Hvilken WOW bærbar?

  • Hej,


    Jeg spiller kun WOW og skal nu have skiftet min 8 år gamle bærbar ud da det bare ikke dur mere. Jeg har 3 i kikkerten og mit krav er at det skal køre ordentligt, også når den nye Legion kommer. Så vil lige høre jeres mening :-)



    Den første er her, den er billigst og har følgende specs. i5-6300HQ, GTX 960 4GB, 8GB ram og 15,6¨skærm. Den koster 7.500 kr.
    https://www.mm-vision.dk/Lenovo-Y700-15-6-baerbar



    Den anden er her, specs er i7-6700HQ, GTX 965 2GB, 8GB ram og 15,6¨skærm. Den koster 8.495 kr.
    https://www.mm-vision.dk/Vision-S-Series-S6562-15-6-baerbar



    Den sidste har samme specs som nr. 2 dog med en 17.3¨ skærm. Den koster 8.995 kr.


    Er det værd at betale lidt ekstra for at få den bedre cpu og det bedre grafikkort som nummer 2 og 3 har? Tror jeg vælger 17,3¨ skærmen hvis det skal være en af de 2.


    Takker for jeres indput :9xo

  • Hey
    Wow som det er nu kan køre fuldstændigt flydende på en Medion bærbar fra aldi med i3 processor og gt640 m 2gb grafikkort.
    Så de maskiner du lister her vil alle kunne køre fuldstændigt flydende i wow. Endda med gode settings. Jeg ville nøjes med den billigste :finger:

  • Arh... det kommer godt nok an på hvad du foretager dig i WoW. F.eks. raids æder high end PC'er til frokost. Selv på lavere settings.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Der er vist en som ikke raider eller laver andre krævende ting i wow #3. :rolleyes:


    Men som HerrMansen siger, så æder WoW altså utroligt meget, hvis du først begiver dig om i større raids osv.. Men bevæger du dig kun rundt i de små lvls, og ikke kommer ud fra Goldshire, så kan en Medion bærbar fra Aldi godt klare opgaven.


    Ud fra de 3 valgmuligheder du har, så havde jeg taget 17"'eren, men kun udelukkende fordi, at en 15" bliver for småt at spille på. Du vil også blive glad for de 500gb fremfor 256gb, da WoW æder ret mange GB..

  • Når WOW Legion kommer om lidt så kan en Aldi pc ikke klare det. Nedenfor står det anbefalede setup for flydende gaming.


    And the recommended rig:


    OS: Windows 10 64-bit with latest service pack
    CPU: Intel Core i5-3330, AMD FX-6300, or better
    GPU: Nvidia GeForce GTX 750 Ti or AMD Radeon R7 260X or better
    RAM: 4 GB


    Jeg tror det bliver den med 17' skærm. Jeg smider ikke ekstra harddisk i da det kun bliver Windows + WOW der skal køre på den. Alt andet har jeg min gamle bærbar til. Legion fylder 45GB.

  • Forstår ikke hvad pointen er i at beholde den gamle bærbare? Hvorfor ikke smide den ekstra harddisk i den nye og sælge/skrotte den gamle?


    Vision pc'er plejer at kunne tage 2(der står også den kan tage en nr.2 harddisk) harddiske så det er da det letteste at tage harddisken fra den gamle og smide over. Eller bare køb en ny harddisk.
    Det andet er lidt en underlig løsning. Købe en ny bærbar for bare at køre WoW på den og beholde en gammel til... ja hvad andet? :P 100gb+ ledig plads burde være rigeligt til langt det meste hvis det ikke er andre spil.
    Kan være det bare er mig der studser over det :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Har ikke spillet det i mange år, men det plejede at være meget bundet op på at have to hurtige processorkerner. Så ville nok vælge den med i7'eren, som har en ret høj clock rate. Jeg ved ikke hvordan et 960m vil performe, men forvent ikke det kører med aller højeste grafik settings.


    Hvis det kan kunne køre på et gt640m, så skal det godt nok være lav opløsning + details (og ja, jeg har selv en medion, dog med gt630m) og det er altså ikke noget kraftværk i spil.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13