Upload hastighed bliver hurtigere når fastnet bruges?!


  • Nu skrev jeg det også bare for at forklare hvordan det hænger sammen da naturligt støj måske kunne misforståes, da det ikke er støj der er årsagen til dæmpning på kablerne, derudover så ville jeg hellere have en dæmpning på under 6 db end over :)

  • Der må helt klart være noget galt med din linie.. Jeg sidder med en HomeDou, godt nok ikk helt sammen, men lignende produkt og ligger aldrig under 8/0,8 mBit.. Når jeg en gang imellem skal bruge en torrent så begrænser jeg den til kun at bruge 80-90% af min linie og sætter antal connections til mellem 200-500 så kan jeg bruge nettet næsten normalt og uden gener.. =)


    Bruger TDC moden som er cirka 1 år gammel og det spiller ganske fint, har ikke oplevet nede tid i 1 år.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Der må helt klart være noget galt med din linie.. Jeg sidder med en HomeDou, godt nok ikk helt sammen, men lignende produkt og ligger aldrig under 8/0,8 mBit.. Når jeg en gang imellem skal bruge en torrent så begrænser jeg den til kun at bruge 80-90% af min linie og sætter antal connections til mellem 200-500 så kan jeg bruge nettet næsten normalt og uden gener.. =)


    Bruger TDC moden som er cirka 1 år gammel og det spiller ganske fint, har ikke oplevet nede tid i 1 år.. =)


    Psycho har du mulighed for at tjekke hvor meget støj der er på din linje? :) Jeg ku se det på min TDC Box, men spørgsmålet er jo så om du bruger sådan en? :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Der må helt klart være noget galt med din linie.. Jeg sidder med en HomeDou, godt nok ikk helt sammen, men lignende produkt og ligger aldrig under 8/0,8 mBit.. Når jeg en gang imellem skal bruge en torrent så begrænser jeg den til kun at bruge 80-90% af min linie og sætter antal connections til mellem 200-500 så kan jeg bruge nettet næsten normalt og uden gener.. =)


    Bruger TDC moden som er cirka 1 år gammel og det spiller ganske fint, har ikke oplevet nede tid i 1 år.. =)


    Du vil bliver overrasket over hvor få gange det faktisk er linien der er noget galt med, hvis du engang kommer til at fejl rette på sådan noget, i langt de fleste tilfælde er det kunde udstyret eller fejl 40 der er årsag til problemerne, dermed ikke sagt at det ikke kan være linien der fejler i dette tilfælde.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi


    Psycho har du mulighed for at tjekke hvor meget støj der er på din linje? :) Jeg ku se det på min TDC Box, men spørgsmålet er jo så om du bruger sådan en? :)


    Støj tal eller SNR er svært at tage stilling til på en TDC box da den har en funktion så den automatisk justerer SNR ned på downloaden så den sender på frekvenser så langt væk fra støjgrænsen for at undgå de bitfejl der evt. kunne forekomme når der bliver sendt data på frekvenser der ligger tæt på støj grænsen.
    Men langt de fleste linier med TDC box og lidt afstand 2.5 - 3 km til centralen ligger typisk med en SNR på 6 db hvor de med et alm. modem typisk ville ligge på 10 - 15 db, så bare det at din linie kører med over 6 db på SNR, indikerer at din linie sandsynligvis ikke fejler noget og problemet skal findes et andet sted, Men det finder de nok ud af når de får set overvågningen på din linie.