedenstående tråd, han beskriver det meget godt med metaforen om glasset.
    http://www.bodybuilding.dk/vie…highlight=kreatin+loading

    Selvfølgelig er rigtig mad bedre, det er derfor det hedder et kosttilskud. Men for mange, inkl. mig selv, er det nemmere at få en del af de proteiner og kcal der behøves igennem en shake eller to kombineret med massere af god mad.

    Jeg skrev i et tidligere indlæg, at du skal ligge i kcal overskud. Så det er det man tror hvis du læser mine indlæg.
    Og hvis du vælger light kakao så er der ikke alle de kcal du snakker om.


    Og hvis du ser det fra resultatmæssigt synspunkt, så er der vel ikke så meget at diskutere i, at proteinpulver har højere indhold af protein (Hello Captain Obvious) og smider du et par gram havegryn i har du dig en fin gainer.
    Jeg kan virkelig ikke forstå at du ikke kan se forskellen på proteinpulver og kakaomælk. Det gør ikke hele arbejdet for dig nej, men det er da klart at foretrække frem for kakaopulver - siden du ikke har fået resultater med proteinpulver, har du så overvejet om resten af din kost, din træning og ikke mindst din søvn har været i orden?

    Zalman - Lad være med at putte ord i munden på mig, jeg har på intet tidspunkt sagt at man kun behøver protein efter træning. Det var hvorvidt kakao var lige så godt efter træning som proteinpulver.


    Og du mener at 500-600kcal fra kakao (det er så sukker der udgør kalorierne) er specielt godt for kroppen?