Indlæg af p3t3r

    Godt at høre, at det nu virker. Hvor mange RAM-blokke bruger du i alt? Og er de af samme type? Nogle gange er det bare umuligt at få RAM til at arbejde sammen, især hvis alle 4 sokler bruges.


    /Peter

    Der kan være utal af muligheder du kan prøve. Google har mange løsninger.


    Når det er sagt, så er det mest almindelige at vende blikket mod PSU / RAM / harddisk / Bundkort.


    • Prøv at start computeren op, KUN med strømstik og skærmstik. Eventuel én blok RAM og kun de mest nødvendige ting - tag evt case-fans osv helt ud, det gør det mere overskueligt.



    • Prøv at reset BIOS ved at tage batteriet ud af bundkortet, mens du holder "start-knappen" inde i 10-15 sekunder (så forsvinder det resterende strøm fra bundkortet)


    • Har du mulighed for at teste med andre komponenter, som RAM osv?
    • Følg manualen til dit bundkort! Det har virkelig hjulpet mig med at finde løsninger på ting, som jeg aldrig havde forestillet mig. Bare et eksempel: Kunne ikke starte min computer, og den hylede, da jeg havde sat CPU-fan i CPU_FAN 1 - og den SKULLE altså i FAN2 af en eller anden årsag.



    • Skil hele maskinen af og start forfra - her tænker jeg især på RAM / CPU plus de tilhørende stik.


    • EDIT: Vær sikker på, at skruerne på bundkortet ikke er strammet for meget, det kan give nogle statiske problemer eller noget lignende.

    Hvis jeg køber et brugt GTX 780 og det overskrider PSU limit, vil computeren så bare slukke eller vil PSU'en blive ristet?

    Den vil formentlig lukke ned, for at beskytte computeren.


    Jeg har dog selv fået ødelagt PSU + Bundkort + CPU ved en dårlig PSU - men det var også en ringe PSU.


    Så jeg tror egentlig ikke du behøver at være bange. XFX 550w er en god PSU, jeg har den også selv. Men om du kan køre et GTX 780 ved jeg ikke helt.

    Hej Tweakers!


    Det er vist på tide, at jeg får udskiftet mit kabinet, som der ikke er meget positivt at sige om. Den ene kabinet-side må forblive af, da CM-212 lige præcis gør, at den ikke kan sidde på. Derfor er der jo et kæmpe støv-problem i computeren.


    Jeg skal bare have det billigste og mest simple der findes. Her er et par krav:


    - Skal kunne rumme Cooler Master 212 evo
    - Skal være "så småt som muligt", sagt på en anden måde: ingen kæmpe bæst
    - Skal være stilrent, helst bare almindelig sort uden nogle dikkedarer (ingen siderude, ingen bling-bling)
    - Skal være billigt


    Kan dette lade sig gøre? Jeg er lidt usikker på, hvor bredt det præcis skal være, for at kunne rumme køleren, da nogle kabinetter får bundkortet til at sidde lidt forskudt fra siden, så køleren i princippet stikker endnu længere ud


    EDIT: endte med at bestille et Cooler Master Elite 310. Tak for jeres svar!

    Kan din nuværende PSU trække begge kort, eller skal du til at investere i en ny?


    /Peter

    Hej Tweakers!


    Jeg mangler et billigt kamera. Jeg ved dog intet om kameraer, og vil derfor spørge jer om hjælp.


    Kameraet skal bruges mest til feriebilleder, så vi taler bestemt ikke noget vanvittigt, heraf også prisen.


    Er der nogle bestemte mærker, der gør sig bemærkede i den lavere prisrække? Kameraet skal være let at have med sig og forholdsvist simpelt at benytte.


    Nogle bud? Jeg er godt klar over, at mine krav ikke er bestemt konkrete, men jeg er virkelig på herrens mark. Siger MegaPixel overhovedet noget om kvaliteten nu om dage?

    Hvor mange af jer bruger det der "forøg markør præcision"?

    Det skal man holde sig fra. Jeg bruger det KUN på min bærbar (når jeg bruger touchpad) da det fungerer udmærket der, men det gør din mus væsentlig mere upræcis - så jeg synes virkelig "forøg markør præcision" burde omdøbes til "acceleration" (som jeg faktisk er lige ved at tro, at det hed i gamle dage)


    /Peter

    Smæk nogle flere mhz på den CPU og køb et nyt grafikkort + en SSD, så kører det hele som smurt igen!


    Du kan i øvrigt få 300-400, 150-300 for det grafikkort du har nu.


    Edit, troede det var et 6970 du havde.

    Mener da at Læsehesten i Aalborg stadigvæk har et godt udvalg af dem - Hvis der er nogle specifikke du mangler.


    Går desværre ikke af med mine egne - Bruger dem til at boote min PS2 ^^

    Ja Læsehesten er et ret fedt sted, der har de sikkert nogle. Må tjekke det næste gang turen går til Aalborg.

    Hej.


    Da jeg lige har anskaffet mig en god gammel PS1 kunne jeg godt bruge lidt spil. Derfor vil jeg høre om der skulle være nogle Tweakers, som har nogle liggende jeg kan købe billigt?


    Har handlet lidt på DBA osv, men synes folk forlanger en del efterhånden.


    Har I noget liggende? Meget gerne multiplayer :)




    /Peter

    HD5870 - 150-300 kr


    i7-950: 300 kr



    CPUen kan evt sælges for højere pris, hvis der lige er en, som mangler den til sit bundkort. Men grafikkortet vil jeg ikke mene kan sælges for mere end 250-300 højst. Jeg købte selv et HD6870 for over et år siden for 250,- og de er droppet endnu mere.