• Hey, står og overvejer en ny bil, helst en diesel til rimelige penge der ikke har gode km/l tal, da jeg skal køre ca 130 km om dagen til og fra arbejde..


    jeg har kigget på VW Lupo 3L og en Toyota Aygo 1.4 D og Peugoet 206 1.4 HDI


    Den må ikke koste meget mere end 80.000 helst..


    Nogen der har nogen gode ideer udover det, eller kan sige god for de biler jeg har nævnt..


    på forhånd tak :)

  • 206 HDI er klart den bil jeg helst ville foretrække af dem du har nævnt! :)


    Virker klart som den mest "stabile" bil af de 3, og syntes da også det er klart den flotteste :)

  • jeg ville ikke anbefale en 206 hverken HDi eller + udgaven, da ben pladsen er crap, efter min mening og jeg har kørt i begge slags og endte med meget ømme ben...



    jeg ville nok gå efter en 307 i stedet for :) eller hvis du er heldig og finde en billig 308 så den :)



    den bedste bil jeg overhoved kan anbefale er en 407, det er bare en lækker bil :)



    ellers kan jeg kun anbefale Peugeot, men de kan være dyre i rep hvis du bruge deres eget værksted.

  • Går også mest efter puggen, nu er hverken mig eller kæresten særlig store så benplads burde ikke være nogen problem, og børn kommer ikke til at ske så på det punkt er det ikke galt..

  • ok ;)



    ved sq ikk om man kan finde en 206+ til under 80k men kan du/i det så for i en bedre bil end den gamle 206HDi den køre en del bedre og ligger bedre på vejen...

  • Jeg ved ikke om man kan få en brugt Golf IV til den pris ellers ville jeg forslå en Polo. Du får mere bil der i forhold til Lupoen (synes jeg). Poloen er vist opgivet til omkring 22-23 km/l. Jeg har altid bedre kunne lide køreegenskaberne i Polo/Golf vs. franskmændene men det er nok en smagssag:)

  • jeg har prøvet et par Golf øser og det køre skam pisse godt, men prisen er også derefter må man sige, men prisen taget i betragtning for man rigtig meget bil for pengene hvis man køber en peugeot, og deres køre egenskaber er blevet bedre, derfor jeg ville anbefale den nye 206+ frem for den gamle 206HDi


    ellers er der et par at vælge i mellem her

  • Golf og polo koster alt for meget i forhold til puggen, og 206+ ligger alle over 120k, så det er helt bestemt udelukket.. I skal huske på den skal køre 130km hver dag, så skal helst være en diesel :)

  • Nu kiggede jeg ikke lige på hvad årgang og km de andre biler du skrev var på men både Golf og Polo findes i den prisklasse, dog har de kørt 200.000 km typisk. Hvilket for en diesel ikke nødvendigvis er galt. Selvom du kører ca. 40-45.000 km på et år er der stadig bil de næste 4-5 år uden kæmpe udgifter.
    Det er nok lidt mere en hvad en gennemsnits lupo har kørt men det blir nok betalt tilbage i køreglæde?


    Men kan da godt forstå man hellere vil have en lidt nyere og mindre brugt bil(til samme pris) det har også stor værdi :D

  • 206+ kan sagtens fåes som diesel :) hvilket en polo og golf også sagtens kan ;)



    men jeg det link jeg smed der er da nogle forskellige golf modeller og de er alle diesel :) de har allesammen løbet en del, men til gengæld for man jo en bil der er kørt til og hvis den er kørt ordenligt kan den løbe langt på literen hvis du altså også køre ordenligt ;) og det er jo en tysk bil så den skulle sq være bygget ordenligt i hvert fald :)



    ellers kan jeg godt anbefale en 307 se her massere at vælge i mellem

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    ok ;)



    ved sq ikk om man kan finde en 206+ til under 80k men kan du/i det så for i en bedre bil end den gamle 206HDi den køre en del bedre og ligger bedre på vejen...


    haha hoho - hvordan vil du forklare at den kører bedre og ligger bedre på vejen end en 206 HDI ?


    206+ har svagere krængningsstabilisatorer for og bag, blødere fjedre for og bag, og ellers, bagbroen er tyndere i godset ellers samme bærearme, tårnlejer, osv.. Det eneste der er lavet om er fronten, baglygterne incl. bagkofangeren, kabinen og instrumentbordet - resten er 100% identisk med de gamle 206'ere på godt og ondt.


    Nårh ja så er 206+ en decideret øjenbæ og for dyr i forhold til konkurrenterne.


    Af de tre nævnte biler vil jeg dog stadig anbefale 206'eren, den er større og motoren er længder bedre end den 3 cylindrede skramlekasse Lupo'en kommer med. Toyota Ej-go - imho er komforten ikke eksisterende i den, den er alt for nervøs på motorvejen og lydisoleringen er træls. Motoren er en neddrolset version af den der ligger i 206'eren.


  • tja nok fordi jeg har prøvet et par stykker og der er faktisk forskel på dem :) mærkeligt, men kæresten var underligt nok helt 100% enig med mig og hun er ikk helt bil skæv :D


    ud over det så var 206HDi mega ustabil på motorvejen mens den nye 206+ lå meget bedre også på 130km/t ved ikk om det har været nogle skod 206HDi'er men der var forskel, og jeg ville nu stadig hoppe op til en 307 :) bedre bil...

  • Med det antal kilometre ville jeg også gå efter noget nogenlunde brændstoføkonomisk. I "Penge og Privatøkonomi" (maj-udgaven tror jeg...måske juni) er der en stor opgørelse over hvilke biler der er billigst at køre i (kroner pr kilometer). Det kunne nok være værd at tjekke det ud på dit lokale bibliotek.


    Derudover vil jeg anbefale at kigge efter biler med 4 (eller 5) døre. Man bliver ret træt af ikke at have direkte adgang til bagsædet når man f.eks. er på indkøb.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Med de behov var jeg hoppet på en aygo/107/c1.
    Relativt ny bil, ok bil hvis den er blevet rustbeskyttet med Dinitrol/Pava/Tectyl. og fornuftig sikkerhed.
    Den er ikke værd at røre hvis den ikke er blevet rustbeskyttet. og den skal have den helt store omgang.


    P 206 ville jeg ikke turde køre i med det ry de har her hvor jeg kommer fra. Lupo er alt for gammel og dårlig/dyr.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Med de behov var jeg hoppet på en aygo/107/c1.
    Relativt ny bil, ok bil hvis den er blevet rustbeskyttet med Dinitrol/Pava/Tectyl. og fornuftig sikkerhed.
    Den er ikke værd at røre hvis den ikke er blevet rustbeskyttet. og den skal have den helt store omgang.


    P 206 ville jeg ikke turde køre i med det ry de har her hvor jeg kommer fra. Lupo er alt for gammel og dårlig/dyr.


    en 206'er går bare længere på literen og bruger diesel i stedet for benzin, så den er billigere på det punkt..


    Takker alle sammen for de gode råd, jeg har valgt at satse på en 206'er. :) Skal nok holde jer opdateret hvis jeg får den hjem :) (håber banken siger ja hehe)