Indlæg af p3t3r

    Hej.



    Jeg har hverken 144Hz monitor eller g-sync. Men ved et skift fra 770 til 1070 får du altså ikke mange flere FPS. CS:GO kører primært på CPUen, så det er oftest der, man kan hente fleste FPS.


    Som CS-spiller synes jeg helt klart du skal gå efter 144Hz. Det mest optimale er selvfølgelig med G-sync, men så vidt jeg har forstået er det ikke et 100% must. Hvis du capper CS:GO til 144Hz, vil din GPU stadig være i stand til at ramme det 100% af tiden.


    Jeg har siddet ved siden af venner med 144hz ved siden af min 60Hz skærm, og der er altså stor forskel. Jeg regner selv med at tage springet på et tidspunkt, da jeg også spiller meget CS:GO

    Det er mit setup i signaturen som kostede 8200. Har ikke skrevet PSU i signaturen, men den er også inklusive. Kostede ca 600,- da det skulle være en SFX (altså en mindre strømforsyning) da mit setup er mini-itx. Det er også inklusive 400,- for en CPU-køler.

    Hej.


    Til CS:GO har du i forvejen den bedste processor, så der findes ikke nogen upgrade. Det eneste du kan gøre er at overclock din CPU.


    Du skal tænke på at CS:GO har modtaget mange patches i sin tid, og der er mange på Reddit der klager over performance falder en smule fra gang til gang. Det kan lige så godt være Valves Source-motor der begrænser dig i at få flere FPS.


    Du har vel sat alle grafikindstillinger ned?


    Jeg kan i øvrigt ikke se problemet i at den falder fra +200 til 180, det kan dine øjne ikke registrere alligevel. Hvis den falder under 144Hz kan jeg godt forstå at du er utilfreds. Men det lyder ikke til at være problemet?

    Er det realistisk at lave en gaming computer, med skærm, mus og tastatur for 10.000,-.. stadig med henblik på den skal opgraderes?

    Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg har lige købt ny PC, det løb op i 8200,- det er så uden skærm mus og tastatur. Men jeg kunne sagtens have sparet penge på følgende:



    • Billigere bundkort (hvor det ikke er z170 chipset, der gør man kan overclocke) måske omkrig 400-500 sparet
    • Mindre og langsommere SSD - Omkring 500 at spare
    • Købe en almindelig størrelse PSU (evt noget XFX ProCore series) - Omkring 100-200 at spare
    • Købe en non-k processor eller en i3 Omkring 1000,- at spare
    • Købe et brugt grafikkort (da det typisk kan gøres fordelagtigt og er let at udskifte senere)





      Kig i øvrigt i denne benchmark af spillet
      http://www.techspot.com/review…t-4-benchmarks/page5.html
      Det er desværre uden de nye NVIDIA kort.
      Bemærk at grunden til i7'erne ligger højst er typisk at de er clocket højere. En I5 med samme hastighed vil formentlig lande på akkurat samme FPS.

    Under installationen af Windows skal du vælge "advanced", her får du mulighed for at slette en partition (altså slette alt indholdet på din harddisk)


    Hvis det ikke lykkes, så er det blot at installere Windows på SSD, og så formatere den anden disk inde i Windows. Det gør du ved at åbne "opret og formater harddiskpartitioner"


    Hilsen Peter

    De symptomer du nævner lyder som et problem jeg har haft. Der prøvede jeg også at skifte PSU, RAM osv.


    Det viste sig både at være CPU / Bundkort, som var død (pga en dårlig strømforsyning, som ødelagde begge dele).


    Det kan selvfølgelig være at kun én af tingene er gået i stykker hos dig, men det kan være svært at sige.

    Har ikke spillet det i mange år, men det plejede at være meget bundet op på at have to hurtige processorkerner. Så ville nok vælge den med i7'eren, som har en ret høj clock rate. Jeg ved ikke hvordan et 960m vil performe, men forvent ikke det kører med aller højeste grafik settings.


    Hvis det kan kunne køre på et gt640m, så skal det godt nok være lav opløsning + details (og ja, jeg har selv en medion, dog med gt630m) og det er altså ikke noget kraftværk i spil.

    Det tyder meget på BIOS-batteri. En bekendt havde samme problem, og det blev løst ved at skifte batteriet. Det er normalt bare et CR2032 batteri, som kan fås for en meget beskeden pris i de fleste supermarkeder. Omkring 10-20,- for en helt pakke.

    Okaay, mange tak for de hurtige svar!
    Korvol, jeg kigger lige på nogen af de ting du linkede der :)
    Og til dem der snakkede om nye kort, så siger jeg mange tak for info! Det glæder jeg mig til at kigge nærmere på.
    Men ud fra svarene her, så virker det til at jeg bare venter på de der nye grafikkort så, og så er der ingen stress med de andre dele, right?

    Lige præcis. De andre dele er helt fine.


    Og pas meget på med at kigge på benchmarks som #3 linker fra PassMark. Det er syntetiske tests, som f.eks. bruger ALLE kerner på en CPU, og derfor vil den Xeon have et langt bedre resultat end din i5 CPU. Men i virkeligheden ( i hvert fald i spil) vil der slet ikke være så stor en forskel.


