Indlæg af snow

    Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi


    Psycho har du mulighed for at tjekke hvor meget støj der er på din linje? :) Jeg ku se det på min TDC Box, men spørgsmålet er jo så om du bruger sådan en? :)


    Støj tal eller SNR er svært at tage stilling til på en TDC box da den har en funktion så den automatisk justerer SNR ned på downloaden så den sender på frekvenser så langt væk fra støjgrænsen for at undgå de bitfejl der evt. kunne forekomme når der bliver sendt data på frekvenser der ligger tæt på støj grænsen.
    Men langt de fleste linier med TDC box og lidt afstand 2.5 - 3 km til centralen ligger typisk med en SNR på 6 db hvor de med et alm. modem typisk ville ligge på 10 - 15 db, så bare det at din linie kører med over 6 db på SNR, indikerer at din linie sandsynligvis ikke fejler noget og problemet skal findes et andet sted, Men det finder de nok ud af når de får set overvågningen på din linie.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Der må helt klart være noget galt med din linie.. Jeg sidder med en HomeDou, godt nok ikk helt sammen, men lignende produkt og ligger aldrig under 8/0,8 mBit.. Når jeg en gang imellem skal bruge en torrent så begrænser jeg den til kun at bruge 80-90% af min linie og sætter antal connections til mellem 200-500 så kan jeg bruge nettet næsten normalt og uden gener.. =)


    Bruger TDC moden som er cirka 1 år gammel og det spiller ganske fint, har ikke oplevet nede tid i 1 år.. =)


    Du vil bliver overrasket over hvor få gange det faktisk er linien der er noget galt med, hvis du engang kommer til at fejl rette på sådan noget, i langt de fleste tilfælde er det kunde udstyret eller fejl 40 der er årsag til problemerne, dermed ikke sagt at det ikke kan være linien der fejler i dette tilfælde.


    Nu skrev jeg det også bare for at forklare hvordan det hænger sammen da naturligt støj måske kunne misforståes, da det ikke er støj der er årsagen til dæmpning på kablerne, derudover så ville jeg hellere have en dæmpning på under 6 db end over :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi


    Nu ved jeg godt at det ikke er tweak der udbyder. Men med tdc som udbyder er tweak faktisk i stand til at gøre det samme som tdc måske endda mere. TDCs support kan virkelig ikke bruges til en skid. Det eneste de ku fortælle mig var at alting var iorden. Det ser jo også virkelig sådan ud som du kan se på billedet lige ovenfor? Og nu er det tilladt at spørge her på tweak om andre har lignende problemer ikke?


    Desuden så har jeg ikke nævnt at mit problem har noget som helst med torrent at gøre. Vi snakkede bare om det da det også var et problem. Men du tager også fejl for det har ikke noget med ADSL og gøre. Nej det er udstyret man sætter til i huset det ikke kan håndtere det og det er nok derfor at TDC har disse problemer og Cybercity ikke har. Cybercitys ADSL har jo ikke problemet og de kører på det samme ADSL udstyr, men forskellen er bare at det udstyr de sætter op ved slutbrugeren nok er bedre end TDCs og derved kan det håndtere de flere forbindelser


    Jeg prøvede bare at påpege at du måske fik mere ud af at snakke med TDC først istedet for tweak da de langtfra har samme mulighed for at undersøge linien/udstyret, og da du selv skriver at du ikke havde snakket med dem på det tidspunkt du lavede tråden virkede det som en god ide at prøve kundeservice først.
    derudover quotede jeg karga fordi det var hans indlæg jeg svarede på :) har ikke skrevet at dit problem skulle være opstået som følge af torrents.
    Og ja jeg ved godt hvor langhårret man kan blive af kundeservice som ikke kan se noget problem, har haft samme fornøjelse med telenor.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    dæmpning er den naturlig "støj" der er på selve de kobber telefon ledninger du har fra centralen til der hvor du bor.
    .


    Dæmpning er ikke støj, dæmpningen er den ohmske modstand der er i kablet og længere kabel = størrer modstand, og højere modstand = svagere signal i modtager enden af kablet, det er intet mindre end ohms lov :)
    at der så er meget andet udover afstand der kan gøre at man ikke kan få en høj hastighed (støj bla.) er så en hel anden sag.

    Måske de skulle prøve at tage kontakt til dem der faktisk kan se om linien fejler noget istedet for at tude over det på tweak hvilket ikke just hjælper nogle :)
    Langt det meste udstyr er ikke gearet til at klare det antal forbindelser som torrent programmer opretter, hvilket er årsagen til at det går langsomt på nettet, du havde vel ikke forventet at du har ubegrænsede muligheder på et discount produkt som adsl er, at det ikke er beregnet til at håndtere den mængde forbindelser som der er ved brug af torrents er jo bare syndt,kan du ikke lide det så er der jo frit valg til at vælge noget andet end adsl.
    Derudover reseverer tv kun 2-3 mbit pr kanal og den båndbredde bliver frit stillet igen når settop boxen bliver sat i standby, telefoni delen reservere også 128 kbit af uploaden når det bliver brugt og fritstiller det igen når det ikke bliver brugt.
    Men uanset udbyder har man et problem så ring til dem der kan gøre noget ved det, og så vidt jeg ved så er tweak.dk ikke internet udbyder endnu.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Først så skift ISP.. har oplevet flere tilfælde hvor TDC-forbindelser opfører sig underligt og at de gør noget de formentlig ikke fortæller til deres kunder.. Bl.a. bliver internettet mistænkeligt (ekstremt) sløvt hvis programmer som µtorrent er åbent, på trods af at det ikke henter særligt meget, bare det at den måske snakker med en tracker er nok..


