Upload hastighed bliver hurtigere når fastnet bruges?!

  • Hey tweak


    Jeg har et meget underligt problem med min internetforbindelse. Jeg har pt TDC Hometrio og jeg er ret afhængig af en stabil upload pga jeg kører noget vpn mellem mit arbejde og hjemmet for at kunne arbejde hjemmefra.


    Jeg betaler for en 10mbit/ 1mbit og her idag kørte den f.eks. 5mbit / 0.1mbit. Jeg har bl.a. en softphone der kører via ip telefon gennem vpn forbindelsen og der er 0.1 mbit i upload slet slet ikke nok. Jeg ringer så til TDC for at høre dem hvad det kan skyldes. Idet jeg ringer med min fastnet telefon ser jeg at uploaden stiger til omkring 0.5 mbit! Jeg prøver det så af nogle gange og ganske rigtigt så stiger min upload med ca 0.4 - 0.5 mbit hver gang jeg ringer med fastnet telefonen :rolleyes:


    Jeg har ikke lige forklaret det til TDC endnu, men de plejer aldrig og ku hjælpe med en skid aligevel, så nu skriver jeg lige her. Der er vel ikke tilfældigvis nogen af jer der har været udsat for noget lignende? Synes selv det er meget underligt. Jeg kunne bedre forstå det var omvendt fordi telefonen så reserverede noget af båndbredden, men det er så bare ikke sådan det er.


    Jeg bruger TDC boxen der medfulgte da vi fik forbindelsen. Og ja jeg har prøvet de gængse ting med at slukke udstyret og diverse computere der ku tage båndbredde, men den gør det uanset.


    ~D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Først så skift ISP.. har oplevet flere tilfælde hvor TDC-forbindelser opfører sig underligt og at de gør noget de formentlig ikke fortæller til deres kunder.. Bl.a. bliver internettet mistænkeligt (ekstremt) sløvt hvis programmer som µtorrent er åbent, på trods af at det ikke henter særligt meget, bare det at den måske snakker med en tracker er nok..


    Men når det så er sagt, hvor måler du den hastighedsforskel? På din egen forbindelse, med speedtest f.eks., eller kigger du i routeren? For ved nemlig at f.eks. deres bredbåndstv-noget kræver at man køber en 10mbit (eller noget i den stil) men man får kun 2 mbit til egentligt internet, da routeren reserverer 8 mbit.. Kunne være noget af det samme med dit telefoni, at routeren for at kunne opretholde en stabil telefonforbindelse altid reserverer en mængde bredbånd som den nemme løsning..


    Men.. Skift udbyder!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi
    Jeg betaler for en 10mbit/ 1mbit og her idag kørte den f.eks. 5mbit / 0.1mbit. Jeg har bl.a. en softphone der kører via ip telefon gennem vpn forbindelsen og der er 0.1 mbit i upload slet slet ikke nok. Jeg ringer så til TDC for at høre dem hvad det kan skyldes. Idet jeg ringer med min fastnet telefon ser jeg at uploaden stiger til omkring 0.5 mbit! Jeg prøver det så af nogle gange og ganske rigtigt så stiger min upload med ca 0.4 - 0.5 mbit hver gang jeg ringer med fastnet telefonen :rolleyes:
    ~D


    den hastighed - den bliver målt op i mod hvad? Det er kun TDCs egen hastigheds test de vil bruge i det tilfælde at den skal bruges sammen med en fejlmelding.


    der er højst sandsynligvis en del dæmpning (eg. støj) på din forbindelse, siden at den dropper så meget. Det er normalt mere end nok til at få den fejlmeldt. Du har krav på min. 512kbit upload i følge dine abonnements vilkår. De 5 mbit download er lige på grænsen til at også udløse en tekniker.
    Men at din forbindelse skulle kører hurtigere når du bruger den fastnet telefon der er på, det giver overhovedet ikke nogen mening. Sad ~7 år i ADSL afdelingen som 2nd lvl support og det har jeg aldrig hørt om før. Hvis din forbindelse er dæmpet så skulle den netop flippe helt ud og smide dig af hvis du løfter røret på din telefon. Så en omgang :crazyeyes: til den der....


