Indlæg af Stedy

    Beklager at jeg ikke lige fik skrevet det!


    Formålet med PC'en er gaming til en fin pris. Behøver ikke kunne trække BF4 på Ultra - men vil generelt gerne opnå lidt mere hastighed til både gaming, surfing osv. Bruger primært min PC til gaming og det er meget varieret hvad angår spil - så stiler lidt efter noget der kan trække lidt forskelligt i en pæn kvalitet.. Jeg regner med et budget på en 2000-2500 kr. - 3000 er også acceptabelt - men så er det lige før jeg kan få en sprit ny på TopData.dk. Grafikkortet kører fint, det er bare resten af det gamle lort der halter.
    Min strømforsyning er ikke med Bronze 80+ eller hvad de hedder - så dertil skal jeg også have anskaffet mig en ny.



    Men hvis i ville smide en liste med links ville det være fantastisk.

    Hej Tweaks!



    Jeg står lidt i den situation at jeg har besluttet mig for at opgradere mit hardware i min PC.


    Mit nuværende setup består af:


    Kabinet: AeroCool Hi-tech7
    GFX: AMD Radeon 6850 1GB DDR5
    Bundkort: Gigabyte P43-ES3g
    RAM: 8 GB DDR2
    Processor: Intel Core 2 Quad - Q9550.
    System-Harddisk: 250GB (Ukendt Mærke)
    Sekundær Harddisk: 1000GB på 7200 RPM. (Ukendt mærke)
    Strømforsyning 650W.



    En gut foreslog følgende:
    Socket AM3+ FX-6300 3,5 GHz
    Socket AM3+ ASUS M5A78L-M LX3
    4 GB DDR3 1600 MHz CL11 Kingston
    Cooler Master Hyper 212 Evo
    120 GB Kingston SSDNow V300.


    Dette sæt overvejer jeg at købe, men var der nogle der havde forslag til ændringer?



    Tak

    Hej Igen!
    Har samlet og splittet lortet ad 3 gange nu og det er det samme hver gang.


    Motherboardet sidder på samtlige pins, og rører ikke ved noget.
    Jeg har forsøgt at køre med kun 1 harddisk uden held, dog er jeg ikke lige i besiddelse af et VGA kabel, så jeg kan pt ikke få noget signal igennem til skærmen.


    MEn er det fordi den ikke forstår boot rækkefølgen?

    Hej Tweaks!
    Nu må jeg sgu søge hjælp herinde.
    Købte nyt kabinet og flyttede derfor mit gamle hardware over i det nye kabinet.
    Jeg mener at have forbundet alt rigtigt.
    Sata porte 1-4 er udfyldt. 2 hdd, 1 front hdd, og en Dvd drev, dertil er der sluttet strøm til disse.


    Jeg har sat mit grafikkort i, med de dertilhørende strømstik så der kun er SLI kabler ledige.
    Fra min strømforsyning har jeg det store brede hunkabel i den indgang på bundkortet der hedder ATX.
    Derudover sidder der et hun stik med 4 pin ned i bundkortet markeret med "ATX 12v."
    Sidst har jeg tilsluttet CPU fan i "CPU Fan" og min bagblæser i "Sys Fan1".
    Har også sluttet Pwr SW til samt reset sw. Disse virker fint nok, da knapperne på kabinettet da reagerer.


    Nårgh nu kommer vi til det spændende.


    Jeg tændte min pc som har brugt det sidste kvarter på at boote, være tændt i 5-8 sekunder for derefter at slukke og starte forfra.
    Med enkelte mellemrum har jeg faktisk haft den oppe at køre, dog uden noget skærmbillede, da jeg benytter mig af HDMI. (Tænker lidt et VGA/DVI stik ville kunne vise mig noget).


    Hvad skal jeg gøre nu? Mit system fortsætter i et uendeligt boot loop og kan simpelthen ikke lige se hvad problemet skulle være?
    CPU samt PSU blæser starter sammen med min udsugning bagpå. Mine harddiske kan jeg høre roterer under opstart og kan også høre at DVD'en lige spiller lidt med musklerne. Men det er så omtrent også lige hvad jeg kan nå at få ud af den, inden den går i gang med sit loop boot helvede.
    Nogle forslag til hvad jeg kan gøre? Har vitterligt passet på både harddiske og andet indmad da jeg har flyttet rundt, så disse burde ikke have taget skade. Har ikke haft pillet ved stik eller noget med strøm til kabinettet, så dette kan det heller ikke være ?


    Jeg synes godt nok at jeg er lidt på røven. Har ingen ændringer lavet, andet end at flytte det over i et nyt kabinet, så kan heller ikke forstå hvorfor skærmen heller ikke reagerer på HDMI?
    Har også forsøgt at tage batteriet ud af mit bundkort i 10 sekunder for så at sætte det ind igen, uden held.



    Er der lige en kvik fyr der kan hjælpe ? Er ved at blive godt og grundigt idiot ??

    Årh for fanden!
    Det kan jeg godt se kunne blive et problem.
    Men jeg har heller ikke travlt med at få det købt, nu hvor jeg kan se at Steam udbyder sammen DLC's til en fornuftig pris! :)

    Årh pis.
    Nu kom jeg så meget i tvivl at jeg annullerede ordreren.


    Kunne nemlig bare ikke helt huske hvordan det fungerede med servere nemlig. Var i tvivl om det endte ud i at jeg kun kunne spille på US Servere.


    Men du skal have tusind tak for dit svar, jeg tror bare jeg kører all-in på Steam shoppen i stedet! :)

    Hey alle!
    Jeg har for noget tid siden, forudbestilt Tropico 5 via GameStop USA.
    I forudbestillingen følger der noget DLC værk med, og ville høre hvorvidt disse dlc's kommer til at virke når de bliver anvendt i Danmark?
    Vil spillet overhovedet fungere i Danmark?

    Jeg fik heldigvis klaret den efter at have rodet lidt med det.



    Løsning:
    Det viste sig at man gennem min Pioneer forstærker skulle ændre HDMI-Tilslutningen til THROUGH i stedet for AMP.
    Så har i, i hvert fald løsningen hvis det skulle ske for andre! :)

    Hej Alle.
    I dag forsøgte jeg at linke mit grafikkort til min Pioneer VSX-528K forstærker og derefter videre til min Samsung SyncMaster SA350.
    Jeg har fint billede osv, men ingen lyd? Nogen der har en forklaring på dette?
    I kontrolpanel har jeg smidt mit AMD HDMI output som standard lydafspiller. - hvilket jeg har gjort førhen da jeg bare kørte hdmi gennem forstærkeren og grafikken gennem DVI.

    Hej!
    Beklager jeg først vender tilbage nu, havde glemt alt om at jeg havde oprettet denne tråd.




    Som det ser ud nu, søger jeg hurtig opstart samt indlæsning af programmer og internetsider.
    Er lidt i tvivl om hvilken hastighed min systemdisk har, dog sørger jeg altid for at holde den så ren som muligt, hvilket vil sige at der ikke ligger andet end OS samt de ekstrafiler som nogle programmer anvender. (Disse rydder jeg også op i så ofte som muligt)
    Mit problem er bare at jeg synes med tiden begynder det at gå langsommere og langsommere, på trods af vedligeholdelse.
    Der går ikke mere end ½-1 år i mellem hver gang jeg er nødsaget til at reinstallere mit windows 7 samt formatere hele skidtet.




    Alt hvad der hedder Programmer, afspilningsprogrammer og spil, ligger på min anden HDD på 1TB med en rigtig fin hastighed.
    Til slut har jeg en ekstern HDD på 500 GB som jeg opbevarer uinstallerede programmer, musik, dokumenter, film, mv. på.



    Når jeg bruger min computer, er det til internet, spil, skoleopgaver osv. Det vil sige at jeg bruger min computer enormt meget.
    En regelmæssig uge kan snildt løbe op op i 3-4 døgns brug af min computer, hvor størstedelen er gaming.
    Dog skal det siges at jeg snart køber PS4, hvilket vil sige at den primære del af gaming ryger derover.


    Men jeg siger mange tak for alle jeres svar, jeg vil undersøge muligheden for at smide en SSD som systemharddisk.
    - Eller ville det være oplagt at tage min hurtige 1TB og så smide som systemdisk i stedet og bruge min nuværende til spil. mv?

    Hej alle.



    Tak for jeres svar.


    Grunden til jeg ikke kan se ideen i at smide et SSD drev i min pc, er at det ikke kan betale sig med hensyn til resten af indmaden, da det ville være billigere at købe en sprit ny pc. Dog synes jeg ikke at jeg har behovet, da den kører fint når den først lige er kommet i gang. I fremtiden vil alt gaming foregå på en PS4, så derfor synes jeg ikke at jeg gider spendere alverden på PC'en.



    Det kan måske også være at svinet bare trænger til en reinstallation? :)

    Hey Tweaks.


    Jeg synes min computer er begyndt at køre meget langsomt når den skal åbne programmer, starte windows mm.
    Min plan var måske lidt at skifte harddisk, eftersom jeg tror de er ved at være godt nedkørte.


    Jeg kiggede på følgende


    http://www.pricerunner.dk/pl/3…ZEX-1TB-Sammenlign-Priser


    Hvad ville i sige til sådan et forslag?


    Jeg har 2 harddiske i pt. og kører windows for sig på en harddisk og alle spil, programmer, musik osv. kører jeg på min anden interne hdd.
    Nægter simpelthen at investere i SSD, da jeg ikke kan se ideen i det.


    Er vi enige om at hvis det er med 7200 rpm. så burde det køre jævnt stærkt ? Eller hvordan og hvorledes?


    Hvis i kan komme med forslag til andre, er i længe velkommen til det. :)

    Tak for hjælpen! :)


    Ved ærlig talt ikke hvad der er sket, men det er stoppet igen! :)


    Bor på kollegieværelse som har et separat relæ pr. værelse. Tror muligvis at grunden kan have været at jeg har haft for meget strøm kørende samtidig. Det syntes at være stoppet efter min kammerat pakkede sit gear sammen og tog hjem.

    Hej Tweaks.



    For nyligt er der begyndt at komme støj i mine højtalere.
    Jeg har en Pioneer VSX-528-K til at trække mit 5,1 surround set. Forstærkeren er forbundet til min computer via et HDMI kabel som er sat til mit Radeon graffikkort.


    Generelt synes jeg ikke der har været noget, dog er det begyndt her i løbet af denne uge.
    Støjen fremgår som en summen som kan høres når der ikke afspilles mediefiler eller anden lyd.


    Nogen der har en idé om hvad dette kan være?

    Hej !
    Nu har jeg begivet mig ud i det igen, denne gang med Ubuntu.
    Har formateret harddisken og gjort den til en primær partition. (denne vil jeg gerne have som C: drev - altså det drev hvor Windows skal ligge)
    - Harddisken er på 500 GB , og jeg vil meget gerne have partitioneret denne inden jeg smider windows 7 på - har kun mulighed for cmd prompt, men kan simpelthen ikke få det til at fungere.


    Indtil videre har jeg åbnet Diskpart, cleanet harddisken og lavet den til primær partition.
    Hvad så nu ?
    Har prøvet at skrive


    - Select Disk 0
    - Create Partition Size=200000


    dette har jeg på ingen måde haft held med.
    Hvad gør jeg så?