Indlæg af snow

    kan være et andet access point der går ind og forstyrrer, gå ind i den trådløse router og sæt det trådløse til en anden kanal helst med 3 kanalers mellemrum for at undgå forstyrrelser fra andrer access points som kører på samme kanal som dit access point.

    Det er de to midterste ben der bruges til dsl signalet og om du stikker et rj11 stik i et rj45 størrelse stikkunne ikke være mere ligemeget. Men hvad der er vigtigere er at du stiller modemet i gatewayen til de rigtige vpi/vci værdier og at den kører dhcp eller pppoa på wan/dsl siden alt efter hvilken udbyder du har.

    Det hele kommer an på hvad for noget internet du har/får, mobilt bredbånd får du aldrig nogensinde spille venlige ping tider på som det ser ud ligenu, men hvis du mener en fast forbindelse (adsl/kabel/fiber) og trådløs router så skulle du have rimelige chancer for at få noget brugbart til spil.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ztrunge



    lige et dumt spørgsmål mere, en PSU på 1000 bruger den mere strøm end en på 500 ?


    Som regel ikke da de dyrer/størrer strømforsygninger som regel er mere effektive end de billige, så det er faktisk mere omvendt.

    ellers kan du jo prøve at undersøge om du kan bruge analog lyd sammen med hdmi indgangen, kan jeg på min fladskærm kunne jo være der var mulighed for det på det panasonic der også.


    hvis du går ned i kør og skriver "cmd" og skriver "ipconfig /all" i prompt'en så kan du se hele infoen, og det hele er nødvendigt hvis du vil på nettet dog med undtagelse af dns adressen men kan anbefale den da de færreste kan huske ip adressen på en side.

    kunne ikke få min p4 3@3.8 ghz til at afspille 1080p flydende, og det var med et grafikkort med hardware understøttelse, så tvivler på at du nogensinde får din maskine til det.

    DHCP serveren tildeler ip, netmaske, gateway ip og ip på dns server, for at du selv slipper for at taste det ind, men taster du det selv ind så virker det lige godt, men det nemmeste er at lade dhcp serveren køre, og så bare se det hele virke når du sætter det til :)

    har et kølehoved til cpu'en til at ligge.
    aquaextreme mp-05 se le importeret fra usa da det ikke var til at få her i landet men der er kvit. på det :)

    Hvis jeg husker rigtigt fra dengang jeg havde det bundkort du har så skal det lige have en bios opdatering før den kan tage en e8400 cpu, men ellers ville den være et godt/billigt køb til dit system og så et ati 4870 kort, godt nok et beløb på 2500 sammenlagt men du kan køre spil et stykke ud i fremtiden.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ziwt
    Hvordan kan jeg være helt 100 på at delene passer sammen? er det kun socket jeg skal kigge efter er der mere?

    Det er ikke helt ligemeget hvordan du tilslutter lyd og billede når det ene er digitalt og det andet analogt feks. skal jeg på min fladskærm bruge hdmi indgang nr. 1 og scart indgang nr. 1 til lyd for at få det hele vist korrekt med billede og lyd. Men det er ikke sikkert at dit tv virker på samme måde så en smut forbi manualen vil nok være en god ide for at se om det kan lade sig gøre og hvordan det skal sættes sammen for at virke.

    Start med at sætte hastigheden på ramne ned, der er bunker af tråde rundt omkring med folk der ikke kan få deres ram til at køre 1600 mhz på deres bundkort med p45 chipset.
    Så kan du i første omgang afgøre hvor langt din cpu vil op.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Vil det være muligt at justere på lyden individuelt. Eksempelvis sætte lyden på mute i hovedtelefonerne mens højtalerne bruges.


    Desværre giver mit højtalersæt ikke mulighed for at tilslutte det via optisk :crazyeyes:


    Det er så vist en af de få ulemper ved kortet, det kan ikke lade sig gøre at mute den ene analoge udgang og stadig få lyd ud af den anden. En anden ting man skal være klar over med hd2 kortet er at det ingen mikrofon indgang har, dog har det en line in men det skal et forstærket signal til før at der sker noget, men løsningen kan være at bruge sit onboard lydkort til mikrofon.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Til at afspille blu'ray diske kan det sagtens. Hvis du afspiller hd-film fra harddisken derimod som f.eks. mkv filer, så afhænger det udelukkende af resten af systemet!!


    Gfx aflastning af cpu ved afspilning af hd-materiale virker udelukkende på dikse og ikke filer fra hdd. MEdmindre du slev koder og redigerer i drivere og afspiller..


    Lyder underligt da de fleste hd film som du hentyder til hvis ikke alle er encodet med h264 som kortene lige nøjagtig giver hardware understøttelse til, og som jeg også selv har set et pænt boost i performance med ved netop at skifte fra et x1900xtx til x2600xt som er et langsommere kort men som har h264 hardware acceleration.

    Havde problemer med mit x2600xt og en p4 3@3.8 ghz med at afspille 1080p flydende men har efterfølgende smidt en c2d e6600 i og siden har der ikke været problemer.
    Så vil mene at det afgør resten af dit system, er din cpu hurtig nok burde det ikke være et problem.


    Har både prodigy hifi og hd2 ingen af dem har den hyletone du nævner at have haft så det kan have været en kortfejl eller som du siger noget i din pc der fremkalder det.
    Du kan tilslutte dine højttalere med phono->jack kabel eller bare rent phono kabel alt efter hvad stik der er på dine højttalere, eller du kan bruge den optiske udgang til et surround sæt og stadig få lyd i dine hørebøffer fra jack stikket.
    Og så kan du bruge http://www.audiotrak.net til at hente de nyeste drivere.