    En god tommelfingerregel er, at hvis man har en i5, så er man godt på vej. Så meget bedre er de nyere generationer heller ikke, og det er de færreste spil som er meget CPU-tunge. Grafikkortet vil altid være det allermest afgørende i computerspil, punktum!

    Køb et nyt grafikkort, så er den helt fin.


    Det giver ikke rigtig nogen mening af skifte CPU og RAM, medmindre du er meget hardcore til videorendering, photoshop etc........

    P3t3r jeg ved faktisk ikke lige præcist hvad der bliver varmt, men det er komponenterne omkring CPU'en. Et ghetto mod er jeg ikke meget for. Men tak for tippet.Mit nuværende Cosmos S blæser luft direkte på bundkortet via en kæmpe 200mm blæser i siden, men den larmer som bare fanden.

    Forståeligt nok.


    4+1 faser er også i underkanten. Er der problemer med at CPUen ikke rammer turbo-boost?

    Bundkortet skal skiftes pga. varmeproblemer med mit nuværende, hvilket er billigere end at købe et nyt tilsvarende system fra Intel. Tanken har ellers strejfet mig. Så derfor kan jeg desværre ikke vente til Zen.

    Hvilke varmeproblemer er det præcist du har? VRM, mosfets?


    Hvis det er tilfældet, så har jeg selv lavet lidt ghetto-mod på mit Asus m5a97 LE R2.0 Jeg købte nogle billige heatsinks med adhesive tape på Ebay. Det tog over en måned at få dem, men kostede til gengæld kun 14kr. Jeg klæbrede dem på faserne på bundkortet samt tog blæseren fra stock-køleren til CPU'en, og fik den klistret på over mosfets, så den blæser direkte ned på dem. Blæseren er styret af Speedfan, så den ikke går helt amok.


    http://www.ebay.com/itm/10-x-A…55c830:g:yjYAAOSw7ThUpzb9


    Dette lille "ghetto-mod" har gjort at jeg nu bl.a. kører 4,5 ghz @ 1.4 vcore volt. Det havde jeg aldrig turdet før. Jeg tror endda godt jeg vil kunne ramme 4,6-4,7, men der er vel ingen grund til at lege med ilden ;)

    Okay tak :) Selvom jeg synes det virker underligt da jeg vil mene at mange spil trækker mere end 4gb sammen med resten af de ting der køre i baggrunden og så er der så lidt forskeld fra 4gb til 8gb på den hjemmeside du sendte :)

    Ja nemlig, og jeg ved ikke om du lagde mærke til at de havde 65 Chrome-faner åbne mens de spillede. Og der var loaded content på fanerne, så de var ikke bare tomme faner.

    Der er nogle forskellige metoder.
    Jeg plejer at tage batteriet ud af bundkortet (et lille rundt CR2032, som plejer at være omkring PCIE slots) og lade det være i et minuts tid. Samtidig skal man lige trykke lidt på tænd-knappen, da det kan få lidt at det sidste strøm ud.

    Det ville være en rigtig dårlig ide. Der er ingen grund til at smide så mange penge efter den aldrende AM3+ platform. I de fleste spil vil du mærke 0-5% performance ved at opgradere til en 8-kernet. Spil nu om dage er meget afhængige af få kerner (typisk 1-4). Der er meget dårlig udnyttelse af de resterende kerner, derfor vil din FX-6300 i mange tilfælde give lige så mange FPS som en FX-8350.


    Selvfølgelig bliver spillene bedre til at bruge kerner, men vi skal først vente på DX12 spil før det bliver markant bedre.


    Så enten gør som Ebo skriver og giv den nogle flere MHz -eller hvis du virkelig vil have mere performance, så drop AM3+ og skift til Intel.


    Se f.eks. denne benchmark af Batman Knight (bare et eksempel, der findes spil hvor der er større forskel)


     [Blocked Image: http://i.imgur.com/Hy1SPtR.jpg

    Hvad bruger du din PC til?


    Jeg har selv en FX-6300, og den kan godt halte lidt efter en gang i mellem- især i spil som er dårligt optimeret til flere kerner (hvilket de fleste jo er)


    Overclock giver et godt boost i flere spil, men selv en Vishera-CPU på 4,7 GHz halter efter Intel I5 i mange spil.


    Om du skal overclock eller købe en ny kommer jo 100% an på hvad du spiller af spil eller benytter af programmer. Hvis spillene primært er GPU-bundne behøver du ikke en opgradering, men er de meget CPU-tunge vil en i5 nok være en fornuftig ide til det grafikkort.

    Den kan da godt køre Overwatch, cs go, lol og h1z1 på maks ik ?

    I hvertfald CS:GO og LoL uden problemer.


    Overwatch er sværere at sige, da det jo stadig er i BETA og derved ikke er fuldt optimeret. Men de anbefaler et HD7950 for at køre spillet med konstant 60 FPS på medium settings - og det kan mit HD7950 også, men skal vi på ultra / epic settings, så er det i hvert fald ikke nok overhovedet. Så ved ikke lige om R9 285 er så meget bedre at det kan.


    Edit:


    Her er en test af et R9 285
    http://www.anandtech.com/show/…md-radeon-r9-285-review/7


    Det svarer ca. til et R9 280, hvilket jo svarer til et Hd7950 med de 1792 stream processors. Det er ikke nok til at spille overwatch i Ultra, slet ikke faktisk. Men som sagt 60 fps på medium.