Min computer kan ikke klokken

  • Hej.


    Jeg har fået et problem med uret i min computer, det mister tid. (Den kommer mere om mere bagud)


    Det er windows uret nederst i højre hjørne at skærmen jeg taler om.


    Jeg bruger windows 10.


    Den mister tid både når uret står på: "Angiv klokkeslet automatisk" er slået til og fra.


    Er der nogen der ved hvad problemet er?


    M.v.h.
    Lmg.

  • Prøv og skifte batteriet på dit bundkort, men inden du gør det, så se lige efter om ikke tiden er den samme i bios. Er den det, så er det batteriet, som er ved at være flat.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Ja, den resetter bios helt ved dødt bundkort batteri. Til factory default, og en dato langt bagude. En kondensator holder spændingen et vist stykke tid, når du skifter batteri.

  • Det tyder meget på BIOS-batteri. En bekendt havde samme problem, og det blev løst ved at skifte batteriet. Det er normalt bare et CR2032 batteri, som kan fås for en meget beskeden pris i de fleste supermarkeder. Omkring 10-20,- for en helt pakke.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Nej.


    Har lige tændt, den er 5 min bagefter.


    Den har ikke mistet tid siden i går. hmmm hvad betyder det?


    Min computer døde i dag.
    Jeg prøver at gendanne Windows.