Indlæg af Grus

    Hysterisk velholdt Beoplay H5 i SORT købt august 2016. De har aldrig passet mine ører ordentlig, hvorfor det nu er på tide at sælge dem til en ny glad ejer.


    Med følger alt standardudstyret: 3 størrelser gummidutter, 3 størrelser skumdutter, oplader, bærepose.


    Derudover medfølger originale silikone ørebøjler i forskellige størrelser der hjælper til at holde hovedtelefonerne på plads i store som små ører.


    Lyden er god med fin diskant og dyb bas. Har klaret alt fra elektronisk til metal til stor tilfredshed for mit vedkomne. Fuld equalizer via Beoplay App til iPhone og Android der tillader detaljeret justering af lyden.


    Befinder sig i Aalborg-området.


    Pris: 950,-

    Det er længe siden jeg har pillet ved PFsense, men har før opsat gateways hvor vi lavede prioritering af pakker på baggrund af pakkestørrelser.
    Fx blev pakker under 1 MB opprioriteret, hvilket gjorde at "almindelig" surf fik præcedens over fx. torrent downloads eller streaming, da disse pakker typisk er meget meget meget større. Dermed undgik vi også at en enkel bandit på netværket åd hele båndbredden fra alle andre, når han skulle bruge den nye Harry Potter film.


    Her er der derfor ikke brug for at begrænse pr. IP da prioriteringen af pakker på baggrund af størrelsen automatisk klarede det.
    Så er det op til dig at finde ud af hvad sweetspot er.


    Jeg vil mene PFsense burde kunne klare noget lignende.

    Som andre også skriver, så har din router helt sikkert indflydelse hvis du bruger den til at håndtere VPN.


    Mit eget eksempel, jeg har 300 mbit fiber:


    • Min gamle Linksys E3000 router, med OpenVPN server kunne levere ca. 30 mbit.


    • Mit gamle pfSense setup, en desktop pc med Core 2 Duo 2,66 ghz, 4 GB DDR2, Realtek netværkskort, mekanisk harddisk og OpenVPN kunne levere ca. 75 mbit.


    • Min nuværende virtualiserede maskine med Sophos UTM på en VMware ESXi 6.5 host med Core i7-4790k, 32 GB DDR3, Realtek netværkskort, SSD'er. Til maskinen tildelt 2 vCPU og 3 GB RAM (shared memory) leverer 200 mbit på OpenVPN og L2TP/IPsec -> bemærk at jeg ikke har haft mulighed for at teste den på større end en 200 mbit linje, så potentielt kan den give mere end det.



    Summasummarum, så har hardwaren der leverer din VPN en del at sige :)

    Her i weekenden valgte min RAID controller at smide en disk. I den omgang fandt jeg også ud af at den ikke sender SMART info videre til styresystemet, faktisk har den slet ingen overvågning. Som resultat heraf har jeg nu en defekt disk og to yderligere med bad sectors uden jeg anede det (det meste data er reddet, hurra for det!).


    Jeg bruger ikke RAID funktionen på kortet, men udelukkende JBOD og klarer resten med Storage Spaces i Windows Server 2016.


    Jeg skal derfor på jagt efter en af to ting:
    1. En RAID/JBOD PCIe controller til min. 4 diske der kan enten sende disk health videre til Windows, eller selv overvåge diskene og fx. notificere mig via email ved fejl m.m.
    2. Et JBOD enclosure (USB3? eSATA?) med samme mulighed som (1) og enclosure awareness på diskene, så Storage Spaces har styr på hvilken disk der sidder hvor.


    Vi kører selvfølgelig SATA III. Der kommer primært til at sidde en håndfuld WD Red 3 TB diske i.


    Nogen erfaringer eller forslag?

    Så vidt jeg lige kan google mig til, så er det en dll som Nero skal bruge for overhovedet at virke - dermed inkluderet når du installerer programmet.
    I et tilfælde som dit, vil jeg foreslå du geninstallerer softwaren, det skulle meget gerne løse dit problem.


    Alle de hulumhejmetoder der kan laves med cmd o.lign. fungerer efter min erfaring ikke altid super godt.

    Mit nyerhvervede Asus H110-M Plus har kun én case fan udgang på bundkortet, men mit kabinet har to blæsere, begge PWM. Spørgsmålet er om jeg kan benytte en Y-splitter på bundkortet og dermed tilslutte begge blæsere uden at riste bundkortet, men samtidig bevare muligheden for dynamisk styring af blæserhastighed fra bios?


    Jeg kan ikke lige lure hvilke problemer jeg evt. måtte rende ind i her.


    Den splitter jeg har kig på er denne: https://www.coolerkit.dk/shop/…2&track=searchdbprodukter

    Jeg søger en i5-6600 incl. køler. K'eren kan i princippet også bruges, jeg må dog erkende at jeg nok aldrig kommer til at overclocke den alligevel, så hvis jeg kan spare lidt penge ved at undlade dette ciffer så gør jeg gerne det.

    Jeg arbejder som udvikler hos Inspari (konsulenthus med fokus på Business Intelligence) og bruger hoveddelen af min tid på at udvikle databaser og diverse integration til og fra kildesystemer for en bred vifte af kunder.


    Derudover har jeg et hus der skal passes, en kæreste og et barn.


    Når jeg kigger på min sparsomme fritid så springer jeg i faldskærm i Nordjysk Faldskærmsklub.

    Det førnævnte Raven er også til salg hvis det er - Det har en del brugsridser men fungerer som det skal. Men du kan jo vende tilbage hvis det har interesse. Kan se du bor i Aalborg? hvilket passer perfect. :)


    Det er faktisk smart at det har backplate i toppen i stedet for bagved, da serveren står inde i et hjørne. Hvad sælger du det for? Skriv gerne PM.

    I forbindelse med min server trænger til et makeover, skal jeg også have fat i et nyt kabinet. Mit primære krav er egentlig at jeg kan finde et med masser af HDD bays. Lige nu har jeg et mITX kabinet med 4 bays, så jeg kan tilgå diskene fra fronten af kabinettet lidt a la Cooler Master HAF XB. Den nye maskine kommer til at have et ATX bundkort, så jeg skal bruge et større kabinet. Jeg skal heller ikke afvise at der kommer flere diske til, men 4 er minimumskravet.


    En nice-to-have ting er hvis det også er cube-agtigt. Det er måske lidt et long-shot med et ATX bundkort.


    Bemærk at jeg leder efter et med samme skuffer i fronten, som HAF XB (og mit nuværende mITX kabinet har). Det skal være et ATX da jeg skal bruge en masse PCIe porte til forskellige udvidelseskort.


    Nogen der har et gyldent bud på et kabinet?


    Hej Jens Ole


    Jeg lever af at bygge Business intelligence løsninger, så man kan sige jeg har fingrene nede i suppen :)


    Info Suite har jeg ikke lige erfaringer med, men arbejder jævnligt på løsninger hvor der anvendes bl.a. QlikView, Qlik Sense, Tableau, Microsoft Power BI, TARGIT, SSRS m.fl.


    Hvilken base har I for nuværende? Her tænker jeg SQL Server e.lign.?