Indlæg af AbeTis

    Har masser af lagerdiske, så det skal primært bare bruges til windows og diverse programmer.


    Havde gået lidt og set på nogle 120gb, da det ligger omkring det prisleje jeg tænkte.
    Men de diske du nævnte RTM, de er bagud kompatible? ang. SATA? Eller skal jeg, som Shilka nævner, have sådan en controller?

    Hey


    Får snart en lille gave på omkring 3k, så tænkte jeg, at jeg lige vil forkæle mig selv med noget nyt elektronik.


    Har gerne ville have en SSD i lang tid nu, så nu hvor jeg "får penge til det", så skal det være.
    Men hvad vil i anbefale? Regner ikke med at bruge alle 3k, men omkring de 1500-2000kr.


    Er der ellers noget man skal være opmærksom på, for har ikke rigtig fulgt helt med omkring SSD'er her på det sidste.


    Har forresten et Gigabyte EX58-UD5 bundkort, hvis det gør nogen forskel.


    Tak på forhånd!

    Hey


    Har her for nylig købt et par af disse headphones: http://www.beatsbydre.com/prod…ucts.aspx?pid=B3808&cat=1


    Virker perfekt og lyden er superb.. Men der er godt nok et lille problem. Hvis jeg hører musik fra mobilen er der intet i vejen, men hvis jeg sidder ved computeren, og tilslutter dem min forstærker (NAD C 372), så kommer der pludselig en masse statisk støj, når intet spiller.. Volumen af denne støj, afhænger meget af hvordan jeg vender og drejer mit hoved.. Men når der er musik er der intet støj


    Så mit spørgsmål er, er det fra min forstærker denne støj kommer fra, og er det meget normalt? Eller er der noget galt med mine headphones?
    Oplevede det bare ikke med mine tidligere headphones (sennheiser).



    Håber i kan hjælpe :)

    Hej


    Har lige været ude og købe et ekstra sæt ram, da jeg kun havde 3gb før. Så købte 3gb mere.
    Da jeg lige havde sat dem i, sagde windows (når jeg højreklikkede på denne computer......) at der var 6gb, men kun 4gb usable. Tjekkede inde i bios, og der sagde den også kun 4gb


    Prøvede så at flytte rundt på dem, og tjekkede bios igen, så stod der 6gb, fint tænkte jeg.
    Men så inde i windows igen, så siger den 6,00 GB (5,50 gb usable)..


    Nogen der har et svar på dette? For har haft 6gb i tidligere, og der var intet.. Dog var det 3x2gb, nu er det 6x1gb istedet, men har det virkelig noget at sige?


    håber i kan hjælpe.

    Hej


    Her for en uge siden satte jeg en splinter ny harddisk i min computer. Det er en Western Digital Caviar Black, 750 gb. Bruger den som lager, og den fungerede helt fint uden problemer af en art. Men i dag, efter at have downloaded et album og hørt det, så er harddisken forsvundet i "My Computer".
    Har prøvet disk management, men der er den heller ikke. Har prøvet refresh osv, men intet får den frem.


    Nogen der har prøvet lignende, og muligvis har en løsning? Har prøvet at genstarte, men hjalp ikke.


    På forhånd, tak!

    Ja, hvis der er nogen der ligger inde med det, og gerne vil sælge dem, så må de meget gerne sige til, så kunne jeg i hvert fald være vældig interesseret :)

    Hej...


    Jeg sidder med et lille spørgsmål. Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor det er vigtigt at ingen data går tabt hvis harddisken skulle ryge på min server, som jeg har lejet.
    Jeg tænkte så, at det ville være godt hvis den var i RAID, så den kunne gemme det samme to gange, og dermed ikke miste data hvis den ene harddisk på mine lejede server gik ned.
    Min plan er et leje den hos: http://tdcwebmore.dk/hosting/cloud-services/sammenligning


    Men de siger at de ikke kan køre RAID, men i stedet SAN, som skulle være bedre. Men hvad jeg har kunnet finde, har jeg ikke rigtigt kunne finde svar på om det kan det samme som RAID.


    Altså meningen er, at det ikke bare skal være, så den tager backup 10 gange på et døgn fx., men at den tager backup, eller bliver saved, ja, nærmest hele tiden i løbet af en dag - ligesom hvis det var i RAID.


    Da jeg nemlig har en kalender på min side, som bliver opdateret ret ofte, så nytter det nemlig ikke noget hvis jeg lige pludselig mister flere timer af data, hvis den kun bliver backuppet nogle gange i døgnet.


    Så er der nogen der kan forklare hvad forskellen, ulempen etc. er ved det ene frem for det andet ?



    På forhånd mange tak.

    Hey


    Efter geninstallation af windows 7 på en helt ny harddisk, gider min anden delte harddisk ikke at vise alle partitions.


    Har en gammel sata disk, som jeg har delt op i to. MP3z og HDD2. MP3z virker fint, hører musik fra den lige nu. Men HDD2 er forsvundet, kan ikke ses mere under bjælken computer..


    Andre der har haft samme problem, og/eller kender en løsning på dette?

    Hej


    Jeg har for godt en måned siden erhvervet mig en splinterny computer. Jeg har så for nogle dage siden prøvet at overclocke ved hjælp af det indbygget system i gigabyte's bundkort, M.I.T. Utrolig nemt at bruge. Min bror har 99% den samme computer som mig, og han fortalte, at en i7 920 core kørte ok stabilt på omkring de 3,2-3,3Ghz (Ikke standard køler). Jeg prøvede men det ser ikke ud til at virke, samt mine ram clocks ser meget mærkelige ud.


    Billed fra CPU-z:
    [Blocked Image: http://img413.imageshack.us/img413/4215/shitj.jpg]


    Inde i bios har har sat den der multiplier (tror jeg det hedder) til 20. Har ingen ide hvorfor den står til 20 i cpu-z. Har opdateret bios til den nyeste. Men det sjove er, når computeren lige er startet så ligger cpu clock på 3,3-3,4Ghz. Men så falder den så til 2ghz.


    Nogen der har haft lignende "problemer"?
    Tænkte måske at den selv kørte clocken ned, hvis den ikke bliver brugt(mindre strøm)? Ligesom ATI grafikkort gør?


    Håber i kan hjælpe :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Det skete også for mig da jeg installere Windows 7 sidst. En genformatering afhjalp problemet. Jeg tror det var noget virus, eller lignende der forsagede det hos mig.


    Jaa, kunne være man skulle prøve det.. Men vil da hellere lige høre om der var en nemmere omvej :)

    Hej


    Jeg har her for 2 uger siden fået en splinter ny computer, som egentlig burde kunne klare ALT hvad jeg giver den at klare.


    Jeg har, eftersom jeg har købt 6 gb ram, smidt windows 7 ultimate 64-bit i maskinen. Installationen foreløb smertefrit og alt virkede bare!


    Dagen efter bemærkede jeg, at den var utrolig ringe til at starte ordentlig op. Den kommer fint nok ind i selve windows, men når alle programmer skal loades osv, så sker det alt for tit at den bare fryser, og jeg kan absolut intet gøre. Jeg kan hverken få task manager frem, eller genstarte/lukke ned ved hjælp af start knappen.


    Det er som om den står og tænker RIGTIG kraftigt, men kan høre den ikke kører på harddisken. Af ram og cpu power bruger den ikke mere end hvis den bare står og idler.


    Til sidst bliver jeg nødt til at genstarte, indtil at den formår at loade windows+programmer ordentligt, hvilket oftest er efter en 2-3 genstart. Jeg er pisse sur over dette, da jeg håbede det ikke vil ske da jeg købte ny computer.
    Jeg kører dog nogle 32-bit programmer, så som winamp, google chrome, avg og få andre programmer.


    System:


    Intel Core i7 920 (ikke clocked) med Zalman køler
    Corsair Dominator pc3-12800 (3x2gb)
    HIS Radeon 5850 1gb GDDR5
    Antec Performance One P182
    Gigabyte EX58-UD5
    WD 750 gb harddisk
    Corsair HXEU 650 watt


    Håber i kan hjælpe mig på en eller anden måde, tak på forhånd!

    Hej....


    Jeg er lidt på den. Sad og legede med min bærbar (Asus Eee 1000H), som har RC Windows 7 på sig, og så lagde jeg den lige væk lidt, og da jeg så skulle til at bruge den igen, så kunne jeg ikke komme på nettet. Altså, jeg kunne godt logge på nettet, og få forbindelse, men når jeg skal bruge IE eller Chrome kommer den bare op og siger: "Denne webside er ikke tilgængelig".
    Når jeg vælger "Diagnose Connection Problems" siger den:
    "The remote device or resource won't accept the connection"


    Jeg har prøvet at fjerne IE og Chrome og installeret dem igen.
    Jeg ved virkelig ikke hvad der er sket, det er i hvert fald helt vildt irriterende.


    Nogle der har en ide ?




    Mvh.

    Godaften


    Da jeg er ret sikker på mit bundkort er færdig, leder jeg efter et nyt bundkort


    Det skal kunne køre:


    PC3200 ram, gerne dual channel
    AGPx8
    Gerne have 3 stks SATA porte


    Chipsettet må gerne være Intel 875P



    Skriv hvad i har! Er åben for alle forslag!

    Hej



    Har et lille problem som jeg håber på at nogle af jer kan hjælpe mig med.


    Sagen er den, at igår sad jeg og spillede WoW. Hørte musik i mens og alt var ved det gamle.
    Min storebror skulle så have nogle billeder fra min mobil som han havde taget, så derfor plugger jeg lige hurtigt min mobil til computeren vha. usb. Med det samme jeg gjorde det, døde computeren med det samme. Alt gik i sort.
    Fair nok, jeg starter op igen, men min mus og keyboard virker ikke. Jeg prøver andre usb porte. Intet virker.


    Computeren starter fint op, og venter bare på få indtastet password til windows.
    Idag har jeg så prøvet med nogle helt nye usb porte. Først nogle som jeg smed på bundkortet (i stikkene) og efter prøvede jeg med et PCI usb kort.


    Ingen af dem virker. Det sjove er, at der rent faktisk kommer strøm igennem usb portene.
    har prøvet med et gammelt keyboard med PS/2 stik. De lyser når den booter, men når man så skal til at skrive password, virker det heller ikke. kan ikke gå ind i bios fra boot.


    Har så lige prøvet at resette CMOS ved at tage batteriet ud i 10 min. Heller ikke noget.


    Link til mit bundkort


    Det er dette bundkort jeg har. Det er gammelt, i know.


    Men har ingen idé om hvad dælen jeg skal gøre nu.
    Håber der er nogle der kan hjælpe.


    Mvh
    Mads

    Hej igen...


    Ja, nu har jeg prøvet Avast et stykke tid, og korrekt, man kan slukke for alle de services der nu er, men fandt så lige ud af, at der stadigvæk, når alt er stoppet/slået fra kører ashServ.exe, ashDisp.exe og den kan jeg IKKE slå fra. Den siger access denied osv. osv., selvom jeg er logget ind som administrator. Heller ikke inde i msconfig kan jeg få den til at lukke helt ned.


    Jeg ved godt det ikke er smart IKKE at have tændt, men når jeg har brug for at have den slået fra, HELT, jamen så lukker jeg ned for mit internet samtidig.


    Så jeg har brug for et som kan lukke HELT ned, uden der er noget der bare kører lidt i baggrunden. Kan Avira det, eller...?


    For kører med Sygate Personal Firewall, og det er bare et klik og så lukker lortet ned, og så kan jeg ellers åbne det igen når jeg vil have det tændt.


    Så om det er en decideret slå fra knap, eller om jeg skal klikke, og så exite hele programmet, og så evt. starte det igen via et ikon på skrivebordet, det er sådan set ligegyldigt - bare det kan lukke HELT ned :)