Nyt objektiv

  • I anledningen af min snart kommene 20 årsfødselsdag ønsker jeg mig en ny linse til min 500D.


    Lige nu har jeg kun standard 18-55 kit linsen, men kunne godt tænke mig noget med lidt flere mm. på, tænker 200 minimum, budgettet er ikke det største, men ved også jeg for hvad jeg betaler for...


    Jeg har forsøgt at finde noget på nettet men det er jo en jungle uden lige! Så ville lige høre jeres forslag:) ?

  • Til de penge ville jeg tage et Canon EF L 70-200 f4 USM.


    Jeg ville ikke regne med god kvalitet i et objektiv der spænder over 15x zoom (som 18-270), og slet ikke i den prisklasse.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Til de penge ville jeg tage et Canon EF L 70-200 f4 USM.


    Jeg ville ikke regne med god kvalitet i et objektiv der spænder over 15x zoom (som 18-270), og slet ikke i den prisklasse.


    /ask


    Den er jeg med på! Har storebror med IS, det er fandme et godt stykke glas!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Til de penge ville jeg tage et Canon EF L 70-200 f4 USM.


    Jeg ville ikke regne med god kvalitet i et objektiv der spænder over 15x zoom (som 18-270), og slet ikke i den prisklasse.


    /ask


    Nej, det var også min første indskydelse. Indtil at jeg læste review af det :-)


    Men ja, et objektiv der er har mindre zoom-dynamik vil som oftest også have mindre forvrængning.




    sajo > Hvis det ikke er absolut nødvendigt at det er 100% nyt, så kan du evt. kigge efter noget brugt. Jeg fandt den her http://www.sigmaphoto.com/shop…f5-63-apo-dg-os-hsm-sigma på et tidspunkt til 4500,- hos en fotoforhandler i Jylland. Så brugtmarkedet er også stort.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Var det noget med en 70-300mm linse?


    Den har ikke "L" mærket, men den har lidt længere zoom og er lidt billigere...


    Er der nogen der kender kvaliteten af billederne den tager?


    Edit:
    Måske jeg bare skulle satse på Den her til at skyde med i naturen???

  • Den 70-300 du har fundet er faktisk rigtig fin og hvis det er til at skyde med i natueren ville jeg foretrække den fremfor en 70-200F4.


    De ekstra 100mm er guld værd derude :)


    Så medmindre du har 10k til en 100-400L så var det klart en jeg ville kigge på.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Helt sikkert 300mm frem for 200mm, hvis det skal være natur :-)


    Min kammerat har en sigma 70-200mm, og han har erkendt at 200mm er for lidt til natur.


    Jeg bruger nogle gange: Lens finder , så man får en idé om forskellen på 200mm og 300mm.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Den 70-300 du har fundet er faktisk rigtig fin og hvis det er til at skyde med i natueren ville jeg foretrække den fremfor en 70-200F4.


    De ekstra 100mm er guld værd derude :)


    Så medmindre du har 10k til en 100-400L så var det klart en jeg ville kigge på.


    så god er en 100-400 altså heller ikke.


    men man kunne overveje en 400mm f/5,6L. den er god. har man så en 200mm f/2,8L i baglommen er man dækket ret godt ind.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    så god er en 100-400 altså heller ikke.


    men man kunne overveje en 400mm f/5,6L. den er god. har man så en 200mm f/2,8L i baglommen er man dækket ret godt ind.


    Det er nu en super optik noget mere fleksibel end fast 400mm og is er en life saver.


    Skarphed og kontrast er lidt bedre på den faste men den 100-400 er så absolut ikke noget at kemme sig af. Slet ikke når man tager fleksibilitet med i billedet.


    Men som altid kan du sagtens finde en masse whine på nettet hvis det er hvad man vil.


    Hands on med optikken så er den altså rigtig god ingen tvivl om det.


    Den er dog også langt uden for prisklassen. Jeg vil stadig mene at den 70-300 er en rigtig god optik til pengene og det er nok sådan noget du skal kigge på.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • med 70-300mm går man ikke helt galt i byen, og slet ikke i den prisklasse.
    medhensyn til 100-400mm og fast 400mm så tror jeg bare at vi skal være enige om at ved 400mm performer den faste en hel del bedre. den kommer så til kort ved 399mm og derunder.
    Måske det 100-400mm objektiv jeg lånte var en defekt model ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    med 70-300mm går man ikke helt galt i byen, og slet ikke i den prisklasse.
    medhensyn til 100-400mm og fast 400mm så tror jeg bare at vi skal være enige om at ved 400mm performer den faste en hel del bedre. den kommer så til kort ved 399mm og derunder.
    Måske det 100-400mm objektiv jeg lånte var en defekt model ?


    Ved ikke om du har haft en skidt model... den jeg har skudt med så sent som her i weekenden vil jeg mene at du skal kigge ekstremt godt efter for at finde forskel.


    Der hvor jeg mener at den faste har en fordel er i AF - den har bare lige det hurtigere da det jo er en fast.


    Billede kvalitet vil jeg mene vi er ude og splitte hår med hensyn til forskellen.


    Når det er sagt så ville jeg ikke handle en 100-400 nu.... jeg ved fra gode kilder at der nok sker noget på den front meget snart :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_


    Når det er sagt så ville jeg ikke handle en 100-400 nu.... jeg ved fra gode kilder at der nok sker noget på den front meget snart :)


    Er det noget som sker i en menneskelig prisklasse? Eller er det noget man kan skyde en hvid pil efter?

  • Den hvide pil kan du nok godt skyde afsted jeg ved det ikke men det vil nok være dumt at tro den bliver billigere end den nuværende 100-400.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Kommer der en ny 100-400 eller? Måske med den nye hybrid IS?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Tror jeg godt vi kan regne med ja :)


    Der er selvfølgelig ikke noget officielt endnu, men lad os sige det sådan der er ting som tyder meget kraftigt på det :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • De gør hvad de kan for at sælge ud inden og det ender så ofte med at objektivet går i restorder når den nye model er tæt på at udkomme.


    Du kan måske være heldig og brugt priserne falder nok også lidt men forvent ikke det helt vilde.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy