Indlæg af Raptorrockwool

Her kan paintshop pro X2 det hele. ligeledes fra et 7D.
    så det er en lokal fejl du ligger og roder med.
    Jeg har ikke raw codec installeret på maskinen fra microsoft.
    styresystemet en vista ultimate 64

Æh
    Tror bare det er dig. Dog kan et objektiv godt miste evnen til at stille skarpt. spørg mig ikke hvordan. jeg vil mene det er huset der styrer fokus og at objektiv slet ikke skal tænke. men sådan er det ikke.
    Har du prøvet at stille skarpt manuelt ?

Hele humlen ligger i to ting. standby forbruget og hvor højt du spiller. er der gang i gaden så er 4 timer en mulighed. det er når det ikke kan blive højt nok. Men holder i jer inde for hvad der er rimeligt så + 10 timer.
    man skal huske at musik varierer i styrken hele tiden. det er gennemsnits forbruget der betyder noget. 500W peak kan man ikke bruge til noget det skal være Wrms. altså antal rigtige watter den tiler. Peak er en teoretisk størrelse da man i 99,99998% af tilfældeene er løbet ind i problemer med slaglængden på enheden inden peak effekten opnås.

Det kan man ikke uden at vide en hel masse detaljer som du ikke har opgivet. Mit bedste bud er stadig at i har til 4-8 timer på en 12V 80Ah start batteri fra en bil hvis i går limligt til den med lydtrykket.
    et 80Ah startbatteri har nemlig en omkring 30% lavere kapasitet ved afladning over 5 timer istedet for de 20 eller 24 timer som er brugt i standarden for kapacitets måling af start batterier.

Men svaret er ikke mere præcist end at himlen er blå når man kigger på den gennem en thermorude lige nu i london.

20 grader ?
    min har 5l/min med en laing dcc + pumpe. men det er mere kølehoveder end radiator der giver begrænsningen.

Oprindeligt indlæg af Helmer

slap nu af. det skal ombyttes hos leverandøren, og det tager sin tid.. og det hjælper da slet ikke at komme som en anden mastodont og kræve pengene retur. essentielt er fandme en bil eller et utæt rør. det er sgu ikke et grafikkort i din spand i bilka.

Forskellige ting forskellige behov.
    Jeg kan f.eks. ikke undvære en telefon med de funktioner min telefon har. så den er esssentiel. det samme gælder min bærbare computer. den er så essentiel at jeg har en magen til stående blot i tilfælde af hvis der skulle ske noget med den.

Klart at et grafikkort ikke er essentielt som en telefon. men at bruge mere end 14 dage så er det at trække den.

Jeg syntes du skal stikke piben ind. det er åbenlyst at du undskyld mit fransk ne comprends pas une merde. af hvordan de forskellige ting påvirker hinanden og er essentielle for hvor stort strømforbrug.

Du tror sikkert også at de 290W er et udtryk for hvor meget effekt du kan brænde af i en højtaler. her tager du igen fejl. det er KUN en af ganske få ting der har indflydelse på hvor meget effekt højtaleren kan tåle. andre ting er membran areal, frekvens slaglængde, egen resonans, køling, forvrængning osv.

Ja alting er et spørgsmål om pris. men hvis man smider sådanne en krabat på en dslr for aldrig at skifte objektiv kan man lige så godt købe et kompakt kamera med en kraftig optisk zoom. som sx 20 is fra canon.
    Fordelen ved dslr er jo netop at man kan skifte optikken ud efter behov. så i min verden er en 18-200 tilovers da optikken koster mere end hvad et kamera med indbygget objektiv koster der kan det samme.

Så må du bare have et pilot lys med næstegang.

men ved godt at der er så meget men gerne ville ændre med tilbagevirkende kraft når man kigger billederne igennem.

Jeg ved ikke hvorfor men jeg har altid været en sucker for fransk sproget pop musik. jeg syntes det lydder super godt men jeg fatter ikke et klap af det. Jeg har hørt et nummer nogle gange i radioen. så fandt jeg en youtube video over der oversættes hvad der siges.
    http://www.youtube.com/watch?v=eInHehTYBOo
    det er Stromae - Alors on Dance.

Nu når man er ved fransk musik bør man også lige høre Alizee.
    Hun er mindre dyb. men leverer stadig skøn musik. få man hende først at se gør der lige lidt tid med at finde nogle hæderlige video og foto optagelser.

den første jeg hørte var moi lolita siden gourmandises og J'en Ai Marre
    Hun adskiller sig ikke meget fra andre pop sild udover at hun kan synge og ikke er rad mager (oprindeligt). men de tekster hun synger, lægger ikke fingre imellem. prøv bare at se her. http://www.youtube.com/watch?v=VfSYeXPQaQI

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Det kan man jo ikke sige. Hvad der er godt kommer an på hvad man skal bruge det til og hva man har af kroner.

det er vise ord. men det får hverken forvrængningen, uskarpheden eller CA til at forsvinde.

Men hvor tit skal man bruge 18-200 ? ja det kan være fedt at have men hvis man skal vælge mellem at have 2 gode objektiver som en 17-55 og en 70-300 eller et objektiv (18-200) som dækker det hele men leverer ringere resultater. så syntes jeg ikke det er en svær beslutning.

men igen hvor ville det være fedt at have et objektiv der kunne det hele. en 10-500mm f/2 med usm og IS med en vægt på hele 2kg

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

hehe der er bare ikke skide meget pilot lys i en 580ex :) men tak for input:)

et tryk på den lille fine knap nederst på kameraets forside med venstre ring finger vil gøre mirakler.

det er den knap manualen siger er til vurdering af dybde skarphed. med blitz på får den blitzen til at "lyse".

jeg har GTX'en. jeg kører den som lownoise med 3 blæsere fra papst der roterer med 780rpm lige nu (1300 eller 1600rpm blæsere). mit kølevand er 28 grader og alt i min pc med undtagelse af strømforsyningen er vandkølet.
    GTX er slet ikke beregnet til low noise brug. den består af 2 radiatore der er lagt over hinanden så man køler i 2 niveauer. det gør at man udnytter luften bedst muligt.

Hvis jeg skulle lave min om så ville jeg vælge en af GTS modellerne. ganske enkelt fordi at de ikke kræver så højt et tryk fra blæserne for at fungere optimalt. og så ville jeg finde nogle papst blæsere istedet for det der pop du har fundet. alternativt kunne http://www.coolerkit.dk/noctua…2_1300___120mm-p-908.html måske være en mulighed. jeg har haft en af deres andre blæsere og jeg er imponeret

Hvorfor en ekstern hdd ? de er oftest meget langsomme. hvis du skal spille fra den kan du godt glemme alt om en ekstern vedmindre det er en esata. kan du leve med 30mb/s så er en ekstern med usb 2 eller firewire typisk ok. men 30mb/s er sindsygt langsomt når man er vandt til at alt sker med 3 gange så høj hastighed.

Hvad tæller man med her ?
    er det kun selve computeren eller med tilbehør så som skærm, keyboard, mus, lyd system, printer, scanner, usb dimser og netværks udstyr ?
    er det die ganze molivitten bliver det jo nogle grumme tal når man har computeren tilsluttet et fulds surround soundanlæg, har stor farvelaser printer, massere af netværks udstyr osv.

uden at blinke kan jeg tilslutte mig 15+ klubben på det jeg har købt iløbet af det sidste års tid af even nævnte udstyr.

Oprindeligt indlæg af Spixe

Hvis vi siger at bilhøjtalere trækker 100w kontinuerligt på et 80Ah batteri, så vil det vel kunne spille cirka 10 timer? (100w/12v=8,3A)

Sådan kan du ikke regne det ud. forstærkeren har typisk et tab på 50% vedmindre det er BogO ICEpower her er der kun 4% tab.
    Hvis i skal høre musik stille og roligt er 2x5W nok. holder i party er 2x50w fint og holder i vild disko dasko skal du have 4 kanaler på 1000w hver før der sker noget alvorligt.

I dit tilfælde ville jeg regne med at der er til mellem 4 og 8 timer med din opsætning hvis i går rimligt til den med styrken.

super godt billede.
    skal du have lidt konstruktiv kritik så vil lidt mere pilot lys være godt så pupillerne ikke er så store at iris kun er en streg rundt i øjet. en anelse baglys ville være godt så mman får andet end "sort i sort" til venstre for ansigtet.