Indlæg af snow

    Du skal så bare være opmærksom på at du sender din klartone ind på Centralen, og at hvis der opstår en kabel fejl på den strækning som gør at du får støj på telefonen eller hvis der sker en kortslutning så du ikke kan bruge telefonen så er du ikke berettiget til at få rettet den kabelfejl medmindrer du vil betale for det.

    Du kan bestille tdc til at lave et telekap stik hvor du så med en adapter kan tilslutte din fiberbox så du har telefoni i dine andre stik. Og da der alligevel skal betales ved kasse 1 for at få teknikeren ud, så vil det være lige så nemt at få lavet det med det samme.

    Kommer an på så meget, hvis DAC'en er dårligere der hvor du sender det hen så er der ikke ret meget fordel i at bruge optisk/digital.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af woyer
    Ja, det er det. Jack burde pensioneres.


    Du mener vel jack-out ;-) Siden du bruger 5.1 Creative THX, behøver du ikke ofre 800-1000 kr.


    fx. dette er fint.

    Du kan få tdc manden til at flytte stikket eller lave et nyt hvor du gerne vil have det og så virker det hele som før. Elektrikkeren kan sikkert også flytte stikket eller trække en ny ledning fra det nuværende stik og sætte et stik et andet sted, han har bare ikke lov til at montere nyt ude i fordeleren uden på huset.


    Det er vel bare at vælge, skulle mene samtlige bud indtil videre vil være en opgradering fra dit gamle Xfi men eftersom lyd er en subjektiv ting så får du ikke den enstemming anbefaling af et specifikt lydkort som du umiddelbart fisker efter, da der er forskel på hvad folk opfatter som god lyd.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Sigori


    okay.. det ser da fint ud, selvom jeg ikke har nogen ide om det.. :D .. men vil jeg kunne mærke en meget stor forskel fra hvis jeg satsede på det noget billigere creative xtreme Audio?.. det anlæg det skal kobles til er et: Harman Kardon HK3480 + 2 Jamo Concert 590 højtalere.


    Der vil altid være en forskel, men om du syntes det er pengene værd er der kun en der kan afgøre og det er dig, men jeg er selv gået fra XFi elite pro til audiotrak kortene, fordi jeg kunne høre en forskel der gjorde at jeg ikke har tænkte mig at købe creative igen medmindrer der sker noget revolutionerende fra deres side af, så det bliver nok ikke foreløbigt :)
    Men hvis du anskaffer dig et prodigy hd2 så gør dig selv en tjeneste og anskaf dig nogle ordentlige phono kabler, og undlad at bruge jack stikket til at forbinde anlægget, da phono udgangene og jack stikket er to forskelligt opbygget kredsløb på kortet, hvor phono stikkene giver dig den bedste lyd.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Sigori


    jeg tror godt nok det bliver lidt for dyrt for mig.. og ikke mindst lidt for indviklet, hvis der ikke engang er normale indgange. . men hvis du har meget forstand på det her, hvad vil du så ellers foreslå at jeg køber.


    Der sættes usb kabel mellem boksen og pc'en og så almindelige phono kabler mellem boksen og anlægget :).


    ellers ville jeg vælge prodigy HD2 ikke mindst fordi det er nemt at skifte opamps på det og du derved kan opgradere lydkvaliteten endnu mere for meget små penge.

    Jeg kan på det varmeste anbefale den her, den er godt nok lidt mere pebret men den spiller bedrer end både Prodigy hifi og Prodigy HD2, den har dog ikke udgang til høretelefoner og er som sådan kun en dac med indbygget usb lydkort og 2 phono udgange men er det alt man skal bruge for man et meget vel spillende lydkort til pengene. Den kræver dog ca. 200 timers spille tid før man får det fulde udbytte af den.


    http://cgi.ebay.com/Valab-NOS-…trksid=p4634.c0.m14.l1262

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol
    Er ikke helt enig. Creative skulle have vaesentligt bedre surround sound emulator end alle andre kort. Lyd kvaliteten i spil er generelt meget lav, fx er cod mp3 filer i 128 kbps hvis jeg husker rigtigt, tror ikke HD2 kan goere det bedre end en x-fi for et PC 350 da der ikke skal meget power til at drive det...


    Mener HD 650 faaes i baade 300 og 600 ohm udgaver ligesom HD 595 har to typer.


    Kan kun anbefale dig at prøve at lytte selv, har selv skrottet begge de Xfi kort jeg havde da den efter min menning elendige 3D emulation som creative havde gjorde det umuligt at afstands bedømme hvor folk stod henne, dog var det nemt at høre hvilken retning de kom fra, men det er ikke meget værd hvis man ikke ved om de står 10 eller 2 meter væk efter min menning, og det var med mine HD-570 som er forholdsvis nemme at trække, dog blev det umuligt at finde ud af hvor folk kom fra da jeg fik mine HD-650 indtil jeg fik en forstærker på da de kræver en hel del mere end lydkortet kan levere for at der kommer ordentligt styr på lyden.
    Men effekt er kun en brøkdel af det der skal til for at det lyder godt, forskellen på opbygningen af lydkortet og kvaliteten af komponenterne der er brugt er der hvor HD2 kortet uden problemer slår Xfi kortene og er grunden til at lyden er bedre og så gør det igen forskel om det er 96 kbit streaming eller 320 kbit mp3 der vil stadig være en forbedring.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol
    Tjah nu er det jo ikke HD650 med 300 Ohm han bruger. Lyden er sikkert bedre i for gennem HD2 da det er et mere audiophilt kort og bedre kan klarer de 300 ohm end x-fi. Uanset hvordan man vender og drejer det er x-fi gaming standarden og det andre produkter er bedre ja, men hvis han er et PC 350 er x-fi nok det bedste kort at parre det med da PC 350 er lavet 100% til gaming og creative er standarden for gaming likesom windows er for OS for gamers. Desuden giver HD2 tilsyneladende BSOD i nogle spil.


