Indlæg af Stedy

    Hej alle og glædelig jul.


    For under et par uger siden formaterede jeg hele mit system og reinstallerede Windows 7 64 bit. Derefter installerede jeg AVG TuneUp og alt kørte som en drøm. Lige indtil for nyligt hvor jeg skiftede mig GTX 275 ud med et RADEON HD 6870. Synes virkelig at den er længe om ALT. Lige fra at åbne "Denne Computer", Chrome, mv.. Men når først det er åbnet kører det problemfrit.
    Mit CPU forbrug ligger på 3-10% og min fysiske hukommelse på 25%. Så forstår ikke helt hvori problemet ligger? Er det en ny reinstallation der skal til for at redde min stakkels PC?

    Jeg skal lige se hvorvidt mine muligheder foreligger med hensyn til lån af skærm. Det burde ikke være et problem.


    - Men forresten. Nu har jeg problemer med at få HDMI funktionen væk, hvilket vil sige at jeg ikke kan skifte til DVI, da der ikke kommer noget billede frem ?

    Okay, gør jeg også selv


    Jeg ved ikke hvorfor der skulle være noget galt i at benytte sig af HDMI, men det kunne da være interessant at prøve med DVI i stedet

    Har prøvet. Men nu er det som om at den slet ikke opfanger det. Har prøvet at hive HDMI stikkene ud i både skærm og pc. Har prøvet at genstarte men den vil stadig kun vise HDMI.



    - Er det min skærm der er elendig? Det er som sagt et gammelt Samsung LCD 26" jeg bruger.

    Hej igen.
    Det ser sgu alt sammen lidt mærkeligt ud.
    Kører jo selvfølgelig med HDMI stik eftersom det var hvad formålet med at erhverve mig dette kort, gik ud på.


    I AMD Control Center står den på 720p med 60 hz med en skærmopløsning på 1280x720 (som er den anbefalede.)
    Hvis jeg inde i controlcenteret roder ved skærmopløsningerne, bliver hz sat ned på 29-30 så snart jeg er over 800x600 i opløsning.


    Jeg forstår simpelthen ikke lige hvad der foregår? Er det min skærm der er elendig ?
    Har oven i købet kørt Driver Sweeper - uden held..

    Hej Tweaks.
    Fik mit HD Radeon 6870 hjem i dag. Satte det til og installerede driverne, og nu kan jeg ikke finde en opløsning som passer så teksten ikke er sløret, så skærmen sidder ud til alle 4 hjørner eller så alt ikke er kæmpe stort.
    Hvad gør jeg ?
    Mit skærm er en SAMSUNG tv-skærm med 16:9 format og i 20"+ klassen - dog nogle år gammelt og kan kun yde 720p.

    Hej Tweak's!


    Er blevet tilbudt et AMD Radeon HD 6870 grafikkort og ville derfor lige forhøre mig lidt, da jeg har misset lidt af udviklingen.
    (http://www.amd.com/US/PRODUCTS…n-hd-6870-overview.aspx#1)


    For øjeblikket har jeg følgende specs i min pc:


    Bundkort: Gigabyte P43-ES3G
    Processor: Intel Quad-Core 3.2 Ghz.
    Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 275.


    Mit spørgsmål går på om det passer i min computer, og er kortet 500 kr. værd kontra det jeg har nu?


    Tak!

    Hej Tweak!


    Erhvervede mig en Galaxy S3 for nogle uger siden, men er lidt stødt ind i et problem.


    Den har åbenbart uden jeg har opdaget det, synkroniseret nogle billeder ind i min telefon som jeg ikke har mulighed for at slette, hverken via telefonens interface eller via USB-forbindelse. Har også prøvet i Samsung Kies, men der synes de heller ikke at være synlige - hvad gør jeg for at få dem væk ?

    Hej!
    Er lidt i tvivl om hvorvidt jeg er havnet det rigtige sted, men i al fald sidder jeg lidt med et problem.


    - Ved ikke helt om det er muligt, men ville høre om der var et geni der vidste om man kunne inddele et dokument i word. Lidt ligesom du har muligheden for at have flere tabs i Excel - i form af regneark.
    Er der mulighed for at man kan frembringe dette i word, men så der kun er tekst. Ved på forhånd godt at det er muligt at indsætte regneark i word, men det er ikke derhen jeg gerne vil.
    Ville gerne se om det var muligt at udnytte Excel's "regnearkfunktion" til almindelig tekstbehandling i Word.



    På forhånd tak!

    Hej igen.


    Jeg løste problemet ved at sætte 250GB disken som slave - dette gjorde at jeg kunne komme ind og formatere denne.
    Efter formatering byttede jeg rundt på stikkende på bundkortet så det nu var min 1TB der stod som Master i henhold til BIOS. Formaterede den efterfølgende via Boot fra disk med Windows 7.


    Da begge diske var rene, smed jeg 250GB disken tilbage som master og lavede et clean install af Windows 7 på denne. Dette fjernede automatisk "System" indikatoren fra 1TB disken.


    Så ved i det til næste gang hvis i skulle komme ud i lignende situation.



    Stephan

    Hej alle.


    Nu har jeg vitterligt ikke mere tålmodighed.



    Modtog mit ASUS DVD-Drev i dag og ville sætte det i. (Sata)
    Planen med det hele var så, at når jeg nu alligevel havde computeren åben, ville jeg smide en ekstra harddisk i (250GB) og så installere windows på den , så jeg fik min anden harddisk (som tidligere var min Windows system disk - på 1 TB, til at agere som enlig).
    Jeg smed DVD og ny Harddisk i og min computer ville hverken starte op eller noget, selvom jeg ændrede på stik i satahullerne på mit bundkort osv.


    --- Nu har jeg så endelig fået lavet et clean install på mit nye C:/ (250 GB HDD) har fjernet partitioneringen fra den gamle harddisk men nu sidder jeg med det problem, at jeg ikke kan formatere HDD på 1TB, da den siger den anvendes som systemdisk - (Gammel Windows installation ligger derinde men bruges ikke), kan ikke slette mapperne inde fra Denne Computer eller noget som helst.


    Så mit spørgsmål er nu - ved i hvordan jeg formatere mit tidligere system drev ? Herunder eventuelt får "System" fjernet fra beskrivelsen i Disk Management på den pågældende 1 TB HDD.

    Mener også - efter at have udforsket på min egen telefon, at der ikke er noget der hedder baggrundsdata på de nyere telefoner men derimod kaldes det automatisk synkronisering. Men ja, det virker umiddelbart som om at dine indstillinger inde i synkronisering ikke arbejder sammen med de manuelle indstillinger via facebook.
    Men godt du fik det klaret.