Indlæg af Yonzie

    Kommer jo an på hvad den skal bruges til, og hvordan du bruger den.
    Med 8 GB RAM kan du have alle dine programmer kørende altid, og så mærker du ikke disken så meget.
    På den anden side er 4GB RAM rigeligt til det meste, og en SSD er en dejlig ting.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    men nu er den begyndt at genstarte når jeg begynder at installere programmer osv fra en anden harddisk jeg har sat til.. men efter jeg tog alle stikkene ud til knapperne på kabinetet og starter den op på bundkortet har jeg ikke haft nogle problemer...


    men det er da total træls hvis jeg skal lever kabinetet tilbage efter jeg har brugt 2 dage på at installere det hele pænt..


    men kan det være bundkortet der fejler noget eller vil i mene det er kabinetet? bruger sådan en adapter der var med til bundkortet man så sætter oven på de pin på bundkortet men måske skulle jeg porøve at sætte ledningerne direkte på og sløjfe den adapter den virker også til at sidde lidt løst på bundkortet...


    Du svarer selv på dit spørgsmål. Efter du har fjernet knapperne virker det som det skal.
    Det kan godt være adapteren, men det er umiddelbart mere sansynligt at det er en af knapperne det er galt med.
    Men du kan bare tilslutte ledningerne en af gangen, og se hvor det er det går galt. Så har du fundet synderen.
    Hvis det nu er reset-knappen, så ville jeg ikke gide bruge tid på RMA, den har man ikke rigtig brug for alligevel.
    På den anden side vil det tage dig langt mindre tid at få det til at se pænt ud efter det er byttet, for så ved du hvordan du skal gøre ;)

    Du kan kun synkronisere din iPod/iPhone med 1 computer af gangen.
    Hvis du ønsker at hendes iPod/iPhone skal have musik fra både din computer og hendes computer skal du under iPod/iPhone indstillinger i iTunes vælge 'Manually manage music and videos' (det hedder nok noget andet på dansk ;) )
    Så kan du trække din musik over på hendes iPod/iPhone, i iTunes selvfølgelig.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    Hvad kan gøres superlækkert ved et usb-stik? eller et SD-kort slot? Fed undskyldning... :crazyeyes:


    Brugerinterfacet.


    Det tager 2 sekunder at tilføje elektrisk og designmæssigt, det tager langt mere tid at gennemarbejde brugerinterfacet så applikationerne kan udnytte funktionaliteten.
    Der er også en del ting der skal ændres i måden systemet fungerer på.
    På iPhone kan programmerne ikke dele filer, punktum. Hvert program har sine filer, og det er det.
    På iPad er der begrænset deling af filer, mellem eks. Pages og Numbers.
    Hvis Apple tilføjede et USB stik så man kunne sætte sin USB stick i med en masse filer, skal Apple pludselig tage stilling til hvordan den skal navigeres og vises, hvordan man åbner filer, hvad der skal ske med ikke-understøttede filer, osv. osv.
    Det er ikke ligetil. Du er sikkert ikke enig, og har en masse meninger om hvordan det burde virke, som kommer fra din brug af computere.
    iPad er ikke en computer. Det er en forvokset iPhone, og indgangsvinklen skal derfor være en anden.
    Hvis den klassiske indgangsvinkel med et PC-styresystem på en tablet fungerede, så ville det nok have været et hit tilbage i 2002. Eller igen i 2006.
    Tydeligvis fungerede det ikke, og Tablet-PC'er er nu et nicheprodukt. Apple forsøger at gå den modsatte vej og bruge et Mobil-OS, med de konsekvenser det har.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    Fedt ikke at kunne høre netradio eller ens egne musikfiler mens man surfer rundt... :rolleyes:


    Begge dele virker ganske udemærket.
    Research much?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    men vil da prøve at tage reset knapen fra.. da det nu er et hvad kan man kalde det stand alone bundkort jeg har kan jeg tage alle ledninger ud fra kabinetet og starte den op på start knappen på bundkortet?
    er ikke helt klar over hvordan det fungere me det var jo en mulighed..


    Hvis du har en start-knap direkte på bundkortet, så ja. Ellers kan man også røre de to terminaler til start-knappen med en skruetrækker, men det er på eget ansvar, da det potentielt kan gå galt. (men så skal du også virkelig lave ged i den)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mr. White
    Nu er det sådan at det netværk som den første iPhone kører på hedder 2G, om ikke andet kaldes det.


    Har du ikke noget at byde ind med, andet end at rette på folk, så er der altid hol.dk


    iPhone kunne kaldes 'iPhone 2g' pga. netværket.
    iPhone 3G kunne kaldes 'iPhone 2g' pga. det er 2. generation iPhone.
    Altså kan 'iPhone 2g' relatere til både iPhone og iPhone 3G. Jeg har personligt set begge dele brugt.


    Jeg skrev hvad jeg skrev, så OP kunne forklare sig bedre og dermed få bedre hjælp. Jeg undlod at skrive mere så OP kunne prøve Humlegribs forslag, og vende tilbage med et positivt eller negativt resultat, inden han fik smidt 1000 forskellige løsningsforslag i hovedet der blot kunne forøge forvirringen.
    Hvis Humlegribs anvisninger ikke virker, er der to forskellige løsninger alt efter hvilken telefon det er vi snakker om, og det er derfor væsentligt hvad det er for en.


    Konklusionen må være at i begge kan stikke jeres negativitet op hvor solen ikke skinner, mit indlæg var en del dybere end som så.

    Endnu ingen sne i københavn (udover den væsentlige mængde der allerede ligger,) men hvis vejrprofeterne får ret, glæder jeg mig sgu ikke til jeg skal hjem...

    Der er ingen "iPhone 2g" og personen der har fået dig til at kalde den det, burde tæskes med et vådt håndklæde.
    iPhone = den gamle med metalbagside.
    iPhone 3g = den nyere model med plasticbagside og grå skrift bagpå.
    iPhone 3gs = den nyeste model med plasticbagside og chrom skrift bagpå.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    De fleste firmaer holder selvfølgelig teknologier hen, og "malker" kunderne så længe som muligt, men Apple gør det bare så åbenlyst at man ikke kan forstå at folk hopper på det.


    Du misforstår Apple. Apple smider kun de funktioner i produktet de kan lave super lækre. Udvikling tager tid, og der er derfor kun en begrænset mængde funktioner i de tidlige modeller.
    Der er sikkert en eller anden god grund til det dårlige kamera i de første to iPhones, vi finder bare aldrig ud af hvad det er.

    Medmindre du vil tage mange billeder meget hurtigt har det ikke så meget at sige hvilket kort du køber, så længe det er noget nogenlunde fornuftigt. Mit 350D kan tage 30 billeder (JPEG) i rap med udløseren holdt inde før det bliver begrænset af flash-kortet, og det er med et forholdsvis stille og roligt 1GB Kingston med 50x hastighed.
    Så medmindre du vil skyde RAW i høj hastighed er det ca. omtrentligt ligegyldigt med hastigheden.