Indlæg af Raptorrockwool

    Det er jo ikke den mindste tag boks.
    Jeg ville nok holde mig til 100-140km/t af hensyn til komfort og pengepung. husk gaffa tapen. det er vigtigt.
    Lyt efter blafre lyde. sålænge der ikke er noget der går i resonans eller hopper skal den nok blive på taget uanset hastighed. men af hensyn til mekanisk belastning ville jeg ikke ligge med 160km/t. det vil sikkert være bilens tophastighed.

    Hvilke, Bil, Motor og tagboks ?


    Det piver og hyler helt sindsygt. tag en rulle faffa med til at dække eventuelt pivende revner.


    man siger at en tagboks typisk koster 50% mere i brændstof ved samme hastighed. men der er jo forskel.


    hvis jeg kører med en stige på taget krer jeg 12km/l hvor jeg normalt kører 17km/l.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ssteo
    Det er præcis en "pakke" ferie vi kikker efter. Charterferie er dog ikke relevant :b Desværre. VI skal gerne have andet med hjem end en brun krop :P


    Tag til Thailand. så kan du komme hjem med en række køns sygdomme...


    når det er sagt så har apollo også rigtige ture hvor man tager rundt i et land og kigger kultur.

    Der sidder typisk en sikring i mobil laderen på et sted mellem 100 og 750mA. Den er der for at beskytte laderen. Typisk er der også noget elektronik i sådanne en lader der regulerer spændingen ned til det den skal være. så klipper man ledningen af en mobil lader og tilslutter ledningen batteriet direkte bliver mobil telefonen grillet hvis den sættes til "opladning".

    med 70-300mm går man ikke helt galt i byen, og slet ikke i den prisklasse.
    medhensyn til 100-400mm og fast 400mm så tror jeg bare at vi skal være enige om at ved 400mm performer den faste en hel del bedre. den kommer så til kort ved 399mm og derunder.
    Måske det 100-400mm objektiv jeg lånte var en defekt model ?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Den 70-300 du har fundet er faktisk rigtig fin og hvis det er til at skyde med i natueren ville jeg foretrække den fremfor en 70-200F4.


    De ekstra 100mm er guld værd derude :)


    Så medmindre du har 10k til en 100-400L så var det klart en jeg ville kigge på.


    så god er en 100-400 altså heller ikke.


    men man kunne overveje en 400mm f/5,6L. den er god. har man så en 200mm f/2,8L i baglommen er man dækket ret godt ind.

    Dslr udmærkersig ved efter min mening at være lette atfå bedre billeder med. men rager det en langsomt at billederne skal være perfekte og har man ikke den tekniske sans så får man bedre billeder med et almindeligt kamera. et Canon G11 er absolut godt men for stort at stoppe i lommen så man altid har det med.

    Husk at lav det så der er trukket kabler rundt. ingen problemer med radio støj eller jamming, samt ingen batteri skift.


    En dørkontakt af dem man borer ind i karmen på yder døre (så man er sikker på de er lukket) og så ellers PID for resten af pengene.
    en aftale med G4S er ok hvis man ikke selv har mulighed for at blænde et vindue af hvis der har været indbrud. men ellers er det spild af penge. fra alarmen kommer går der så lang tid at G4S vagten ikke risikerer at møde tyven. Jeg ved ikke hvordan dansikring arbejder.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af betaboy
    Lige et hurtigt spørgsmål:


    Det lyder jo genialt - og så med den kapacitet. Jeg ved ikke om jeg "orker" 2.5' med mounting kit osv., - den den samme ikke fåes i 3.5' ? Jeg så de har en XT, men den er ikke 'hybrid' :(


    Det er ikke noget problem.
    Der er intet mekanisk i dem og de bruger så lidt effekt at det ikke rigtigt har betydning. så hvorfor skrue den fast ? min er bare kastet ind i computeren, den holdes kun fast af sata data og power kabel. Hvis man vil kan man da mounte det med gaffa eller dobbeltsidet tape.

    Meget relevant.
    Jeg bruger kun skraber til at barbere mig med. men har flirtet lidt med maskine fra tid til anden.
    Hvordan hede hulen H...... skærer folk sig på sådanne en skraber ?
    Har man tørre læber så har jeg prøvet det ved mundvigene. men en lille knop/bums bliver snittet rent af og bløder ikke.
    Hvordan bærer folk sig ad ?


    Når jeg barberer mig gør jeg det altid med hårene først. og hvis det skal være rigtigt fint efterfølgende mod hårene. Går jeg direkte på at trække den mod hårene bliver barberingen ringe og ubehagelig.
    Jeg ved ikke em min skægvækst er anderledes, men jeg skal barbere mig 2 gange dagligt for at være til pænt brug.

    Med de behov var jeg hoppet på en aygo/107/c1.
    Relativt ny bil, ok bil hvis den er blevet rustbeskyttet med Dinitrol/Pava/Tectyl. og fornuftig sikkerhed.
    Den er ikke værd at røre hvis den ikke er blevet rustbeskyttet. og den skal have den helt store omgang.


    P 206 ville jeg ikke turde køre i med det ry de har her hvor jeg kommer fra. Lupo er alt for gammel og dårlig/dyr.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB
    Man får sq meget plads for pengene i provinsen.. Vi har kig på et hus på 76Kvm til 2.7 men så er placeringen også iorden..


    Jeg vil mene placeringen er forkert med den pris. Men ok, hver sine lyster.

    Tillykke med det.
    Man er lige sådan lidt mærkelig i maven omkring sådanne en stor ting i nogle uger.
    Fed lav m2 pris du får. og fed "hytte"
    se det specielle ved huset på den positive side. det er let at trække ledninger rundt da man relativt let kan åbne op ved at skrue tagplader af. og så er det på en måde mere hyggeligt.