    HD-650 er 600 ohms :) og nu er Creative mere standarden pga. deres marketing og ikke pga. kvaliteten på deres lydkort.
    HD2 kortet har en betydelig bedrer dac(digital til analog converter) end Xfi, og vil lyde bedrer med langt de fleste høretelefoner uanset hvordan man vender og drejer den, lyden bliver jo ikke kun bedrer når man hører musik men i alt lyd der bliver afspillet inklusiv spil.

    Kan anbefale audiotrak prodigy hd2 http://www.xs-sound.dk/data/products/prodigyhd2/index.html
    har været bedrer til mine sennheiser hd650 end de Xfi kort jeg har haft (Fatality og elite pro).
    Og det giver et bedrer billede af hvor modstanderne er jo mere effekt lydkortet kan sende afsted til høretelefonerne, det er bare sjældent at det forstærkeren indbygget i lydkortet kan sende ud er nok til at udnytte det potentiale høretelefonerne har, men så kan man jo begynde at kigge på forstærkere og andrer ting hvis man er lidt mere gør det selv med udskiftninger af dvs. komponenter.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    tror creative er det bedste mærke til lydkort. mere ve jeg ik om det


    Men gad man lytte på andrer lydkort fandt man hurtigt ud af at det er det ikke.
    Til prisen ville jeg også kigge på noget audiotrak, kan anbefale Prodigy HD2

    Quote

    Oprindeligt indlæg af WinterSilence
    Dobbelt NAT og dobbelt routing er altså ikke måden man sætter netværk op på, beklager meget... Og det da slet ikke med hjemmeudstyr og på ADSL-forbindelser. Hvis vi snakker DMZ zoner og eventuelle honeypots og network silent sniffer servere så benytter man til dels hendad den fremgangsmåde.


    At du sætter zyxel routeren til at forwarde portene fra 1024 og op(DMZ) til den næste routers ip addresse giver jo ikke de sjove dns fejl som du hiver op af hatten, og slet ikke de omtalte hastigheds problemer som du også sjovt nok kan hive frem af ingenting. Og hele grunden til ikke at sætte den første router som bridge er jo PPPoA.
    Hvis det er at hastigheden til internettet falder til under den hastighed som adsl forbindelsen har (taget i betragtning af at det ikke er i den anden ende problemet er) så vil det være fordi der er for mange samtidige forbindelser, feks. ved brug af p2p hvor der kan være flere hundrede forbindelser kørende samtidig og hvor det så vil være den svageste router der bukker under først hvilket jo så kan være zyxel routeren, men ingen af routeren vil bukke under ved normal brug selv om du sætter flere pc'er på netværket..
    At det ikke er den måde man plejer at gøre er fuldstændig irrelevant da han har nogle andrer behov, som kan løses uden de store omkostninger på den måde, og med en forøgelse på latency i micro sekunder klassen, og ingen tab i hastigheden da det stadig er adsl forbindelsen der sætter grænsen i form af den lave hastighed der nu er på sådan en.


    Nedsat performance af hvad? det er en adsl forbindelse ikke backbone trafik der skal ledes igennem, at du ikke har kunne få det til at køre ordentligt betyder ikke at det ikke kan lade sig gøre forholdsvis simpelt hvilket det faktisk er.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af WinterSilence


    Og det forslag du kommer med der kunne ikke være mere netværksteknisk ukorrekt efter min mening :| Ved den metode vil du opleve dobbelt routing og firewallfilterring der vil bevirke en forringelse, samt dobbelt NAT også. Det er absolut IKKE løsningen.


    Få dit CC modem til, at være i bridge mode så det bare formidler forbindelsen til din router. Det kan dit modem nemlig. Min kæreste har ADSL hos Fullrate med det modem du har og jeg ringede bare og bad dem, om at dumpe en opsætning routeren til, at bridge forbindelse så hun kunne bruge sin egen router. Jeg havde ellers sat det selv, men hos Fullrate henter routeren ny config hver 3. time fra centralen.


    I stedet for at brokke dig over min løsning, var det så ikke en ide at komme med et brugbart forslag istedet?
    Den løsning du henviser til fungerer sikkert uden problemer med fullrate, men hvis du læser hans indlæg kan du se at han har cybercity og at de benytter sig af PPPoA.

    Din dlink skal have pppoa for at det kan lade sig gøre, medmindrer zyxel routeren understøtter pppoa til pppoe hvilket den sandsynligvis ikke gør. En anden mulighed er at lade din zyxel lege router og så bare forwarde portene fra 1024 til 65534(mener jeg) til den ip adresse som din dlink router får på WAN porten, men det er ikke nødvendigt for at komme på nettet, men hvis du hoster forskellige spil servere eller andet så er det en nødvendighed.