IP-adresse: hvor meget afsløres?

  • Den afslører helt ned til hvor du bor, dog tror jeg ikke, medmindre du kontakter du øverste instanser indenfor IP-tildeling, du får adgang til sådanne oplysninger. Hvad skulle almindelige dødelige danskere bruge disse informationer til? Jo ifm IT-kriminalitet, men så kender politiets IT-afdeliong nok hvad det drejer sig om.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BasHuus
    Den afslører helt ned til hvor du bor, dog tror jeg ikke, medmindre du kontakter du øverste instanser indenfor IP-tildeling, du får adgang til sådanne oplysninger. Hvad skulle almindelige dødelige danskere bruge disse informationer til? Jo ifm IT-kriminalitet, men så kender politiets IT-afdeliong nok hvad det drejer sig om.


    ikke helt.. men som Pinky skriver så afslører den til der hvor centralen står.. nu ved jeg min ikke står i min by, så derfor jeg lige ville sige det :)

  • Så vidt jeg har hørt vil den nyeste IPv6 kunne spore helt præcis hvor du sider, om du så sider på trådløst net i s-toget til hillerød eller hjemme i boligen, og vil muligvis fortælle meget mere end bare hvor du sider da den kan indholde langt mere information end den nuværende.. Dette er dog ikke noget jeg kan bekræfte men så vidt jeg har hørt forskellige steder er det endnu et skridt mod et overvågnings samfund ;)


    I IPv4 kan man blot se hvad central du sider på, og udbyderen kan selfølgelig oplyse om din adresse da de kan se hvor de har tildelt IP-adressen til.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB


    Jo i sidste ende kan den spores helt ned til din router..


    Som Pinky skriver er det kun din internet udbyder der kender adressen.


    Hvor tæt på du kan selv kan komme til at se det, kommer lidt an på udbyderen.
    Så vidt jeg husker var mit TDC Hostname altid baseret på hvilken central jeg var på. Med sydenergi ser det ud til at være lidt sværere at finde ud af hvad der er hvad.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k
    Så vidt jeg har hørt vil den nyeste IPv6 kunne spore helt præcis hvor du sider, om du så sider på trådløst net i s-toget til hillerød eller hjemme i boligen, og vil muligvis fortælle meget mere end bare hvor du sider da den kan indholde langt mere information end den nuværende.. Dette er dog ikke noget jeg kan bekræfte men så vidt jeg har hørt forskellige steder er det endnu et skridt mod et overvågnings samfund ;)


    Det er noget vrøvl, groft sagt, giver ipv6 blot mulighed for flere ip adresser. Når det engang bliver implementeret, sådan ISP'erne benytter det.
    Udbyderen vil stadig være den eneste der har informationerne om hvilken ip adresse der er givet til en given person.

  • Har i så hørt om de hemmelige ip'er? dem fra Nasa.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af arnbak


    Det er noget vrøvl, groft sagt, giver ipv6 blot mulighed for flere ip adresser. Når det engang bliver implementeret, sådan ISP'erne benytter det.
    Udbyderen vil stadig være den eneste der har informationerne om hvilken ip adresse der er givet til en given person.


    Nemlig ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Det alligevel lidt nasty'it når man går ind på sjove hjemmesider står der at man kan møde piger i Trige... og jeg bor i trige, hvor er de piger??? :)


    Synes sku heller aldrig jeg har set dem!


    De gemmer sig :crazyeyes:

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB