WEEEEE endelig

  • Hehe ja okay :)


    Kunne ellers være spændende at have et par stykker i Raid 0 og så nøjes med at have et array, så man ikke skal være obs på hvor det forskellige skal installeres. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af betaboy
    Lige et hurtigt spørgsmål:


    Det lyder jo genialt - og så med den kapacitet. Jeg ved ikke om jeg "orker" 2.5' med mounting kit osv., - den den samme ikke fåes i 3.5' ? Jeg så de har en XT, men den er ikke 'hybrid' :(


    Det er ikke noget problem.
    Der er intet mekanisk i dem og de bruger så lidt effekt at det ikke rigtigt har betydning. så hvorfor skrue den fast ? min er bare kastet ind i computeren, den holdes kun fast af sata data og power kabel. Hvis man vil kan man da mounte det med gaffa eller dobbeltsidet tape.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Hehe ja okay :)


    Kunne ellers være spændende at have et par stykker i Raid 0 og så nøjes med at have et array, så man ikke skal være obs på hvor det forskellige skal installeres. :)


    Det er derfor raid ikke dúr med denne disk, den tager de data som den bruger mest og ligger i NAND hukommelsen, ligesom en rigtig SSD gør det, det ved bliver adgang fandnes hurtig, og kobler du 2 sammen ender du med hvilken NAND skal skan først for at få det hele til at virke som en enhed.


    Jo, ret skal sku være ret, bare ved windows installation tog det 7.35 minutter inden jeg var klar til windows update, der skinnede den altså igennem. Bagefter DL og installation tog vel som det plejer afhængig at net, installationen fløj bare igennem, da den først var der.


    Som sagt bliver det "sjovt" at se hvordan den egentlig opfører sig med en masse data, jeg kommer til at stoppe så mange ind på den, at jeg vil give den et run for the money, om lortet brænder af ved det, so be it, men testes i bund skal den sgu, ellers kunne jeg jo lige så godt have købt en SSD(hvilket kommer hjem til far om ca. en uge ;)), lortet skal ikke holde sålænge alligevel, 200 pr dag i snit er vel ikke så galt.


    Jeg vil rigtig se hvad svinet kan, den er stille, relativ hurtig(nu), nu skal lortet brændes af, masser af HD tests i 24 timers tur, kan den ikke tåle det, so dur lortet ikke.


    Jeg håber faktisk den ikke kan, så kan jeg kun blive positivt overrasket.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Super. Du har givet mig lidt at tænke over - trods alt.
    Nu ved jeg ikke om det er de ekstra 2K værd at købe en 160GB X25.
    Den jeg har i min MBP er jeg mere end bare glad for.
    Den nye disk skal erstatte en 640GB WD Caviar Blue i iMac´en, og dén disk er ikke ligefrem verdens hurtigste. Så en XT vil da helt sikkert være en forbedring.
    Som jeg skrev til dig, er jeg ret ligeglad med pladsen, så længe disken ikke kommer under 120GB - bruger min NAS flittigt.


    Edit: Sam, jeg har tilføjet dig på MSN.


  • Maverick


    Her er en video hvor den er sat op imod, en SSD, velo og en alm. 7200 HD, så jo den preformer rigtig godt.


    http://www.youtube.com/watch?v=Kss98VdhSj0


    Det kan selvfølgelig osse have noget at gøre med at der er en 32Mb cache på dyret jfr. specs


    Specifications
    Model Number ST95005620AS
    Interface SATA 3Gb/s
    Cache 32MB
    Capacity 500GB
    Areal density (avg) 394Gb/in2
    Guaranteed Sectors 976,773,168
    PHYSICAL
    Height 9.7mm (0.378 in)
    Width 70.10mm (2.76 in)
    Length 100.55mm (3.959 in)
    Weight (typical) 110g (.238 lb)
    PERFORMANCE
    Spin Speed 7200 RPM
    Average latency 4.17ms
    Random read seek time 11ms
    Random write seek time 13ms
    I/O data transfer rate 300MB/s
    Unrecoverable read errors 1 in 1014
    RELIABILITY
    Annual Failure Rate 0.5%
    POWER
    5V start max current 1.0A
    Average idle power 0.8W
    Average operating power 1.1W
    Average seek power 2.2W
    ENVIRONMENT
    Ambient Temperature
    Operating 0°–60°C
    Nonoperating -40°–70°C
    Maximum operating temperature change 20°C per hour
    Maximum nonoperating temperature change 35°C per hour
    Shock
    Operating Shock (max) 350 Gs for 2ms
    Nonoperating Shock (max) 1000 Gs for 1ms
    ACOUSTICS
    Acoustics (Idle Volume) 2.3 bels
    Acoustics (Seek Volume) 2.6 bels
    Features
    Storage Type Solid State Hybrid


    Den har heller ikke det der freefall protection, som den almindelige Monentus har, så smider du meget med din macbook, så er det nok ikke lige den disk du skal have fingrene i ;).





    Du skal samtidig lige være opmærksom på at der er flere som har haft problemer med mac OS X 10.6.4


    http://forums.seagate.com/t5/M…nd-OS-X-10-6-4/td-p/54217


    Efter hvad jeg lige kan få ud af det, ser det ud til at der er manglende understøttelse for den, men at det ikke er Seagate som er skyld i det. Der kører osse en tråd om det i Apple's eget forum, men der er en henvisning til det i sidste post mener jeg.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().


  • Nu skal den jo i iMac´en, men ud fra det jeg lige har læst mig igennem, ender det med jeg må hive det store lædder frem og købe en SSD.
    Takker for hjælpen.

  • Hvordan ville den hybrid disk klarer sig til brug som spil+ pogram hd?.. har en Intel 80gb 2.g til os og sådan vigtige programmer, men mangler en hurtig disk til spil og lignende, står lidt mellem denne eller en WD Black.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Hvordan ville den hybrid disk klarer sig til brug som spil+ pogram hd?.. har en Intel 80gb 2.g til os og sådan vigtige programmer, men mangler en hurtig disk til spil og lignende, står lidt mellem denne eller en WD Black.


    Alt andet lige, så vil jeg da mene at den er hurtigere til det brug, siden den sætter en velociraptor på plads, men jeg bliver dig svar skyldig en lille uges tid endnu indtil min nye SSD kommer.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.