    Men når det så er sagt, hvor måler du den hastighedsforskel? På din egen forbindelse, med speedtest f.eks., eller kigger du i routeren? For ved nemlig at f.eks. deres bredbåndstv-noget kræver at man køber en 10mbit (eller noget i den stil) men man får kun 2 mbit til egentligt internet, da routeren reserverer 8 mbit.. Kunne være noget af det samme med dit telefoni, at routeren for at kunne opretholde en stabil telefonforbindelse altid reserverer en mængde bredbånd som den nemme løsning..


    Men.. Skift udbyder!

    Du kan ikke bruge dit USB modem sammen med routeren. For at få det til at køre igennem routeren skal du lave internet deling på din bærbar og så derefter tilslutte din ethernet port til wan porten på routeren, hvorefter du så kan tilslutte andre pc'er til routeren, men har du kun din bærbare pc virker det lidt menningsløst. Men i første omgang for at sætte routeren op kan du tilslutte din pc til en af lan portene. Men i bund og grund så er den router du har købt ikke tiltænkt den internet opkobling du har men nærmere en dsl/fiber forbindelse hvor du får leveret udstyr med en ethernet udgang.

    Der plejer at være en auto adjust funktion på skærmen enten inde i menuen og i nogle tilfælde sidder der en knap på skærmen til det. Men fuktionen er ihvertfald lavet til at stille billedet ind så det passer på skærmen når man bruger vga.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    jo sikkert, men dels er det svært at finde den combo, og dels er forskellen så lille at det sjældent er den ekstra pris værd ...endnu ihvertfald.


    Igen er det forskellen på folk, nogle ser forskellen mere end andre, og for nogle er det faktisk prisen værd, det er det ihvertfald for mig.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    som før skrevet kan du have alle de fps dit hardware kan fyre ud, bare du disabler vsync ..enten i spillene eller i gfx driveren.


    Men hvis du ikke selv har set forskellen, så forstår jeg ikke helt hvordan du kan argumentere så hårdt imod det? Jeg har selv en 2233rz og jeg syntes det gør en kæmpe forskel lige fra skrivebordet hvor du bevæger musen til fps og strategi spil, hvor det bare kører mere flydende.
    Men igen det er så min menning der er nok nogle der ikke kan se forskel, men det kan dem der kan se en forskel vel ikke gøre for? :)

    Årsagen til din højere ping er sket efter at du har fået hævet hastigheden til 10 mbit for herved bliver din linie sat til adsl 2+ og forbindelsen mellem dit modem og centralen kører interleavet hvilket, hæver din ping til det du ser, og det er ikke noget der bliver lavet om. Så hvis du vil have en lavere ping som før i tiden så kan du bestille en forbindelse mere på en bærelinie med en max hastighed på 8mbit/768 kbit og så kan det være du er heldig at den bliver oprettet på udstyr som ikke kører adsl2+, men det er højst usandsynligt at det sker, så enten må du leve med dine ping tider eller finde en fiber udbyder, eller evt. prøve at høre fullrate om de har noget udstyr på din central, da de er de eneste der ændrer profilen så du kan få lavere ping ved hastigheder over 8 mbit men kun på deres eget udstyr.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af AT0MAC
    Eh helt præcist hvilken slags antenne anlæg er det du modtager fra?
    Så længe det bare er en uhf/vhf baseret antenne så modtager den jo i princippet også DVB-T, medmindre I har en kanalskåren antenneforstærker/fordeler der filtrere dem fra - hvis ikke I har det så kommer der som sagt også digitalt signal ind, kræver bare du har en DVB-T modtager for at kunne modtage det (det gætter jeg på dit gamle 32" tv ikke havde).


    Det er de færreste hvis der overhovedet er nogle antenne foreninger der sender deres kanaler ud i DVB-T.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af NiEn


    okay, vidste ikke at det var forbudt. men det var da en mulighed...


    Det er nemlig ikke en mulighed, da det er ulovligt eftersom det ikke er beboerens ejendom :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    Nu er det lang tid siden jeg har haft åbnet et KAP-stik, men jeg mener nu også at de pins hedder 2-3-4-5 , og at signalet udefra kommer ind på 3-4 når RJ stikket er sat i. Så skal der bare etableres et rj-11 kabel fra fiberboksen til kap-stikket på pin 2 og 5.


    Det hjælper at være vågen når man kigger på tingene, tegningen passer vist meget godt :)
    men der er stadig kun 4 ben i rj11, det eneste vi diskuterer her er vist bare om det hedder 1-4 eller 2-5 ;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    http://cubus-adsl.dk/elteknik/opslag/kapstik.php


    Når du melder din tlf-linie fra hos TDC(fx) så sørger de også for at forbindelsen til centralen bliver afbrudt, det fik vi hvertfald at vide. Stod i samme situation, og hos os virker det, dog efter en del makværk med rj11 kablet.


    Ja men selvom de kobler udstyret fra på centralen så er du stadig forbundet til kablet i jorden hvor der stadig kan ske fejl. Og så passer den beskrivelse i dit link på et KAP stik ikke, linien fra centralen kommer stadig på ben 2 og 3 og installationen går videre på 1 og 4, hvorfor det er beskrevet med ben 2 til 5 forstår jeg ikke da der kun er 4 ben i et KAP stik.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    Hm, hvis der er opsat et KAP-stik sender han vel bare det "nye" signal ud på det par som er trukket rundt lokalt i huset


    Hvis der er opsat kap stik og han tager et alm. kabel med rj11 stik sender han klartonen tilbage til centralen, i et kap stik er ben 1 og 4 installationen i huset og ben 2 og 3 linien fra centralen.