    Home Trio har blandt andet disse "tillæg" til dine abonnementsvilkår


    Quote

    Oprindeligt indlæg af TDC
    TDC HomeTrio inkluderer op til 10 Mbit båndbredde.


    Når du ikke ser tv, kan du surfe på hele båndbredden op til 10 Mbit/s. Når du ser tv, falder bredbåndshastigheden. Hvert tv der er i brug, fylder op til 3,8 Mbit/s., ser du en HD kanal falder hastigheden med op til 8 Mbit/s.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Først så skift ISP.. har oplevet flere tilfælde hvor TDC-forbindelser opfører sig underligt og at de gør noget de formentlig ikke fortæller til deres kunder.. Bl.a. bliver internettet mistænkeligt (ekstremt) sløvt hvis programmer som µtorrent er åbent, på trods af at det ikke henter særligt meget, bare det at den måske snakker med en tracker er nok..


    hvis hans forbindelse er dæmpet så er det jo lige meget hvilken udbyder han bruger.
    Desuden så er det antal connections uTorrent og andre den slags programmer laver nok til at få næsten alle routere til at gå totalt amok. Det er jo pga. TCP act pakker der skal sendes retur og det vil jo ske på alle udbydere.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    hvis hans forbindelse er dæmpet så er det jo lige meget hvilken udbyder han bruger.
    Desuden så er det antal connections uTorrent og andre den slags programmer laver nok til at få næsten alle routere til at gå totalt amok. Det er jo pga. TCP act pakker der skal sendes retur og det vil jo ske på alle udbydere.


    Der er sikkert en teknisk forklaring bag det, men ved bare at nøjagtigt samme pc kører fint på både daværende Cybercity og Fullrate.. Mens hvis den er koblet til en TDC-linie så kommer problemet.. Så det må jo ha et eller andet med ISP at gøre?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Der er sikkert en teknisk forklaring bag det, men ved bare at nøjagtigt samme pc kører fint på både daværende Cybercity og Fullrate.. Mens hvis den er koblet til en TDC-linie så kommer problemet.. Så det må jo ha et eller andet med ISP at gøre?


    kan være at den router CC og fullrate sender med bedre kan håndtere flere connections. Men det er jo frit for en at sætte eget udstyr på en TDC forbindelse.
    Routere kan varriere meget hvor meget de kan håndtere. De gamle routere TDC brugte i sin tid kunne ikke håndtere noget som helst med bare mere end 4 connections, disse blev skiftet ud med andre som meget bedre kunne klare det.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Når jeg måler dette er det op imod TDCs egen hastighedstest.. Har dog også prøvet speedtest men resultatet er det samme


    Og vedrørende uTorrent så har jeg også hørt det med connections. Og det hjælper faktisk i nogle tilfælde at sætte en lavere maks connection count i utorrent, så kører resten af forbindelserne ordentligt. Det ku jo så godt tyde på at idet det kun er hos TDC, så må det være noget med at det kun er deres udstyr der ikke kan håndtere de mange connections. Bare mit bud .. :)


    Hvad vil det sige at min forbindelse er "dæmpet"?


    Og af udstyr bruger jeg TDCs eget da jeg jo ikke kan bruge så meget andet når vi har home trio :) Det bliver jo leveret med den der TDC box..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi
    Når jeg måler dette er det op imod TDCs egen hastighedstest.. Har dog også prøvet speedtest men resultatet er det samme


    fint så har du dit på det rene :)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi
    Hvad vil det sige at min forbindelse er "dæmpet"?


    dæmpning er den naturlig "støj" der er på selve de kobber telefon ledninger du har fra centralen til der hvor du bor.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi
    Og af udstyr bruger jeg TDCs eget da jeg jo ikke kan bruge så meget andet når vi har home trio :) Det bliver jo leveret med den der TDC box..


    med andet udstyr mener jeg også selve den router eller andet udstyr man sætter på efter det ADSL modem man får.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2


  • Det fungere jo sådan at den går direkte ind i tdc boxen nu.. Modemmet er indbygget i routeren. Og deres router er du nødt til at bruge idét vi jo køre det hometrio.. Der bruges routeren jo også til telefonen og tv'et så den er ikke bare sådan lige at erstatte :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Måske de skulle prøve at tage kontakt til dem der faktisk kan se om linien fejler noget istedet for at tude over det på tweak hvilket ikke just hjælper nogle :)
    Langt det meste udstyr er ikke gearet til at klare det antal forbindelser som torrent programmer opretter, hvilket er årsagen til at det går langsomt på nettet, du havde vel ikke forventet at du har ubegrænsede muligheder på et discount produkt som adsl er, at det ikke er beregnet til at håndtere den mængde forbindelser som der er ved brug af torrents er jo bare syndt,kan du ikke lide det så er der jo frit valg til at vælge noget andet end adsl.
    Derudover reseverer tv kun 2-3 mbit pr kanal og den båndbredde bliver frit stillet igen når settop boxen bliver sat i standby, telefoni delen reservere også 128 kbit af uploaden når det bliver brugt og fritstiller det igen når det ikke bliver brugt.
    Men uanset udbyder har man et problem så ring til dem der kan gøre noget ved det, og så vidt jeg ved så er tweak.dk ikke internet udbyder endnu.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Først så skift ISP.. har oplevet flere tilfælde hvor TDC-forbindelser opfører sig underligt og at de gør noget de formentlig ikke fortæller til deres kunder.. Bl.a. bliver internettet mistænkeligt (ekstremt) sløvt hvis programmer som µtorrent er åbent, på trods af at det ikke henter særligt meget, bare det at den måske snakker med en tracker er nok..


    Men når det så er sagt, hvor måler du den hastighedsforskel? På din egen forbindelse, med speedtest f.eks., eller kigger du i routeren? For ved nemlig at f.eks. deres bredbåndstv-noget kræver at man køber en 10mbit (eller noget i den stil) men man får kun 2 mbit til egentligt internet, da routeren reserverer 8 mbit.. Kunne være noget af det samme med dit telefoni, at routeren for at kunne opretholde en stabil telefonforbindelse altid reserverer en mængde bredbånd som den nemme løsning..


    Men.. Skift udbyder!

  • Også synes jeg lige i skal se min gode upload :))


    Ja man skal ikke sige 56k modem hastighed er forældet og for langsomt! Det er hvad man får når man køber en HomeTrio 10 mbits / 1 mbits pakke fra tdc.. Sådan TDC.. Godt gået.. -.-


    Også skriver de " skift til tdc bla bla.." og den de anbefaler .. er så den vi allerede har :))

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet 2 gange, sidst af FonZi ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    dæmpning er den naturlig "støj" der er på selve de kobber telefon ledninger du har fra centralen til der hvor du bor.
    .


    Dæmpning er ikke støj, dæmpningen er den ohmske modstand der er i kablet og længere kabel = størrer modstand, og højere modstand = svagere signal i modtager enden af kablet, det er intet mindre end ohms lov :)
    at der så er meget andet udover afstand der kan gøre at man ikke kan få en høj hastighed (støj bla.) er så en hel anden sag.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af snow
    Måske de skulle prøve at tage kontakt til dem der faktisk kan se om linien fejler noget istedet for at tude over det på tweak hvilket ikke just hjælper nogle :)
    Langt det meste udstyr er ikke gearet til at klare det antal forbindelser som torrent programmer opretter, hvilket er årsagen til at det går langsomt på nettet, du havde vel ikke forventet at du har ubegrænsede muligheder på et discount produkt som adsl er, at det ikke er beregnet til at håndtere den mængde forbindelser som der er ved brug af torrents er jo bare syndt,kan du ikke lide det så er der jo frit valg til at vælge noget andet end adsl.
    Derudover reseverer tv kun 2-3 mbit pr kanal og den båndbredde bliver frit stillet igen når settop boxen bliver sat i standby, telefoni delen reservere også 128 kbit af uploaden når det bliver brugt og fritstiller det igen når det ikke bliver brugt.
    Men uanset udbyder har man et problem så ring til dem der kan gøre noget ved det, og så vidt jeg ved så er tweak.dk ikke internet udbyder endnu.


    Nu ved jeg godt at det ikke er tweak der udbyder. Men med tdc som udbyder er tweak faktisk i stand til at gøre det samme som tdc måske endda mere. TDCs support kan virkelig ikke bruges til en skid. Det eneste de ku fortælle mig var at alting var iorden. Det ser jo også virkelig sådan ud som du kan se på billedet lige ovenfor? Og nu er det tilladt at spørge her på tweak om andre har lignende problemer ikke?


    Desuden så har jeg ikke nævnt at mit problem har noget som helst med torrent at gøre. Vi snakkede bare om det da det også var et problem. Men du tager også fejl for det har ikke noget med ADSL og gøre. Nej det er udstyret man sætter til i huset det ikke kan håndtere det og det er nok derfor at TDC har disse problemer og Cybercity ikke har. Cybercitys ADSL har jo ikke problemet og de kører på det samme ADSL udstyr, men forskellen er bare at det udstyr de sætter op ved slutbrugeren nok er bedre end TDCs og derved kan det håndtere de flere forbindelser

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af snow


    Måske de skulle prøve at tage kontakt til dem der faktisk kan se om linien fejler noget istedet for at tude over det på tweak hvilket ikke just hjælper nogle :)
    Langt det meste udstyr er ikke gearet til at klare det antal forbindelser som torrent programmer opretter, hvilket er årsagen til at det går langsomt på nettet, du havde vel ikke forventet at du har ubegrænsede muligheder på et discount produkt som adsl er, at det ikke er beregnet til at håndtere den mængde forbindelser som der er ved brug af torrents er jo bare syndt,kan du ikke lide det så er der jo frit valg til at vælge noget andet end adsl.
    Derudover reseverer tv kun 2-3 mbit pr kanal og den båndbredde bliver frit stillet igen når settop boxen bliver sat i standby, telefoni delen reservere også 128 kbit af uploaden når det bliver brugt og fritstiller det igen når det ikke bliver brugt.
    Men uanset udbyder har man et problem så ring til dem der kan gøre noget ved det, og så vidt jeg ved så er tweak.dk ikke internet udbyder endnu.


    Pak lige sydfrugterne :P jeg sidder ikke og tuder over at TDC er noget bras.. Det er min holdning og jeg har ikke behov for at bruge deres produkter, hvis jeg skal bokse med dem, når jeg bare kan vælge en anden ISP..


    Tror nu heller ikke TDC er dem man skal gå til hvis man har problemer med sit torrentprogram :P Tror de fleste ved hvad det bruges til, selvom nogle gemmer sig bag de der 2% af torrents der rent faktisk er lovlige..


    Mener ikke noget ondt med det.. Det er bare min mening om TDC.. Har ikke haft andet end ballade med dem, den ene gang jeg havde dem fordi jeg kunne få medarbejderbredbånd.. Og andres erfaringer med det tæller heller ikke just positivt hehe

  • Kan nogen se om dette er meget støj/dæmpning?


    Det er hvad min router siger:


    Dæmpning
    Nærmeste ende: 14.8 (dB)
    Fjerneste ende: 4.8 (dB)


    SNR margen
    Nærmeste ende: 14 (dB)
    Fjerneste ende: 16 (dB)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af snow


    Dæmpning er ikke støj, dæmpningen er den ohmske modstand der er i kablet og længere kabel = størrer modstand, og højere modstand = svagere signal i modtager enden af kablet, det er intet mindre end ohms lov :)
    at der så er meget andet udover aftand der kan gøre at man ikke kan få en høj hastighed (støj bla.) er så en hel anden sag.


    nu var mit indlæg også skrevet så han kunne forstå det lidt bedre. Ved udemærket godt hvad det er, sad trods alt med det i ~7 år.



    tjaa umiddelbart ser det fint ud, men de 4,8 dB er ikke helt super. Hvis den bliver der eller kommer længere ned vil det sikkert give problemer.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi


    Nu ved jeg godt at det ikke er tweak der udbyder. Men med tdc som udbyder er tweak faktisk i stand til at gøre det samme som tdc måske endda mere. TDCs support kan virkelig ikke bruges til en skid. Det eneste de ku fortælle mig var at alting var iorden. Det ser jo også virkelig sådan ud som du kan se på billedet lige ovenfor? Og nu er det tilladt at spørge her på tweak om andre har lignende problemer ikke?


    Desuden så har jeg ikke nævnt at mit problem har noget som helst med torrent at gøre. Vi snakkede bare om det da det også var et problem. Men du tager også fejl for det har ikke noget med ADSL og gøre. Nej det er udstyret man sætter til i huset det ikke kan håndtere det og det er nok derfor at TDC har disse problemer og Cybercity ikke har. Cybercitys ADSL har jo ikke problemet og de kører på det samme ADSL udstyr, men forskellen er bare at det udstyr de sætter op ved slutbrugeren nok er bedre end TDCs og derved kan det håndtere de flere forbindelser


    Jeg prøvede bare at påpege at du måske fik mere ud af at snakke med TDC først istedet for tweak da de langtfra har samme mulighed for at undersøge linien/udstyret, og da du selv skriver at du ikke havde snakket med dem på det tidspunkt du lavede tråden virkede det som en god ide at prøve kundeservice først.
    derudover quotede jeg karga fordi det var hans indlæg jeg svarede på :) har ikke skrevet at dit problem skulle være opstået som følge af torrents.
    Og ja jeg ved godt hvor langhårret man kan blive af kundeservice som ikke kan se noget problem, har haft samme fornøjelse med telenor.

  • Hejsa


    ring da til 80808047 og fejlmæld den og få sat overvågning på din linje så kan vi se om dit modem mister data og mange andre ting på nogle grafer det krever dov helst 24 timer som min. før man kan se det helt vilde på de kurver.


    og så er der en der skriver noget om at du skal bruge dit eget udstyr, det kan du så ikke da det her er lavet til at kunne hontere det signal som kommer til dit tv men hvis det er den nye TDC Box du har så får du ikke noget udstyr som kører bedre med selv en måske lidt dårlig linje!

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

    Rettet en gang, sidst af Brumbassen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    tjaa umiddelbart ser det fint ud, men de 4,8 dB er ikke helt super. Hvis den bliver der eller kommer længere ned vil det sikkert give problemer.


    Synes også nok det så underligt ud.. Det er sikkert der problemet ligger. Kan jeg på nogenmåde gøre noget ved det? Eller skal TDC ud og se det?


    EDIT: Og den ligger stadig på de samme tal, så det er ikke midlertidigt åbenbart


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Brumbassen
    Hejsa


    ring da til 80808047 og fejlmæld den og få sat overvågning på din linje så kan vi se om dit modem mister data og mange andre ting på nogle grafer det krever dov helst 24 timer som min. før man kan se det helt vilde på de kurver.


    og så er der en der skriver noget om at du skal bruge dit eget udstyr, det kan du så ikke da det her er lavet til at kunne hontere det signal som kommer til dit tv men hvis det er den nye TDC Box du har så får du ikke noget udstyr som kører bedre med selv en måske lidt dårlig linje!


    Den er fejlmeldt til tdc.. :) De overvåger den på fredag så kan være jeg vender tilbage der..


    Og det med udstyret .. Præcis det jeg mener.. Det er jo noget helt specielt udstyr så har ikke rigtigt mulighed for at prøve mit eget :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().