gtx1070 eller g-sync skærm? erfaringer?

  • Jeg er lidt i et dilemma..


    jeg spiller Cs source og Cs go, de er ikke så krævende for mit nuværende gtx770 kort, jeg har dog ikke alt på maks.
    jeg kunne dog godt tænke mig lidt bedre ydelse og måske en større skærm, men er lidt i tvivl om hvad der vil give mig mest.


    Skal jeg beholde mit gtx og købe en 27" g-sync skærm, eller skal jeg købe en 27" skærm uden g-sync og så bruge resten på et gtx1070?


    Jeg spiller vitterligt ikke andet end de to spil, og det er ikke fordi der ikke kan komme et nyt graffikkort i fremtiden hvis jeg skulle finde på at spille noget andet og der skulle blive behov, men lige nu er der ikke råd til det hele, så skal vælge nyt graffikkort eller g-sync skærm.


    er der nogen derude med g-sync som har noget erfaring omkring det og kan sige om de syntes det er den vej man bør gå eller er et bedre grafikkort bedre?


    på forhånd tak

  • Hej.



    Jeg har hverken 144Hz monitor eller g-sync. Men ved et skift fra 770 til 1070 får du altså ikke mange flere FPS. CS:GO kører primært på CPUen, så det er oftest der, man kan hente fleste FPS.


    Som CS-spiller synes jeg helt klart du skal gå efter 144Hz. Det mest optimale er selvfølgelig med G-sync, men så vidt jeg har forstået er det ikke et 100% must. Hvis du capper CS:GO til 144Hz, vil din GPU stadig være i stand til at ramme det 100% af tiden.


    Jeg har siddet ved siden af venner med 144hz ved siden af min 60Hz skærm, og der er altså stor forskel. Jeg regner selv med at tage springet på et tidspunkt, da jeg også spiller meget CS:GO

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • tak for input..


    jeg er helt enig i at det er super vigtigt med høj Hz.. Jeg har lige nu en Benq XL2411 som kører 120Hz og det gav sindsygt meget i forhold til 60 Hz på min gamle skærm.
    Den laver dog stadig screentearing, og det kunne jeg godt tænke mig at minimere.
    Så som minimum vil jeg have en skærm der kører 120 Hz (de nyeste kører vidst 144 nu), men det er mere det der med om man skulle kigge på g-sync skærm eller på nyt grafikkort.


    Mit problem er mere at de nye skærme har højere opløsning, og det kunne godt få indflydelse på mit lidt ældre kort og om det kan følge med.


    Altså når jeg skriver det kan jeg næsten godt selv se at det nok mest er g-sync skærmen jeg hælder til, men det var også mest om der var nogle der havde nogle erfaringer som sagde "andet".

  • Selv er jeg ret glad for min Asus pg279q g-sync skærm. Kom fra en Dell 1080p @60hz og kan kun sige der var en verden til forskel. Køb en ny skærm og vent og se hvordan dit nuværende gfx performer. Derefter kan du spare op til et nyt gfx/ bedre cpu?

  • Generelt er et 1070 er hop opaf ydelsesmæssigt ift. til dit nuværende kort - Når det så er sagt kan du altid opgradere kortet senere. Jeg sidder selv for tiden med en 100hz skærm, og det kan mærkes på billedsiden at der lige flyver 40 billeder mere igennem kablet end de standard 60hz. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • I stedet for gsync saa slaa fast sync til det tager lidt mere video ram men saa undgaar du tearing.


    Alternativt kan du slaa vsync til for at eliminere tearing. dog vil du nu have HZ som FPS max.
    Samt hvis din PC ikek er hurtigt nok til at lave dine HZ i FPS, saa risikere du FPS drops ned til en lige divisor af HZ (for dig vil de vare 120 60 40 30 osv osv)



    en god information ville vaere hvad du har af FPS lige PT