Indlæg af p3t3r

    Den maskine du har nu burde sagtens kunne trække CS:GO med +100-150 fps hele tiden. Det har jeg selv gjort med en fx-6300 + hd6870 med alle settings på det højeste i 1080p. Synes det lyder underligt, at du ryger helt ned til 50-60 fps.
    Mit nuværende grafikkort (hd7950) trækker det med 150-280 fps ca, med alt på det højeste. Det afhænger meget af hvilket map, der bliver spillet.



    Når det er sagt, så er den nemmeste løsning at skifte grafikkort. Men hvis det "bare" er til CS:GO, så bør du bestemt ikke kaste en masse penge efter det. Du kan lede efter alt fra hd7970 / GTX 770 / GTX 960 / GTX 970 / R9 290 osv. alt efter hvor mange penge du vil bruge.


    Den dyre vej er at skifte bundkort, CPU og grafikkort. Din CPU er ikke den bedste, men den er stadig okay til de fleste spil. Specielt hvis du kan overclock den til de 4.0-4,3 ghz, der giver den lige et ekstra hak.


    Ellers er det vel at finde noget i5-4690k og et udmærket bundkort (her kan jeg ikke hjælpe)



    Hvor gammel er den PSU?

    Det er også en gammel CPU. De nye bliver vel mindre varme end min 930'er gør, eller hvad?

    Gammel, men stadig en fin CPU.


    Ja, nyere teknologi og lavere nm arkitektur giver højere clocks ved lavere varme. 930'eren har 45 nm og 130w tdp, så det er en varmere en af slagsen :)

    Nu har jeg læst tråden igennem 2 gange, og er ikke stødt på hvilken CPU det er du har?


    Hvis det er AMD, så er 70 grader for meget. Hvis det er Intel er det sikkert fint nok.

    Når dit grafikkort arbejder 99% betyder det netop, at CPUen IKKE bottlenecker.


    For at få fuld udbytte af dit grafikkort skal CPUen kunne levere al den fornødne data til grafikkortet. Så hvis CPU var på 100% og GPU var på 50% var det enten CPU bottleneck eller bare dårlig game-engine optimering.

    Okay jeg høre hvad i skriver og vil næste gang der er luft i budgettet opgradere min PSU. Men er træt af at mange af mine spille ikke køre optimalt. Nu er det ikke kun ARK :) http://www.proshop.dk/Grafikko…ix-2GB-GDDR5-2470349.html har kigget på det her GPU :) Hvad siger i til det ?

    Jeg tror det er et godt køb, men nu nævnte jeg selv at RAM på GPU hurtigt kan blive overvurderet, men jeg tror altså 2GB er for lidt. Især til fremtidige spil osv.

    Husk lige på, at ARK Survival stadig er meget nyt, og derfor er det meget dårligt optimeret til forskelligt hardware. Er det ikke stadig i Alpha? Synes folk med meget kraftfulde computere stadig klager over, at det kører helt af pokkers til.


    Når det er sagt, så kan dit hd7850 nok ikke helt følge med længere i det spil. Jeg ved ikke helt, hvad der ville være det bedste køb. Prøv at Google hvordan forskellige grafikkort klarer sig i spillet.


    Angående RAM på grafikkort, så kan det hurtigt blive noget overvurderet noget. Det kommer an på hvilken opløsning du spiller i og om du har flere skærme sat til. Yderligere om du vælger ultra textures i spillet samt 16x AA eller noget i den stil trækker også på VRAM.


    Find ud af præcis hvilken model den strømforsyning er, fordi Energon har virkelig formået at lave nogle billige PSUer, som kan ende med at brænde hele computeren af. De laver dog også fornuftige modeller, men de er ofte noget dyrere.


    Du behøver ikke at rode med OC af CPUen, den kommer selv op på 3,8-4,1 ghz og det er udmærket. I sidste ende vil det være meget snævert FPS-increase med OC


    /Peter

    Sælger dette dejlige grafikkort, som har tjent mig i et års tid.
    Link: http://www.amazon.com/SAPPHIRE...


    HBO: 250,-


    Kortet er stadig kraftfuldt nok til at trække spil som CS:GO med alt på high med min. 100fps. Spil som Battlefield 3 kører også ekstremt godt.


    Jeg købte det selv brugt på HWT.dk, og jeg fik hverken kasse eller kvittering med. Så det følger ikke med.


    Foretrækker afhentning i Risskov, Århus - men kan også sendes i en kasse med bobleplast og antistatisk indpakning.


    [Blocked Image: http://i.imgur.com/CcinEIp.jpg]




    [Blocked Image: http://i.imgur.com/ns9UH8m.jpg





    *Kortet kan ryge retur, hvis det mod forventning ikke virker, mod fragtbetaling af køber. Denne "returret" tænker jeg varer 1-2 dage, herefter er varen dit ansvar og den sælges som beset.


    ** Jeg forbeholder mig retten til ikke at sælge alligevel.


    *** Jeg har 3-4 gange renset grafikkortet for støv samt skiftet kølepastaen til kvalitets MX-4.


    **** Tråden kører på HWT.dk og tweak.dk

    Her trækker det (og resten af systemet) næsten 500 watt.http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2341040

    "3570K @ 4.8 and the 7950 @ 1300/1650 - 1.235v with power limt set to + 20% Running Valley in Extreme HD"

    Det er jo også vilde overclocks. Ikke nok med CPUen er på 4,8 GHZ, hvilket er MEGET for en intel, så er kortet jo også vanvittigt overclocked. Fra 800mhz til 1300, det er et kæmpe overclock.

    Men det er selvfølgelig op til dig selv at vurdere. Mit kører helt fint.





    Hvis du kigger længere ned i tråden viser han også, at system UDEN grafikkortet allerede bruger 229W pga det kæmpe CPU OC


    Ved du hvor meget strøm det bruger? Tror ikke min PSU er kraftig nok.

    Jeg har lige købt det ene af hans grafikkort og monteret det. Jeg har samme PSU som dig. Grafikkortet trækker max tdp på 300w, så en kvalitetsstrømforsyning af XFX's serie er rigeligt - har fået det bekræftet flere steder på Tomshardware. Der burde endda også være plads til en smule overclock.




    "That PSU would be overkill. U can even run it on a rosewill capstone 450."


    "More than enough."


    "The XFX 550w would run that system just fine. It has a 44A single rail and is considered a well build unit. I would not have any reserve rations in using it."


    "I have my 7950 working off of a great 450W. That 550W will have enough power."

    Okay, mange tak for hjælpen - må se om jeg kan hitte det på nettet ^^ :D


    Snakkede med en der omtalte en SSD harddisk - er det en værdig upgrade? Og hvordan fungere det? Køber man en fx 120g SSD og bruger til spil og lign også beholder den gamle harddisk til fx. Billeder, film og musik?

    En SSD giver en kæmpe boost i hastighed. Hvor du vil have den hastighed, er op til dig. De fleste installerer styresystem + de vigtigste programmer (chrome osv) derpå, så det fungerer hurtigt.


    Hvis du har et spil med lange loading-tider, kan du smide spillet over på SSDen. Du får dog ikke bedre FPS i spil ved at de er på SSD, det er kun loading tider osv, der går hurtigere.

    Et nyt grafikkort, så er du kørende igen. Din CPU er stadig mere en rigeligt til gaming.


    Et godt køb ville være GTX970 som Jesus også er inde på. Du kan også vente og se på de forskellige nye AMD kort, eller i hvert fald se om prisen falder.


    Hvad er det for nogle spil du spiller, på hvilken opløsning? Og skal det være på ultra i alle spil?